Gå til innhold

Når legger deres 6-7 åringer seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler at jeg egentlig legger 6-åringen litt sent, hvertfall ifølge dib-standard vil jeg tro :P Blir som regel i seng ca kl 21. Men det virker som om det er ganske vanlig blandt klassekameratene er her. Har vi besøk så blir får jeg gjerne beskjed om å sende de hjem rund 20. Og når jeg har snakka med andre foreldre om leggetider, så svarer de fleste at de legger barna ca kl 21. Hvordan er det hos dere? Vi er oppe ca 7-7.30..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

20. Her er det vanlig å bli sendt hjem kl 19.

Skrevet

6-åringen legger seg åtte. Om hun er veldig sliten en dag, så sender jeg henne gjerne i seng halv åtte.

Det skjer jo naturligvis innimellom at hun er senere, både halv ni og ni. Og i helgene er hun alltid oppe lenger.

Hun blir vekker 06.45, og da er hun trøtt..

Felles praksis her er å sende ungene hjem kl sju.

Skrevet

Hun legger seg 19.30-20.00. I helgene er hun oppe til 20.30-21.00, en sjelden gang hvis det er noe heeelt spesielt er hun oppe lenger i helgene. Jeg synes ikke noe om at små barn skal måtte endre døgnrytme hver uke og forsøker derfor å unngå i det lengste den helgeranglinga :) Mulig jeg er litt streng...

Skrevet

Ca. 20.30-21.00. Han står opp kl. 07.30.

Skrevet

20-20:30, men han liker å drøye og holde på med ting på rommet sitt, så han sovner vel ofte ikke før 21. Vanlig hentetid her er kl 19:30.

Han er seks.

Skrevet

2. klassingen legger seg mellom 1900-1915, sover til 0700-0730. Legger seg ofte på samme tid i helgene, humøret er veldig søvnbestemt..

Skrevet

6-åringen mil legger seg 20.30, og han ligger gjerne våken en god stund og leser. Han får være ute til kl 19.30.

Skrevet

Her legger 6-åringen seg kl 19.30 på ukedagene og kl 21 i helgene. Det er den døgnrytmen som passer best for henne. Er hun ute å leker med venner må hun inn til 18.30 slik at hun har passe god tid til kvelds og å roe ned :)

Skrevet

Har en 7 åring og en 9 åring som legger seg Kl 20.00. Besøk sendes hjem senest Kl 19.00, mest fordi her bor også en 3 åring og en 1 åring som legger seg da.

Skrevet

Her er det vanlig å gå hjem 19 (6-åring). Legger han halv åtte både i ukedager og helger.

Skrevet

Legger 7,5 åringen pluss minus halv 9.

Vanlig at besøk drar hjem kl 19.

Skrevet

1. klassingen legger seg 1930, 4.klassingen 2030

Skrevet

1.klassingen her sendes på badet 19 og så prater og leser vi til like før 19.30. Da sover han til iallfall 7, ofte lengre. Han trenger mye søvn.

Innimellom får han forhandle seg til å være oppe til 19.30 i ukedagene.

Skrevet

6-åringen legger seg 19.30, 8-åringen mellom 19.45 og 20

Skrevet

Vi har en 1 og 3 klassing

Barnegjester blir sendt hjem kl 19.

De går på badet mellom kl 1930-2015

21 er det stille.

De står opp ca kl 0700

Skrevet

Har en på 6,5 år som legger seg kl 19, litt senere i helga. Opp klokka 07.

Skrevet

Snart 6 år ( i høst). Legger seg 19.00 hver kveld. Opp 06.30, må vekkes! Men jeg klager ikke, herlig med lang kveld uten barn:)

Skrevet

Seksåringen som akkurat har begynt på skolen er i seng 1930. Våkner av seg selv rundt kl 6. Hadde gjerne sett at hun hadde sovet litt lenger om morgenen, særlig i helgene. Vi må uansett ut av døra 7.40 for å gå til skolen på hverdagene.

Skrevet

Storesøster går i 2.klasse og legger seg mellom 19.30 og 20.00 om det ikke er noe spesielt. I helgene blir det som regel mellom kl.20 og 21.

Hun trenger søvnen og er oppe tidlig uansett når hun er i seng.

Bryr meg egentlig lite om når klassekameratene/vennene legger seg. Hun blir sur om hun får for lite søvn og ingen av våre barn er flinke til å legge seg når de er i seng..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...