Anonym bruker Skrevet 30. august 2012 #1 Skrevet 30. august 2012 Er bare kvartveis i svangerskapet (straks 11 uker) og gruer meg allerede til å føde. Ingen fødselsangst eller panikk, men gruer meg skikkelig. Hadde to veldig vonde fødsler, der en av dem varte i et døgn. Har valget mellom lokal fødestue som det er 10 minutter med bil til, eller sykehus med tilgang på epidural og diverse som det er 1 time og 45 minutter til. Har lyst til å velge sykehus selv om det betyr å sitte med rier i en bil i nesten 2 timer, hvis jeg får velge epidural. Hvordan slutte å grue seg hele tiden?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2012 #2 Skrevet 30. august 2012 Huff, så leit du har vært uheldig med fødslene, altså hatt store smerter. Prøv å tenk at det ikke skal skje denne gangen. Jeg hadde en vond førstefødsel og gruet som bare det til nr 2. Men dette ble en piece of cake-fødsel! Noe så latterlig lett, uten noen form for smertestillende (forsåvidt ved ingen av de) Ja - så flott var det! Du kan bli like heldig, det vet du ikke Jeg vet ikke hva jeg ville ha valgt av valgene dine egentlig, ingen virket optimalt i mine øyne. Men så har jeg hatt 5 min til sykehus jeg da..er luksus det i vidtrakte Norge.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2012 #3 Skrevet 30. august 2012 Huff, så leit du har vært uheldig med fødslene, altså hatt store smerter. Prøv å tenk at det ikke skal skje denne gangen. Jeg hadde en vond førstefødsel og gruet som bare det til nr 2. Men dette ble en piece of cake-fødsel! Noe så latterlig lett, uten noen form for smertestillende (forsåvidt ved ingen av de) Ja - så flott var det! Du kan bli like heldig, det vet du ikke Jeg vet ikke hva jeg ville ha valgt av valgene dine egentlig, ingen virket optimalt i mine øyne. Men så har jeg hatt 5 min til sykehus jeg da..er luksus det i vidtrakte Norge. Ja, det er nok luksus, og det har jeg også hatt med mine 2 første, ca 15 minutter til sykehuset. Nå bor vi et annet sted der sykehus er langt unna. Min mor har født to ganger, og begge gangene var et helvete, siden det ryktes om at man "arver" fødselsforløpet til sin egen mor, så er jeg redd for at nr 3 blir like vondt som de to første, der det eneste jeg klarte var å ligg og vræle og håpe at jeg skulle dø snart... HI
Guttaboys Skrevet 30. august 2012 #4 Skrevet 30. august 2012 For meg hadde valget vært enkelt. Har hatt to fødsler, begge med epidural. Det er en trygghet som hvert fall ikke jeg ville vært foruten! Kunne gjerne født igjen, bare jeg hadde fått epidural og lystgass!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå