Gå til innhold

Dere som har hatt hyperemesis i flere svangerskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen av dere opplevd at det varte lengst i første svangerskap og så kortere i de/det andre?

Forrige gang hadde jeg fra uke 5 til uke 14. Nå begynte det i uke 6, og i dag og i går, i uke 9, føler jeg meg plutselig veldig mye bedre.

Blir mer bekymret enn lettet :/

Videoannonse
Annonse
Gjest Filifjonka
Skrevet

Har du hatt flere svangerskap?

Mitt statistiske grunnlag er tynt, det er basert på min og en venninnes erfaringer. Vår erfaring er at vi var lenger kvalme da vi var gravide med jenter, enn da vi var gravide med gutter. Kvalmen var også verre da vi gikk med jenter i magen.

For øvrig skjønner jeg bekymringen din, man blir jo livredd for at alt mulig er galt når man plutselig ikke er kvalm lenger. Selv var jeg helt sikker på at gutten var død i magen, da kvalmen gikk over. Og angsten forsvant ikke før barnet var født.

Skrevet

Hos meg var det litt omvendt.

I første sv.skap ga den verste kvalmen seg etter ca 5 mnd.

I andre var jeg kvalm helt frem til fødsel, men spydde ikke hele tiden.

I tredje var jeg kvalm og spydde i 9 laaaange mnd.

I fjerde (mistet i uke 12) var jeg kvalm helt til jeg mistet.

I femte ( og absolutt fullstendig og helt sikkert siste) er jeg fremdeles kvalm i uke 33, men spyr ikke fullt så mye.

Jeg har hatt dager imellom som har vært bedre, og kjenner til følelsen av å bli engstelig når kvalmen forsvinner. Men hos meg har det gått bra, bortsett fra den ene gangen jeg mistet, og da var jeg verken verre eller bedre enn de andre gangene.

Jeg krysser fingrene for at du rett og slett er litt heldigere denne gangen og at kvalmen bare har sluppet taket litt tidligere.

Et svangerskap er en berg-og-dalbane av glede og angst. ønsker deg lykke til!

Skrevet

Førstemann var en jente. Jeg er litt skeptisk til det her med kjønn og kvalme, men har jo sett at mange mener mye kvalme = jente, så sånn sett kan jeg kanskje trøste meg med at det kan være en gutt nå :P

Tipper jeg ringer legen over helgen, jeg, blir superstresset av dette :/

Forrige gang ga det seg jo like etter uke 12, som jeg har lest er veldig vanlig. Aldri hørt om noen som har det bare i 3-4 uker frem til uke 9..

Skrevet

Jeg var verst fra uke 8- 20 i mitt første

Og siste var jeg dårlig fra uke 6-40. Innleggelse og oppkast ca hver halv time hele døgnet.. For øvrig har to 2 jenter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...