Gå til innhold

ang å passe andres unger

Anbefalte innlegg

Skrevet

i går kveld kom naboen til meg og nesten forlangte at jeg skulle passe ungene hennes i dag siden barnehagen er stengt, faren kunne ikke ta fri siden det var så få igjen på jobb pga av en begravelse og moren jobber i butikk i ferskvaren så hun kan ikke ha dem med.

disse ungene passet jeg senest sist lørdag men jeg får ikke noe for å passe dem og ikke vil jeg ha noe heller siden jeg vet dem ikke har så mye penger.

men ett lite takk hadde vært flott.

men å forlange at jeg skal passe dem, synes jeg nesten er litt frekt.

jeg sliter litt i dette svangerskapet og er ikke i form om morran.

mora vet jo hvordan jeg har det for tiden.

så å passe dem fra 07 - 17 synes jeg er egentlig litt for mye å forlange.

håper jeg og bekkenet mitt er litt enig i dag. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kunne sagt at du har planer og det ikke passer, for her virker det som hun tar det som en selvfølge at du stiller opp.

Skrevet

jeg fortalte henne det at jeg rett og slett ikke orker nå, men nei det gikk ikke.

fortalte samboeren min det og han synes det rett og slett at selv om di er unge må di begynne å ta litt hensyn til andre rett og slett ikke kan passe ungene deres hele tiden.

greit at di ikke har familie i nærheten men å ta hensyn burde være rett og rimelig.

Skrevet

Synes det er flott når noen viser meg den tilliten det er å la meg passe deres barn, men ærlig talt, om noen hadde kommet og forlangt det, så hadde jeg faktisk akutt lagt andre planer for dagen. Stiller gjerne opp for venninner som jeg vet stiller opp tilbake, men ikke når de forlanger det altså. Men skjønner det kan være vanskelig å si nei.

Skrevet

Dette burde du ha sagt nei til. Du blir utnyttet, og det vil du bli i fremtiden også, nå som de har lært at de kan "tvinge" deg til barnepass. De må ha visst om at barnehagen skulle være stengt i dag? De fant det neppe ut i går kveld. Altså kunne de ha planlagt bedre og tidligere. Enten ved å ordne seg fri, eller skaffe annet barnepass. Og hvorfor kunne ikke mor ta seg fri, egentlig? At du har passet barna før, betyr ikke at de kan benytte deg som de vil, også når du har sagt det ikke passer. Skal du la de overkjøre deg på samme vis med liten baby i hus? Sykt barn? Hvor skal grensa gå, når du ikke setter den der den i utgangspunktet burde vært satt?

Skrevet

Hva???

De har ingen rett til å prøve å forlange at du skal passe deres barn, de skal være over lykkelig om du gidder. Det er IKKE ditt problem å ta deg av andres barn. De får henge opp ett oppslag på butikken der de søker barnevakt eller dagmamma. Om de har dårlig råd, så er det heller ikke ditt problem. De har valgt selv å sette barn til verden, så de får ta ansvaret for det.

Så du må ikke ha noen spesielle grunner til hvorfor du ikke kan.

Holder med at du er sliten. JA det er skikkelig frekt av henne å prøve å forlange!

Skrevet
jeg fortalte henne det at jeg rett og slett ikke orker nå, men nei det gikk ikke. fortalte samboeren min det og han synes det rett og slett at selv om di er unge må di begynne å ta litt hensyn til andre rett og slett ikke kan passe ungene deres hele tiden. greit at di ikke har familie i nærheten men å ta hensyn burde være rett og rimelig.

Du får ta en telefon til henne og si at hun eller mannen må komme og hente barna for du er blitt så dårlig at du må legge deg nedpå. Barnepass er ikke noe en skal tvinge naboer til.

Skrevet

Tenk over dette. Hvis de ikke har annen barnepasser nå, og ikke trenger skaffe det siden de bare kan presse deg til det, da har de heller ikke skaffet seg noen andre de kan bruke neste gang noe oppstår. De har også lært at du trår til på kort varsel. Vil du ta denne kampen på slutten av graviditeten, når du knapt kan gå, når du har født, eller i god tid før det? For en dag må du be dem finne noen andre. Jeg ville gjort det nå. Tydelig beskjed. Jeg kommer ikke til å la meg presse flere ganger. Fra nå av har jeg ikke kapasitet til å passe andre enn meg og mitt barn.

Skrevet

Hehe, dette er et tulleinnlegg!

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Naboen kan ikke forlange noe som helst, og det er kun ditt ansvar å si nei. Gi ikke naboen skylda for noe du sier ja til. Så lenge hun ikke bare setter ungene foran døra di, ringer på og løper før du får kommet deg ut.

Skrevet

D e bare te å la vær å åpna dørå d faktisk...d e isje ditt problem at di isje har bhg! å visst di vett du e dårlige så burde di hatt fornuften i behold..

Skrevet

dette er ikke noe tulle innlegg.

jeg ringte å sa det til henne at jeg håper hun henter ungene før tiden og det gjorde hun.

jeg ble såpass sliten at jeg ikke orket en hel dag.

og fortalte henne det at hun må finne seg en barnepike som kan passe dem når det er slike dager som dette.

for at jeg selv får en baby etterhvert betyr jo at jeg ikke kan passe di like mye som jeg pleier.

HI

Skrevet

og nå kom hun med 10 hvite roser til meg som takk for hjelpen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...