LillaGorilla♥♥ Skrevet 30. august 2012 #1 Skrevet 30. august 2012 Så trenger man vel ikke sende inn noe mer for at det blir registrert hos myndighetene? Jeg mener, presten/vigsler fikser vel resten? Hvor lang tid tar det sånn ca før det er registrert?
Oktoberbabyen Skrevet 30. august 2012 #2 Skrevet 30. august 2012 Husker ikke om vi sendte inn erklæring på at vi var gift og navneendringsskjema etterpå. Før bryllupet sendte vi inn søknad der forlovere måtte skrive under osv, for å få papirer som vi leverte til ambassaden (for vår del, regner med det er prest eller tingrett for andre). Men vi sendte ihvertfall inn navneendringsskjema i etterkant for å slippe evt trøbbel med navn i pass osv.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 30. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 30. august 2012 Forloverskjema og alt det der er greit, vi er jo ferdig med bryllupet og gift allerede. Navneendringsskjema sender vi ikke enda, da jeg skal ut og reise om 2 uker og har helt nytt pass som jeg ikke gidder fornye enda! Lurer bare på om det er noe mer vi må gjøre ..
Oktoberbabyen Skrevet 16. oktober 2012 #5 Skrevet 16. oktober 2012 Mener vi måtte sende inn papirene fra ambassaden etter vi kom hjem, men er ikke 100% sikker
LillaGorilla♥♥ Skrevet 16. oktober 2012 Forfatter #6 Skrevet 16. oktober 2012 Mener vi måtte sende inn papirene fra ambassaden etter vi kom hjem, men er ikke 100% sikker Ja, det er når det er i utlandet, men vi giftet oss her hjemme, så da sendte presten avgårde. Har fått den offisielle attesten nå, og står som gift i Folkeregisteret, så da gikk nok alt som smurt- nå er det ingen vei tilbake!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2012 #7 Skrevet 16. oktober 2012 Der minte du meg på at jeg ikke finner den pokkers attesten vår Hvor kan man få tak i ny? (For det går vel håper jeg)
Oktoberbabyen Skrevet 16. oktober 2012 #8 Skrevet 16. oktober 2012 Jeg håper ihvertfall at det ikke er noen vei tilbake..
Oktoberbabyen Skrevet 16. oktober 2012 #9 Skrevet 16. oktober 2012 Der minte du meg på at jeg ikke finner den pokkers attesten vår Hvor kan man få tak i ny? (For det går vel håper jeg) ta kontakt med Likningskontoret eller folkeregisteret eller no sånt?
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 16. oktober 2012 #10 Skrevet 16. oktober 2012 Skatt Øst pleier å ha slike attester - vielsesattester, dåpsattester, fØdselsattester, bevis på hvem som har foreldreomsorg. Så ring dit å hØr i morgen =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå