Gå til innhold

Trenger vognhjelp asap!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene, har to fra før, og venter vinterbaby. Bor en plass med en del bakker, uten bil. Så da lurer jeg på hvilken vogn jeg skal velge meg (imårra!!)

Jeg står mellom Easywalker Qtro og Emmaljunga Edge Duo. Noen som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har vel ingen "vognerfaring" selv, er førstegangs.. får også vinterbaby, og vi har bestilt oss emmaljunga smart, en kjempegod vogn og billigere utgave en edge duo

Skrevet

Skal du opp mange bakker hadde jeg valgt en lett vogn, altså ikke Edge duo. EW er jo en lett vogn men der kan du ikke ha barnet mot deg i sittedelen,noe som for meg er viktig.

Har du sett på emmaljunga city cross? Det er den letteste 4 hjulingen til emmaljunga.

Skrevet

Vi har Easywalker sky og har vært superfornøyd med den. Riktig som det blir sagt at du ikke kan ha sittedelen mot deg, men vi har ikke hatt problemer med det med mini denne gangen. Den er supergod å kjøre på alle slags underlag, og lett er den også. Jeg har ikke sett den ennå, men tror at Easywalker June skal være veldig bra! Den har mer eller mindre de samme hjulene som Sky og Quatro, men er litt mer kompakt og kan vendes begge veier. Ville nok ha sett på og vurdert den.

Skrevet

Emmaljunga city cross, lett og veldig fin :)

Skrevet

Med mindre du er veldig sterk ville jeg ikke valgt duo edge.

Den er blytung... Gå heller for city cross.

Forskjellen i bagstørrelsen er ikke så avgjørende, føler jeg. får fint plass til pose i den også, er mye lettere og tar mindre plass.

Skrevet

Hmm OK kanksje jeg må revurdere da...City cross - men er det Duo eller Kombivogn? Og er det lett å ta av bagdelen? For å ta den med inn feks...

Skrevet

Velg iallefall med luft-hjul! Mye lettere å trille med en sånne gummihjul på vinteren. Har hatt to emmaljunga-vogner, har Edge duo nå. Syns ikke den er tung å trille, men tung å løfte inn/ut av bil. Men det trenger jo du ikke ta hensyn til når du ikke har bil:)

Skrevet

City cross er en duovogn. Du klikker lett av delen hvis du ønsker det. Man kan visst også kjøpe en adapter til maxi cosi bilsete så man kan klikke det på understellet.

Skrevet

easywalker qtro er en fantastisk vogn, men man kan ikke ha sportsdelen vendt mot deg og det irriterer livet av meg. Det er jo klart at ungen er mer utsatt for vær og vind når han sitter framovervendt og når det er kaldt, står den kalde vinden rett mot ungen. Ikke bra.

Jeg har tnybabyen bestilt en hippa trille med svingbare vognhjul til nybabyen. Sjekk ut vognverden.no. Den ser veldig, veldig bra ut:)

Skrevet

Edgen er absolutt ikke tung å trille.. den er tung å løfte, men det trenger jo ikke du tenke på.

jeg ville gått for edge med classic understell. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...