Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #1 Skrevet 31. august 2012 Når må deres jenter og gutter på ni år legge seg på hverdager?
Gjest Leaf Skrevet 31. august 2012 #3 Skrevet 31. august 2012 Har en gutt på 8 år, og han legger seg halv ni. Tenker å øke med en halv time til kl 9 når han fyller ni år. Når legger din/dine seg?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #4 Skrevet 31. august 2012 Jeg tenkte at han måtte legge seg kl halv ni, men ser ut som jeg kanskje er litt streng da:-) da blir det fast at han må legge seg kl ni! HI
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #5 Skrevet 31. august 2012 Min legger seg halv ni, det samme gjør hun på 10,5 år. De trenger den søvnen de får...ni syns jeg er for sent, for drøyer de det bare litt og blir liggende litt sovner de ikke før halv ti og det er for sent. `"Regelen" fra helsestasjoner er klokka syv når man er syv år, klokka åtte når man er åtte...og fra der øke med et kvarter for hvert år. Altså egentlig kvart over åtte når man er ni.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #7 Skrevet 31. august 2012 Barn har jo forskjellig søvnbehov, og om ungen din får nok søvn merker du godt på morgenen. Enten er ungen uthvilt, sulten og blid, eller du må dra det ut av senga, det er survete, sliten sur og tydelig ikke uthvilt Min gutt på 8,5 år (3.klasse) legger seg 20.30, da forventer jeg at han skal våkne av seg selv klokken 7 om morgenen og være ferdig sovet. Har vi et par trøtte morgener legger han seg litt tidligere et par dager og henter seg inn igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå