Gå til innhold

Får dårlig samvittighet pga sykemelding.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykemeldt på grunn av psykisk sykdom. Nå har legen min forlenget sykemeldingen min, men jeg vet ikke om jeg klarer å lever den inn. Jeg får så dårlig samvittighet ovenfor jobben. De vet ikke hvorfor jeg er sykemeldt.

Jeg er redd jeg skal få spørsmål om hvorfor jeg er sykemeldt og jeg vet ikke om jeg vil forklare hvorfor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke eksakt samme situasjon!

Er også nå sykemeldt, der legen ba meg komme tilbake tidlig neste uke for å muligens forlenge sykemelding.

Jeg er sykemeldt pga. ingen bearbeiding av ting som skjedde mange år siden. Har slitt både fysisk og psykisk med mye etter det. I perioder er det veldig tungt, slik som nå. Og jeg lider av depresjon og angst. Klarer ikke å følge opp daglige gjøremål. Jeg har det virkelig tungt nå for tiden...

Kan jeg spørre om hva du er sykemeldt for?

Skrevet

Det er mye av det samme som deg. Har slitt med angst og depresjon i mange år. Har gått til behandling tidligere, men kom inn i en bedre periode og da ble behandlingen avsluttet. Fikk ikke bearbeidet den underliggende grunnen til depresjonen og angst fordi hovedfokuset på behandlingen var hvordan jeg hadde det der å da. Jeg har perioder som er verre en andre og jeg er i en sånn periode nå. Jeg får ikke gjennomført daglige gjøremål, har ingen energi, ingen matlyst, gråter. Har det ikke så lett.

Sender deg en klem.

Hi

Skrevet

Det er helt naturlig at du får spørsmål om hvorfor du er sykmeldt - altså hvorfor du ikke kan gjøre jobben din. Arbeidsgiver er pålagt å spørre om hvordan de kan tilrettelegge for at du skal kunne komme tilbake til jobb, og du er pliktig til å medvirke med opplysninger om egen situasjon. Dog er du ikke pliktig til å fortelle diagnosen din.

Det kan hjelpe at legen din fyller ut den delen av sykmeldingen hvor han kan skrive melding til arbeidsgiver. Der kan legen redegjøre for ting du selv synes er vanskelig å fortelle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...