Gå til innhold

SUkk kan jeg nekte dette da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobben skal på tur til høsten, da reiser vi mest sannsynlig en torsdag kveld og er tilbake søndags morgen.

Det er meningen vi skal jobbe fredagen, siden det da er planleggingsdag der jeg jobber.

Men poenget er, jeg vil ikke dele rom med noen kollegaer. Jeg trives godt på jobben så det her ingenting med det å gjøre. Det er bare det at jeg på natten ofte har veldig urolig mage og blir sittende på toaletten. Har irritabel tarm og kan plutselig reagere på mat. Dette har jeg ikke så veldig lyst til å dele med kollegaene...

Hvordan løse dette??

Sjefen er ikke så villig til å endre vilkårene for turen, dvs dobbeltromgreia!

Og det er jobbdag og nesten "obligatorisk" å reise...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er uhørt å være tvunget til å dele rom med en kollega. Vi har alltid valget. For min del er det helt ok, mens andre jeg jobber sammen med er mer private, så de får bo på singelrom.

Skrevet

Da hadde jeg enten fått en sykemelding og latt vær å reise, eller fått en legeerklæring av ett eller annet slag, som ihvertfall kunne sikre deg alenerom.

Skrevet

Hvis det er sånn at du ikke vil dra og du ikke tror sjefen din har forståelse for det, så hadde jeg bare sagt at jeg ikke har mulighet til å reise bort den helga. Ingen arbeidsgiver kan kreve at en arbeidstaker skal dra på jobbtur med overnatting en helg...

Når det er sagt så syns jeg det er spesielt at dere Må dele rom, det hadde ikke vært aktuelt på min arbeidsplass. Og ja, jeg jobber i det offentlige...

Skrevet

På jobben hos meg skal vi også på personalseminar i høst. For oss var det en selvfølge at det var mulig å velge enkeltrom. Selvfølgelig mange som skal dele rom, men jeg skal ha enkeltrom, delvis av samme grunn som du. Jeg har ikke sagt noe om hvorfor jeg vil ha romfor meg selv, og ingen har spurt. Jeg betaler noen få hundrelapper av egen pung for å få bo for meg selv.

Skrevet

Der jeg jobber er det helt normalt med enkeltrom på reise og hvis det av praktiske årsaker ikke er mulig blir vi spurt om det er ok.

I ditt tilfelle hadde jeg sagt at jeg ønsker enkeltrom og at jeg da betaler mellomlegget selv. Sure penger å betale selv, men hvis det var eneste mulighet hadde jeg gjort det hadde jeg vært deg.

Skrevet

På jobben min er det vanlig å dele rom på utenlandsturer. Synes det er ganske uproblematisk. Sørger for å dele med noen jeg liker og kjenner godt. Om du føler at dette blir leit for deg ville jeg ha blitt hjemme.

Skrevet

Vi reiser rett som det er med jobben min, og vi har knallgod kjemi hele gjengen (3 damer og en mann)

MEN min herlige sjef sier at " Jeg vet hvor deilig det er å være borte fra mann og barn, og endelig ha litt fred. Så selvfølgelig skal dere få enkeltrom"

Skrevet

Hos oss er det aldri snakk om å dele rom når vi reiser i jobben.

Jeg jobber riktignok i det private, og vi reiser en del i jobben, men alvorlig talt. Det kan umulig være vanlig at voksne folk i et arbeidsforhold skal være tvunget til å dele hotellrom som om de var på leir eller klassetur?

Ikke greit, spør du meg..

Skrevet

Hos oss er det vanligst å dele rom, og som regel går det uten problemer, man får selv velge hvem man vil dele rom med. Selv synes jeg dette er greiest, siden jeg kjeder meg alene. ;)

Men selvsagt er det valgfritt, og det er noen få som velger å ha enerom, uten at noen stiller noe som helst spørsmålstegn ved det. Folk må nå få velge selv, uten å måtte legge ut i det vide og det brede om hvorfor.

Skrevet

Vi deler alltid rom når vi reiser med jobben, både 2 og 3 personer...

Hvis du har økonomi til det ville jeg sagt at av personlige grunner vil du ha enkeltrom og betaler mellomlegget selv. Da slipper du å være hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...