Anonym bruker Skrevet 30. august 2012 #1 Skrevet 30. august 2012 hvordan er deres unger? hvordan er det sosiale på skolen ? Vi får hver dag høre hva barnet vårt har gjort osv... spytter,dytter osv...men så kommer barnet med stort blåmerke på armen fordi en annen har biti . trur at de fleste trur at fordi man har barn med adhd så kan man legge all skyld på dem for de er jo syke liksom skolen bare hakker og hakker og har vist om diagnosen leeeenge men alikevel gidder dem ikke tilrettelegge for barnet mitt.. barnet er snill så lenge ingen tirrer men det vil de ikke høre på heller... alle de gangene jeg fått vite at barnet har vært "slem" så har ingen voksne sett det men de antar eller så hører de på alle andre unger og velger heller tru på dem enn mitt barn synes det begynner bli sikkelig leit at barnet får skylda for det meste..lærer fortalte meg her om dagen at det var slitsomt å ha barnet mitt på skolen om dagen...
najs Skrevet 30. august 2012 #2 Skrevet 30. august 2012 Det er ikke greit. Å forvente at et barn skal oppføre seg dÅrlig vil skape dÅrlig oppførsel. Det er aldri lov Å kalle et barn slem. Syns du skal skrive en skriftelig klage og kreve tilrettelegging og samarbeid.
klg,2 boys now:) Skrevet 30. august 2012 #3 Skrevet 30. august 2012 Har en gutt med ADHD nettop bekreftet diagnosen.Vi hadde samarbeid møte med skolen før i det hele tatt hadde begynt.vi som foreldre og de i bhg fortalte lærere og de i SFO hvordan han måtte håndterers og hva som trigget han og hva de Evt bør/skal gjøre da. Da han begynte i 1.klasse satt vi på eggeskall og var nervøs og redd for hvordan dette skulle gå.nå begynte han i 2 klasse alt går strålende.de visste hvordan de skulle håndtere han fra dag 1. Og alle lærerne hans er kurset i webster stretton noe vi og ungene også er. Vi har selvsagt episoder men ikke på langt nær det vi trodde. Han er godt likt av de andre barna for han føler seg sikker og da blir han morsom og være sammen med.de kjeder seg skjeldent med denne diagnosen.så det er mye fart og mye som skjer. Synes du bør kreve mere av skolen og Evt ppt så de får tilrettelagt og Evt gitt skolen det de trenger av ekstra timer Evt kurs
Anonym bruker Skrevet 30. august 2012 #4 Skrevet 30. august 2012 PPT har skrivit sakkyndig vurdering før sommeren men nå er vi i uke 2 av skoleåret og jeg maser og maser men ingenting skjer...barnet skal ha over 20 timer i uken med hjelp men virker som lærer har nok å gjøre..og gidder ikke ta tak i det.jeg sa ifra at barnet må ha hjelp Nåååååå!!!! ikke om 2 mnd eller 1 år. de vet veldig godt hva barnet trenger osv..fordi jeg har vært på utalige møter med skolen osv...barnet har allerede gått flere år på skolen blir så oppgitt over at de ikke lenge gidder fokusere på det positive..det gjorde de før og da gikk det mye bedre nå når man snakker med lærer så sier hun bare NEI JEG VET IKKE HVORFOR HAN ER SåNN OG SåNN... det har vært lang ferie og for barnet er det stor omstilling å komme tilbake til skolen og begynne liksom alt på nytt men neida ingen forståelse fra dem.. sier også til meg at barnet forstyrer de andre i timene osv.. ja jeg vet jo det takk og det er derfor han skal ha ekstra lærer men det skjer jo ingenting... sorry hvis det er rotete men er bare litt smålei og frustrert og gidder ikke fokusere på rettskriving osv akkurat nå hi
klg,2 boys now:) Skrevet 30. august 2012 #5 Skrevet 30. august 2012 Skjønner tragisk med en skole/lærer som ikke gidder og hjelpe. Har du hørt om webster stretton?det er kurs lærerne,du og ungen kan gå som lærer adferdsmestring
Anonym bruker Skrevet 30. august 2012 #6 Skrevet 30. august 2012 Nei ikke hørt om men takk for tips :) hi
klg,2 boys now:) Skrevet 30. august 2012 #7 Skrevet 30. august 2012 Caroline stretton som har laget programmet.brukes flittig av BUP hun har skrevet boka de utrolige årene som programmet er bygget på.du kan lese den og gi læren ett eksemplar. Lykke til;-)
Anonym bruker Skrevet 30. august 2012 #8 Skrevet 30. august 2012 Tusen takk igjen har time hos bup om 2 uker så skal høre med legen der. hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå