Gå til innhold

Norske oversettelser på engelske filmer : FAIL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom nettopp over den beste oversettelsen noensinne. Måtte faktisk ta filmen på pause, og le høyt noen minutter før jeg klarte å fortsette.

" I'm bad to the bone!" = " Jeg er dårlig til beins!"

Latterlig fantastisk! Ho ho ho!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TVN har mange hver dag. Skulle nesten tro de brukte Google translate.

Skrevet

Fantastisk! Hvilken film var det? Husker en fra NRK på tidlig 90tallet der "Freeze assholes" ble til "Ro dykk ned karar." ;)

Skrevet

Hahaha!!

Denne er også fin :

Die Hard

Yippee-ki-yay, motherfucker

Ble på merkelig vis om til:

Hipp hurra kølletryne

Skrevet

ikke tittel men så en film på nrk en dag hvor "freeze motherfucker" var oversatt til "ikkje røyr dekk, nissetuffsar!"

knis^^

Skrevet
Fantastisk! Hvilken film var det? Husker en fra NRK på tidlig 90tallet der "Freeze assholes" ble til "Ro dykk ned karar." ;)

*tørke lattertårer*

Eier ikke ord!

Skrevet

Fant denne på nettet også :

Pulp Fiction

"When did you get this bike?"

"It's not a bike, it's a chopper."

"Når fikk du denne sykkelen?"

"Det er ikke en sykkel, det er et helikopter."

Hvem i alle dager jobber som oversettere med disse filmene?

Skrevet

Det jeg stadig forundres over er at de ikke klarer å oversette riktig så enkle ting som ukedager og tall. Det er liksom ikke så mange alternative oversetteleser til ord som Tuesday, Sunday og five. Allikevel blir de veldig ofte feil. Skjønn det den som kan...

Skrevet

http://p3.no/filmpolitiet/2010/08/kreative-oversettelser/

Apollo 13: Houston, we’re ready for launch. – Houston, vi er klare for lunsj.

Simpsons: The cat needs medication – Katten må meditere.

The District: I’ll be right behind you, watching your back – Jeg står rett bak deg og kikker på ryggen din.

Friends: Make up sex – Sminke-sex

Scarface: I need a man with steel in his balls! – Jeg trenger en mann med stå!

Pacific Blue: I’m going to a pool party – Jeg går på biljardfest

Independece Day: Oh my God, there’s nothing left! – Herregud, det er ingenting til venstre!

Beverly Hills Cop: Don’t be embarrassed if your dick gets hard – Ikke vær flau om du digger gitarspillet.

Skrevet
Fant denne på nettet også : Pulp Fiction "When did you get this bike?" "It's not a bike, it's a chopper." "Når fikk du denne sykkelen?" "Det er ikke en sykkel, det er et helikopter." Hvem i alle dager jobber som oversettere med disse filmene?

haha XD

Skrevet
http://p3.no/filmpolitiet/2010/08/kreative-oversettelser/ Apollo 13: Houston, we’re ready for launch. – Houston, vi er klare for lunsj. Simpsons: The cat needs medication – Katten må meditere. The District: I’ll be right behind you, watching your back – Jeg står rett bak deg og kikker på ryggen din. Friends: Make up sex – Sminke-sex Scarface: I need a man with steel in his balls! – Jeg trenger en mann med stå! Pacific Blue: I’m going to a pool party – Jeg går på biljardfest Independece Day: Oh my God, there’s nothing left! – Herregud, det er ingenting til venstre! Beverly Hills Cop: Don’t be embarrassed if your dick gets hard – Ikke vær flau om du digger gitarspillet.

Hahahaha! Nei fader, nå vekker jeg ungen med disse latterbrølene mine! :D :D :D :D

Skrevet
http://p3.no/filmpol...-oversettelser/ Apollo 13: Houston, we’re ready for launch. – Houston, vi er klare for lunsj. Simpsons: The cat needs medication – Katten må meditere. The District: I’ll be right behind you, watching your back – Jeg står rett bak deg og kikker på ryggen din. Friends: Make up sex – Sminke-sex Scarface: I need a man with steel in his balls! – Jeg trenger en mann med stå! Pacific Blue: I’m going to a pool party – Jeg går på biljardfest Independece Day: Oh my God, there’s nothing left! – Herregud, det er ingenting til venstre! Beverly Hills Cop: Don’t be embarrassed if your dick gets hard – Ikke vær flau om du digger gitarspillet.
Hahahaha! Nei fader, nå vekker jeg ungen med disse latterbrølene mine! :D :D :D :D

Pass på at du ikke tisser på deg nå. :P

Skrevet

Det er en Derrick episode der en roper scheise scheise, som blir oversatt til nånå.

Skrevet
http://p3.no/filmpol...-oversettelser/ Apollo 13: Houston, we’re ready for launch. – Houston, vi er klare for lunsj. Simpsons: The cat needs medication – Katten må meditere. The District: I’ll be right behind you, watching your back – Jeg står rett bak deg og kikker på ryggen din. Friends: Make up sex – Sminke-sex Scarface: I need a man with steel in his balls! – Jeg trenger en mann med stå! Pacific Blue: I’m going to a pool party – Jeg går på biljardfest Independece Day: Oh my God, there’s nothing left! – Herregud, det er ingenting til venstre! Beverly Hills Cop: Don’t be embarrassed if your dick gets hard – Ikke vær flau om du digger gitarspillet.

Suck juice from Moose! Nei nå settes alt i vranghalsen her!

Hahah!!!

Skrevet

Fnise godt på kinoen da jeg så "Me, myself and Irene" og de oversatte "Pussy fart" til "pusefis" ;)

Skrevet

så sinnsyk bra XD

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...