Anonym bruker Skrevet 30. august 2012 #1 Skrevet 30. august 2012 Vil du være vennlig å gjøre........ eller Vil du være vennlig og gjøre.........
Lille♥mitt Skrevet 30. august 2012 #4 Skrevet 30. august 2012 Er det ikke og da? Når det er to verb sånn etter hverandre...
Anonym bruker Skrevet 30. august 2012 #5 Skrevet 30. august 2012 Hehe ja det jeg også ble så usikker på HI
trikko Skrevet 30. august 2012 #7 Skrevet 30. august 2012 ... å gjøre Du bruker og hvis du skal kombinere to ord/gjerninger (gjøre ditt og gjøre datt).
Anonym bruker Skrevet 30. august 2012 #10 Skrevet 30. august 2012 Takk for svar! Når jeg skriver det inn i word kommer det grønn linje under "å" og de foreslår "og" istedet. Men jeg bøyer meg for opiniunen HI
Mø schæl! Skrevet 30. august 2012 #11 Skrevet 30. august 2012 "og" http://www.korrekturavdelingen.no/K4OGellerAA.htm
Mamma4livet Skrevet 30. august 2012 #12 Skrevet 30. august 2012 Ordet vennlig er vel ikke et verb.... Å forran verb i infinitiv.
Mø schæl! Skrevet 30. august 2012 #13 Skrevet 30. august 2012 Ordet vennlig er vel ikke et verb.... Å forran verb i infinitiv. Det er sant, men det er flere regler enn som sÅ. Det er visse uttrykk og fraser som dominerer over infinitivsregelen. Feks et slikt uttrykk som hovedinnlegger nevner: "være vennlig og..." eller "Vær snill og..." er eksempler pÅ slike uttrykk som gir "og" og ikke "Å".
Mamma4livet Skrevet 30. august 2012 #14 Skrevet 30. august 2012 Ordet vennlig er vel ikke et verb.... Å forran verb i infinitiv. Det er sant, men det er flere regler enn som sÅ. Det er visse uttrykk og fraser som dominerer over infinitivsregelen. Feks et slikt uttrykk som hovedinnlegger nevner: "være vennlig og..." eller "Vær snill og..." er eksempler pÅ slike uttrykk som gir "og" og ikke "Å". Da lærte jeg noe nytt i dag.
Mø schæl! Skrevet 30. august 2012 #15 Skrevet 30. august 2012 Ordet vennlig er vel ikke et verb.... Å forran verb i infinitiv. Det er sant, men det er flere regler enn som sÅ. Det er visse uttrykk og fraser som dominerer over infinitivsregelen. Feks et slikt uttrykk som hovedinnlegger nevner: "være vennlig og..." eller "Vær snill og..." er eksempler pÅ slike uttrykk som gir "og" og ikke "Å". Da lærte jeg noe nytt i dag. Haha :-)! Og jeg vil gjerne lære hvordan man fÅr smileys med farger og forskjellige uttrykk her inne, for ikke søren om jeg fÅr det til :-/! Ser jo sÅ kult ut, men jeg fÅr bare de der kolon - strek - parantes-greiene!
*Miss Flua* Skrevet 30. august 2012 #16 Skrevet 30. august 2012 Ordet vennlig er vel ikke et verb.... Å forran verb i infinitiv. Det er sant, men det er flere regler enn som sÅ. Det er visse uttrykk og fraser som dominerer over infinitivsregelen. Feks et slikt uttrykk som hovedinnlegger nevner: "være vennlig og..." eller "Vær snill og..." er eksempler pÅ slike uttrykk som gir "og" og ikke "Å". Da lærte jeg noe nytt i dag. Haha :-)! Og jeg vil gjerne lære hvordan man fÅr smileys med farger og forskjellige uttrykk her inne, for ikke søren om jeg fÅr det til :-/! Ser jo sÅ kult ut, men jeg fÅr bare de der kolon - strek - parantes-greiene! Dropp streken bare : ) men uten mellomrom
Mø schæl! Skrevet 30. august 2012 #17 Skrevet 30. august 2012 Ordet vennlig er vel ikke et verb.... Å forran verb i infinitiv. Det er sant, men det er flere regler enn som sÅ. Det er visse uttrykk og fraser som dominerer over infinitivsregelen. Feks et slikt uttrykk som hovedinnlegger nevner: "være vennlig og..." eller "Vær snill og..." er eksempler pÅ slike uttrykk som gir "og" og ikke "Å". Da lærte jeg noe nytt i dag. Haha :-)! Og jeg vil gjerne lære hvordan man fÅr smileys med farger og forskjellige uttrykk her inne, for ikke søren om jeg fÅr det til :-/! Ser jo sÅ kult ut, men jeg fÅr bare de der kolon - strek - parantes-greiene! Dropp streken bare : ) men uten mellomrom Test:
Mø schæl! Skrevet 30. august 2012 #18 Skrevet 30. august 2012 Ordet vennlig er vel ikke et verb.... Å forran verb i infinitiv. Det er sant, men det er flere regler enn som sÅ. Det er visse uttrykk og fraser som dominerer over infinitivsregelen. Feks et slikt uttrykk som hovedinnlegger nevner: "være vennlig og..." eller "Vær snill og..." er eksempler pÅ slike uttrykk som gir "og" og ikke "Å". Da lærte jeg noe nytt i dag. Haha :-)! Og jeg vil gjerne lære hvordan man fÅr smileys med farger og forskjellige uttrykk her inne, for ikke søren om jeg fÅr det til :-/! Ser jo sÅ kult ut, men jeg fÅr bare de der kolon - strek - parantes-greiene! Dropp streken bare : ) men uten mellomrom Test: JAAAAA! Takk, Miss Flua (fantastisk nick, forresten)
Mamma4livet Skrevet 30. august 2012 #19 Skrevet 30. august 2012 Nå kan du avansere til stort smil. : D men ikke mellomrom
Mø schæl! Skrevet 30. august 2012 #20 Skrevet 30. august 2012 Nå kan du avansere til stort smil. : D men ikke mellomrom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå