Gå til innhold

Nuagatti - ha er så farlig med den?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nugatti er deilig. Jeg vet at den inneholder sjokolade og hasselnøtter og det holder lenge for meg. Mmm...Men tilbake til overskriften på innlegget ditt, jeg får en følelse av at du sitter på viktig informasjon. Spytt ut!! :P

Skrevet

Den er ikke "farlig", men det smaker ikke godt. I tillegg inneholder den mye tilsatt sukker, noe som gjør at den ikke bør konsumeres regelmessig eller i store mengder.

Skrevet

Brunost inneholder like mye tilsatt sukker som nugatty, fyi.

Men av en eller annen grunn så er det ikke så ille å gi brunost på skiven hver dag...

Min jente får nugatti på matpakken hver fredag, hvis vi har det i skapet.

Skrevet

Det er vel som med alt som er søtt; ikke så nøye om det gis i ny og ne. Derimot stusser jeg litt over de som sender med loff med nugatti på skiva hver dag og tror det gir ungene energi til å klare dagen.

Skrevet

Nugatti har vel blitt "sunnere" fordi de har fjernet transfettet, mener jeg å huske (?). Men ellers er det mest sukker, vel... Ikke noe å bli stor og sterk av akkurat ;)

Skrevet

Så lenge ungene får et variert kosthold og mosjon skader det nok ikke med en skive med nugatti av og til.

Skrevet

6-åringen min spiser nugatti hver dag. Det samme gjorde jeg da jeg var liten, utenom det har vi et sunt korshold :)

Skrevet

De har fjernet transfettet i alle nugattiene unntatt den nugatti max eller hva det heter, den med mindre sukker. Så ikke kjøp den! Ellers, ta en titt på kaloriinnholdet på nugattiene. Det er helt forferdelig. Så vi har det aldri i hus, men gutten min dør ikke av å få en skive med nugatti hos bestemor en sjelden gang :)

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Nugatti inneholde ca 62% karbohydrater, av dette er 59% tilsatt sukker.

Og for deg som så lett slenger ut at det er like mye tilsatt sukker i brunost, så er det helt feil. Brunost inneholder 38-39 % sukker, ikke noe av dette er tilsatt sukker.

Selvfølgelig har jeg lest innholdsfortegnelsen - det gjør jeg på omtrent alt vi spiser. Nugatti spiser vi likevel - en sjelden gang.

Skrevet

Nugatti på lørdager. Ingen diskusjon. Mulig det er andre typer pålegg som det også er mye sukker i, men det å ha sjokolade på brødskiva i hverdagen er ikke noe som er aktuelt her i huset.

Skrevet

Jeg synes det er en styggedom å venne seg til å ha sjokolade på brødskiven. Jeg vet at dersom jeg åpnet for det her hjemme, så ville hver skive med ost eller leverpostei ha blitt en kamp. Derfor har vi det aldri. Men det er vel ikke farligere enn en sjokoladebit, det farlige er at det kan skape dårlige holdninger til kosthold.

Skrevet

Driter i kva dokke skriver, det er mitt valg om jeg vil bruke det eller ei. Eller er det DIB damen som bestemmer detta og ?

Skrevet
Driter i kva dokke skriver, det er mitt valg om jeg vil bruke det eller ei. Eller er det DIB damen som bestemmer detta og ?

Men kjære deg, det er da vel ingen som har sagt at du ikke skal få lov til å spise nugatti??

Vet ikke om du er HI, men spørsmålet til HI var jo uansett hva som er så farlig med nugatti, og det er vel det som har blitt svart på i denne tråden. Ingen har sagt noe om at man ikke skal få lov til å spise det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...