Gå til innhold

Paris, anyone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått tak i et nydelig hotellrom til en usedvanlig billig penge. Hotellet er av høy standard og en av de store kjedene. På kartet kan vi se at hotellet ligger ca 10 km fra sentrum av Paris, eller Montmarte.

Turen er svært spesiell for oss :), og pent rom og deilig servise tror jeg vil være med på å løfte hele opplevelsen.

Har du vært i Paris, og synes du hotellet vårt ligger altfor langt fra sentrum? Eller vil dette være helt uproblematisk, siden metroen ligger rett ved hotellet vårt?

Eller tenker du at dette blir slitsomt for oss, og at vi ville fått en mye bedre tur om vi hadde beholdt det billige, enkle rommet som ligger mer sentralt...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når dere har metrostasjon rett ved er det helt uproblematisk . Veldig enkelt og raskt og forflytte seg i Paris :-) god tur , kos dere masse :-)

Skrevet

Aner ikke, selv om jeg har vært i Paris! For byen er diger, og ikke helt enkel å orientere seg i, i hvert fall ikke til fots.

Vi dro rett og slett på impulstur, med små barn, og endte med det siste alternativet ditt, et billig, enkelt hotellrom, men som lå veldig sentralt og som hadde verdens beste frokost på gatekafeèn ved siden av... Var en liten blindgate med lokale butikker og vanlige folk som bodde i husene. Og så fælt som vi rotet med å komme oss noe sted, så var nok det alternativet best for oss. Men så hadde vi ikke planlagt såpass at vi hadde kjøpt eller en gang sett på et gatekart på forhånd!

Metroen likte jeg ikke noe særlig. Etasjer på etasjer under bakken, masse innganger og utganger, fargekoder og ruteretninger som baserte seg på at man visste navnet på endeholdeplassen. Nok en gang: vi var dårlig forberedte, og måtte ta det på sparket med unger og barnevogn. Men stort sett havnet vi likevel dit vi ville til slutt.

Sjekker du metrokart, og -ruter, kjøper og leser bykart/turistguide på forhånd, og kanskje satser på å ta en del drosje, så er nok hotellet 10 km unna et godt valg. Selv om 10 km i tett trafikk i storby er ganske mye...

Skrevet

Helt uproblematisk,metroen er veldig enkel! Og det er jo en vakker bydel :-) Jeg hadde uten tvil beholdt hotellet!

Skrevet

Jeg er veldig uredd og kaster meg ut i metrosystemet med eventyrlyst, og kjæresten min har vært i Paris før, og kjenner til metrosystemet. Vi går for fint hotell og metro.

Takk for svar :)

Da er det bare å begynne og glede seg!

hi

Skrevet

Vi var i Paris i sommer, og vi hadde da hotell oppe i Montemartre området.

Var som deg skeptisk før vi dro, da dette er langt unna sentrum, men det trenger du ikke å være. Er så enkelt å komme seg i mellom med metroen, bare man finner de rette stasjonene for å bytte metro og lærer seg hva endestasjonene heter (trenger nesten ikke å lære deg det heller, står skrevet ruten de fleste stedene), så er det veldig enkelt å komme seg i mellom :)

Var forresten på en av restaurantene der oppe som vi var veldig fornøyd med den ene kvelden. Den ligger i ene sidegaten for metrostoppen som heter Absesses (tror jeg det var...). Veldig god mat, og kelnere som var veldig hyggelig, og som man så stortrivdes på jobb og i hverandres selskap. Mener kelnerne også har endel å si for totalopplevelsen :)

Kan sjekke hva den het, å nøyaktig hvor den lå hvis du ønsker :)

God tur til Paris, er en flott by, med mye å oppleve! Men husk gode sko!! Byen er jo så stor at det blir mye gåing selv om man tar metro, RER, buss og andre ting :)

Skrevet

Paris er så stort at dersom du skulle bodd midt i sentrum og beveget deg til fots til alle severdighetene hadde du blitt utslitt ;p Vi bodde rett ved Notre Dame og brukte bare metroen! Lettvint! Men et tips er å skrive ut et metrokart, pluss kart over Paris der metrostasjonene er merket. Jeg hadde kjøpt en guidebok der dette fulgte med, og da var det superenkelt å ta seg rundt. Da slapp vi å lete etter stasjoner og lure på hvor de gikk, for jeg hadde alltid kartene i veska :)

Skrevet

Paris er så stort at du uansett risikerer å måtte bruke undergrunnen hvis du skal noe spesifikt, så det hadde jeg ikke tenkt på. Sentrum kan være så mangt, hvis du skjønner. Noen tenker sikkert på Champs-Elysees som sentrum, mens jeg tenker på området ved Pompidou-senteret som sentrum. Det er like langt mellom disse to områdene som opp til Montmartre.

Husk å gå til Sacre-Coeur og ta inn den herlige utsikten. :-)

Skrevet

Takk for tips, jenter, setter stor pris på det!

Vi skal ikke bo i Montmarte, vi skal bo 10 km fra Montmarte. Montmarte var der i opprinnelig hadde hotellrom. Kjæresten min, som har vært i Paris mange ganger, mener at det er bydelen Montmarte som gjelder; der er alle fine cafeer, koselige gater, romantikk.

Nå skal vi bo i Boulogne- Billacourt, som er et stykke unna sentrum, Notre dame og Montemarte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...