Gå til innhold

Blir så dårlig av alle gravid vitaminene :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går glemte jeg de 3 pillene jeg tar på kvelden, pga besøk! og i dag er formen så mye bedre, ander her som har hatt det samme?

Huff kan jo ikke droppe og ta dem heller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så klart du kan droppe de! Det er KUN folsyre du MÅ ta de første 3-4 måneder, alt annet dekkes av et vanlig variert kosthold. Ikke kast bort penger på vitamintabletter, spesielt ikke hvis du blir dårlig av de.

Skrevet

må du ta de vitaminene?? spiste kun folsyre jeg og en og annen omega .

Skrevet

Joda, du kan droppe dem.

Om du tar folat til uke 12 og helst et omega 3/vit D-tilskudd (klarer deg godt uten i en periode med kvalme) er det nok.

Skrevet

Hvis du har mangelsykdom eller lignende som gjør at legen anbefaler ekstra vitamintilskudd så bør du snakke med ham/henne om bivirkningene og høre om det er andre måter å få vitaminene på.

Hvis du tar vitaminene "for sikkerhets skyld" uten at du VET at du trenger det, så kan du droppe det. Folsyre bør du fortsette med til uke 12.

Skrevet

Blir også dårlig av de. Nå har jeg strengt tatt ikke blitt bedre uten heller. Men det er pga hyperemesis.... jeg har tatt folsyre sporadisk i tre år, siden vi begynte å prøve. De siste månedene før det faktisk klaffet for oss tok jeg b-vitaminer med folsyre hver dag. Jeg håper jeg har bygget opp et lite lager, for jeg blir kvalm ved tanken på å svelge de tablettene nå :-(

Skrevet

tar dere vitaminene deres til mat?? om ikke kan man bli dårlig

Skrevet

Eg konne isje ta folsyra ein gang for eg spydde bare ein time itte eg hadde tatt di så någe virkning har d tvilsomt vært på di...

Skrevet

Jeg kuttet ut alt v tilskudd i uke 19 og siden har jeg ikke kastet opp. Uke 39 nå;)

Skrevet

Hmm, hvilke vitaminer er det dere tar da?

Skrevet

Jeg også ble så dårlig at de vitaminene.Skikkelig kvalm og uggen i flere timer.Kuttet de ut og har bare tatt folat de siste 2 ukene.Enorm forskjell!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...