Gå til innhold

Gutt og jente dele rom- 4 år imellom...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å la barna sove på samme rom noen år.

Noen som har erfaring med barn med litt aldersforskjell som deler rom?

Det skal kun brukes som soverom da de har en kjempefin lekekrok hver i kjellerstua.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vi vurderer å la barna sove på samme rom noen år. Noen som har erfaring med barn med litt aldersforskjell som deler rom? Det skal kun brukes som soverom da de har en kjempefin lekekrok hver i kjellerstua.

Kommer litt an på hvordan de er til å legge seg. Prøvde dette selv, men litt mindre avstand mellom barna. Det ble ikke en fin kveld på nesten et år, så minste flyttet inn på vårt rom igjen. Hun er 3 år, så det burde ikke være et problem. Det verste var at hun midlertidig ødela de gode vanene til eldste, men det gikk seg fort til etter at de sov på hvert sitt rom igjen. Men om de er flinke å legge seg, kan det jo fint hende at det går. 3-åringen vår har aldri noensinne lagt seg fint om kvelden.

Selv delte jeg rom med broren min til vi var 12 og 13 år. Syns det var helt greit, egentlig. Men vi delte fra første dag, altså da jeg var nyfødt.

Skrevet

Jeg delte rom med lillesøsteren min fra jeg var 13 til 16 :-) Kjempekoselig, hun er seks år yngre enn meg! Den tiden gjorde nok sitt til at vi har så tett og godt forhold i dag!

Dette var jo helt normalt før i tiden! Med store søskenflokker, delte de ofte rom til de flyttet ut! Ser egentlig ikke problemet med at de skal gjøre det i dag heller, så sant man får gode rutiner da!

Vurderer det selv, her er det kun 19 mnd mellom.. Og visst i ikke får større hus, så må de enten dele med babyen eller hverandre...!

Skrevet

barna her er det to år mellom. det går ikke bra. barna er snart 2 og 4 år. 4 åringen får aldri være i fred. vi jobber hardt med å spare så vi kan gjøre en del med huset slik at barna får hvert sitt rom.

Skrevet

Her er det omvendt utfordring - mine deler rom, 3 år imellom, også forskjellige kjønn. Når vi er på turer, så vil de sove på samme rom, siden de er veldig knyttet til hverandre. De har ingen som helst problemer med å overnatte borte på besøk hver for seg, men hjemme vil de helst sove på samme rom. Sikkert for selskapets skyld, pluss at minsta har ofte mareritt, og da er det fint å ha broren på samme rom. Problemet vårt blir nå som de skal få hvert sitt rom, hvordan å venne dem til å sove alene. Så her har det gått fint å dele rom i 4 år :)

Skrevet

Takk for svar!

Ser det er litt blandede erfaringer. Eldsteripe er veldig grei å legge, så spørs det hvordan minste blir å legge på nytt rom. Men da vil jo yngste bli lagt først, er kanskje en fordel...

Jeg delte selv rom med en søster, men vi var veldig tette. Jeg elsket det. Vi får nok bare prøve, vi har mulighet til å få et ekstra rom på sikt.

Har dere forresten delt rommet i soner?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...