Milla-Mamma til 3 Skrevet 31. august 2012 #1 Skrevet 31. august 2012 Eg er så spent og lurer på om nokon vil dela erfaringane sine på 3 fødsel i forhold til dei to første??
Kremtopp Skrevet 31. august 2012 #2 Skrevet 31. august 2012 gikk 5 dager over termin med min nr3, de to eldste ble født 4 og 6 dager før termin. i tillegg varte fødselen i 9 timer i motsetning til de to første som varte 4 og 5 timer :-P så her var helt klart nr3 en luring ;-) hun var dessuten ganske mye større enn nr1 og 2, til tross for at jeg lå under på symfysemålkurven :-)
najaden Skrevet 31. august 2012 #3 Skrevet 31. august 2012 Min tredje fødsel var den fineste. Kom på termin, kjapp og grei!
eaglebeagle Skrevet 31. august 2012 #4 Skrevet 31. august 2012 Tredje fødsel ganske lik første egentlig. Hadde en lenger latensfase, nesten en uke med tegning/smårier (dette er vel det de kaller luringen). De sa på sykehuset at det er helt typisk med nummer tre. Fra vi kom inn med 4 cm til hun var ute, tok det ca 7 timer (fødsel nr. 2 tok bare 30 min). Selve fødselen var fin og hadde ikke behov for bedøvelse. 3 var største barnet, 600 g mer enn nr 2, 300 g mer enn nr. 1. Alle tre har kommet drøyt en uke før termindato.
Kremtopp Skrevet 31. august 2012 #5 Skrevet 31. august 2012 gikk 5 dager over termin med min nr3, de to eldste ble født 4 og 6 dager før termin. i tillegg varte fødselen i 9 timer i motsetning til de to første som varte 4 og 5 timer :-P så her var helt klart nr3 en luring ;-) hun var dessuten ganske mye større enn nr1 og 2, til tross for at jeg lå under på symfysemålkurven :-) forresten så var min tredje fødsel den letteste selv om den var lenger :-)
lorthomla Skrevet 31. august 2012 #6 Skrevet 31. august 2012 Gikk 10 dager over termin med min første, 9 dager over med nr 2, og 11 dager over med nr tre. Er nok av den typen som går over termin ;-). Hadde veldig raske fødsler de to første gangene, med nr tre gikk jeg med to cm åpning og maserier en uke. I tillegg var barnet nesten en kg større enn forventet, så nr tre var helt klart en luring :-)
maimora Skrevet 31. august 2012 #7 Skrevet 31. august 2012 Fødsel 3 var nok den enkleste og minst smertefulle, til tross for styrtfødsel. Var forberedt på det siden nr 2 også var styrtfødsel. Fødte 3 uker før termin.
Rosaglede Skrevet 31. august 2012 #8 Skrevet 31. august 2012 Jeg ble satt igang med nr3 så da teller det ikke siden det ikke begynte av seg selv....men var en luring...alt var hvertfall anderledes fra de 2 første sv.skapene....selv om alle 3 barn er samme kjønn
cec26 Skrevet 31. august 2012 #9 Skrevet 31. august 2012 Jeg ble også satt igang med nummer 3 på overtid.. han var større enn de to andre brødrene sine, men aboslutt den enkleste fødselen.. enda det tok 18 timer.. brukte lang tid fra 2 cm til 4 cm.. 17 timer nok det faktisk.. men når jeg vippa 4 cm, så tok det 50 min så var han ute.. 2 press rier.. nummer to var en styrtfødsel på 2 timer, nummer 1 var en stjernekikker på 36 timer... puh.. Fikk alle 3 guttene på under 4 år.. veit ikke om det har noe å si da.. lykke til;)
Milla-Mamma til 3 Skrevet 1. september 2012 Forfatter #10 Skrevet 1. september 2012 Tusen takk for svar alle sammen!! Da ser ut som at 3 mann er ein liten luring uansett sånne da ingen veg tilbake no... Da er endå nokon veke til termin so eg får psyka meg opp so godt eg kan. Eg har store problem med alt som er ukjent... Lykke til alle sammen som også skal gjennom ein ny fødsel:)
3 blå Skrevet 1. september 2012 #11 Skrevet 1. september 2012 Her er nok nummer 3 en luring... Har 5 dager til termin og har hatt sterke kynnere/maserier i 9 dager nå. Usj, er lei av å vente og kjenne etter hele tida. Men han kommer jo når han vil
Milla-Mamma til 3 Skrevet 1. september 2012 Forfatter #12 Skrevet 1. september 2012 Da virka som at 3 mann er ein luring med maserier og at du trur fødselen er igang, men at sjølve fødselen ikkje trenger å være verre. Håper det!
