Gå til innhold

Hva koster ett bryllup? Og hva "trenger" jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet så klart at det er svært variert. Har lite penger. Men ser for meg: kjole og klær til meg, samboer og 3 barn. Skal gifte meg på rådhuset, ha middag med foreldre,søsken forlovere: blir da ca 30 stk. Og fest på kvelden med litt enkel mat..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir fort 30-40000, alt etter som hvor dyre klær, lokale og maten er.

Skrevet

Vi betalte 40000 for mat og drikke. Var 21 stk (derav 5 barn). Kokkene stod for alt av pynting av lokalet, drikkevarer osv. Det var 5 retter med et alkoholholdig glass til hver rett.

Så brukte vi kanskje 3000 på klær. 3000 kr på taxi til de gjestene som ikke bodde i samme by.

Skrevet

Vi (våre foreldre rettere sagt) brukte 24 000 på bryllupsfesten vår (60 gjester, uformelt med buffet, kun øl, vin og avec av alkohol).

Skrevet

Vi bli noen og tyve og bruker:

Kjole, sko, pynt ca 5000 kr

Dress ?

Sko til mannen?

Blomst til meg og mannen?

Mat og sjampis 15 000 kr

Taxi til gjester ca 1000 kr

Taxi for oss ca 1000 kr (sikkert mer)

Gjestene betaler drikken selv etter to glass musserende, ellers måtte vi sikkert lagt på mange tusen, kanskje 10 000 pluss.

Ser altså ut til at prisen blir i underkant av 30 000.

Skrevet

kutt ut taxi til gjester og få en venn til å kjøre dere. en dress kommer fort oppi 1500-2000, så hva med å kjøpe kun nye sko, slips og skjorte? blomster er også dyrt, men du kan jo lage buketten selv. og som bordpynt kan du jo ha bare et par små glassvaser med en blomst i hver, eks utsprungne roser eller gerbera, de tar "mye plass" uten å koste mye. og dekk resten av bordet med telys, så har du jo et veldig stemningsfullt bord :) det skal godt gjøres å få til hele kjolepakken til 5000, da en ny brudekjole som oftest starter på 8000, men finn.no er gullfint og kjolene er jo kun brukt en gang :)

du klarer fint å lage et flott bryllup på budsjett, men du må være meget kreativ :) her er en link til en blogg hvor det er MYE inspirasjon, og mye man kan lage selv http://www.100layercake.com/blog/

og her er ei nettside hvor det er mye gratis man kan printe ut. innbydelser, bordkort osv.

Lykke til :)

Skrevet
Vi bli noen og tyve og bruker: Kjole, sko, pynt ca 5000 kr Dress ? Sko til mannen? Blomst til meg og mannen? Mat og sjampis 15 000 kr Taxi til gjester ca 1000 kr Taxi for oss ca 1000 kr (sikkert mer) Gjestene betaler drikken selv etter to glass musserende, ellers måtte vi sikkert lagt på mange tusen, kanskje 10 000 pluss. Ser altså ut til at prisen blir i underkant av 30 000.

Tro meg, det blir dyrere før dere er ferdige om dere ikke er veldig forsiktige.

Musikk, ringer, undertøy, organist, lokale, fotografering/bilder, takkekort, serveringshjelp, bordkort, frisører osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...