~HelenMarie+3jenter~ Skrevet 1. september 2012 #13 Skrevet 1. september 2012 Fekk mi tredje jente for fem veker sida. Ho kom 10 dager før termin. Dei to andre kom 16 og 17 dagar før termin. Eg var sikker på at fødselen var i gang fleire ganga. Var forsåvidt vakthavende jordmor og på eit tidspunkt. Men var berre lang modning, ikkje smertefull, berre irriterende falske alarmar. Når eg kom på sjukehus til sist hadde eg fem cm og ho kom to timer etter innlegging. Absolutt min flottaste fødsel! Hadde glatt gjort det igjen og igjen.
Milla-Mamma til 3 Skrevet 2. september 2012 Forfatter #14 Skrevet 2. september 2012 Fekk mi tredje jente for fem veker sida. Ho kom 10 dager før termin. Dei to andre kom 16 og 17 dagar før termin. Eg var sikker på at fødselen var i gang fleire ganga. Var forsåvidt vakthavende jordmor og på eit tidspunkt. Men var berre lang modning, ikkje smertefull, berre irriterende falske alarmar. Når eg kom på sjukehus til sist hadde eg fem cm og ho kom to timer etter innlegging. Absolutt min flottaste fødsel! Hadde glatt gjort det igjen og igjen. Da hørtes nett likt ut som min 2 fødsel. Hadde Modningsnetter fleire veker på forhånd, irriterande vondt som holdt meg våken... Var på kontroll pga liten mage, og spurte om de kunne sjekka korleis kroppen min låg ann i forhold til fødsel. Ho sjekka og sa eg hadde 4-5 cm opning? eg blei jo litt fortumla og lurte på ka eg skulle gjera då? Eg hadde jo ikkje vondt. Ho tok fostervatnet mitt kl 16. Eg fekk rier kl 17.10, vonde rier 17.30 og jento født 18.15. Så vondt i 45 min Er så spent på om eg får ein laaaaang fødsel denna gongen Hope not!
*Smiley* Skrevet 2. september 2012 #15 Skrevet 2. september 2012 (endret) Eg er så spent og lurer på om nokon vil dela erfaringane sine på 3 fødsel i forhold til dei to første?? Nr 3 er nå 10 dager gammel. Hun kom på 2 timer og 40 minutter.Rask fødsel.Hadde regelmessige kynnere på kveldstid fra uke 35-36.Men ingen maserier eller noe. Hun kom 17 Dager før termin.Trodde jeg hadde kynnere , men så lakk jeg fostervann , så skjønte at her var det noe på gang.Meget vondt siste halvtimen.Ingen luring her.Kom som en rakett:)Hun var stjenekikker også. nr 2 kom 8 dager på overtid._Fødselen var over på 3-4 timer.Trodde bare jeg hadde kynnere her også i starten. nr 1 kom 5 dager før termin.startet med vannavgang kl 07 på morgenen og han kom 03 på natten. Endret 2. september 2012 av *Smiley*
Philomena Skrevet 3. september 2012 #16 Skrevet 3. september 2012 Tror ikke min Var en luring. Alle 3 fødsler Var helt forskjellige. Nr 1 Var setefødsel, startet med vannavgang 6 dager over termin. Nr 2 ble satt i gang 12 dager over tid. Nr 3 startet med rier midt på natten 9 dager over tid. Med nr 2 satt jeg og leste avis til jeg Var 7 cm og så tok det plutselig helt av. Med nr 3 hadde jeg ufattelig vonde rier allerede fra 1 cm åpning. Grein og hylte og trodde ikke jeg skulle klare dt. Hadde det mest vondt av alle fødsler. Tok 9 timer, omtrent like lang som med nr 2.
5 søte små blir til 6 Skrevet 3. september 2012 #17 Skrevet 3. september 2012 nr 1 og 4 var luringer. nr 2 og 3 kom som noen skudd 1 uke før termin. blir spennende å se hva som skjuler seg i grotten nå. luring eller ei med nr 5? x-files
Cinnamon4 Skrevet 3. september 2012 #18 Skrevet 3. september 2012 (endret) Hei Mine tre fødsler var ulike, men allikevel like i det at de har gått relativt fort og med alle har jeg hatt tålige kynnere i et par uker i forkant. 1. Brukte 5 timer totalt. Vannet gikk ikke, måtte tas. 2680 gram. 2. Styrtfødsel. 40 minutter fra første ri til han var ute. Han kom sammen med vannet 3020 gram. 3. Min verste fødsel - og den som var "etter boka" Vannet gikk hjemme og 3 timer senere var han født. Dog fikk jeg pressrier på 8 cm og fikk ikke trykke, dette var det verste. Giret meg opp, klarte ikke slappe av - men fikk beroligende akupunktur. Når jeg først fikk trykke var det gjort på 10 minutter 3060 gram. Lykke til!!! Selvom jeg har hatt siste som verste, prøver vi atter en gang på nr 4. Smertene er aldri så vonde at man ikke syns det er verdt det Barn er en sann gave og jeg misunner deg som snart får et lite nurk i armene ) Edit: Alle tre kom 10-14 dager før termin Endret 3. september 2012 av Cinnamon4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå