Gå til innhold

Sosiale treff med foreldre fra skole/ barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns dere det er koselig eller pes?

Tenker der alle foreldrene møtes på kveldstid uten barn for å bli kjent..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ofte koslig når man er der, men pes å komme seg på og egentlig bare noe jeg er med på fordi jeg "må".

Skrevet

Stort sett koselig!

Dessuten synes jeg det er viktig at foreldrene blir godt kjent med hverandre:) Nylig publisert forskning viser jo at barn mobber hverandre mindre når foreldrene kjenner hverandre! Logisk egentlig.....:)

Skrevet
Syns dere det er koselig eller pes? Tenker der alle foreldrene møtes på kveldstid uten barn for å bli kjent..

Liker meg ikke sammen med mange mennesker, men har vært et par ganger med lite oppmøte, og da har det vært superkoselig. Når det er mange, blir jeg nervøs og føler meg dum og klarer nesten ikke å snakke med noen.

Skrevet

Så lenge det er bare en gang i året er det greit, når det skal skje ting annenhvert måned blir det for mye.

I klassen til sønnen min er det mammakveld og pappakveld en gang i året, helt uformelt hvor man spleiser på pizza, drikker brus og kaffe. Det har vært veldig koselig, greit å snakke litt med de andre foreldrene uten av barna er til stede, bli litt bedre kjent, få litt lavere terskel for å ringe hverandre om det er noe, høre litt om hvordan andre gjør det med lekser, leggetider, innetider, om det virkelig er sant at "alle andre har sånn" osv.

Skrevet

Jeg går ikke så bra overens med andre foreldre, så synes det er pes. Ikke fordi det er vanskelig, men fordi de nesten alle er født og oppvokst her, har vært gift med barnefar osv, mens jeg er innflytter, alenemor og gravid med ny mann. Når jeg prøver å snakke til folk så blir jeg som regel oversett fordi de synes det er mer spennende å snakke seg imellom.

Skrevet

Min erfaring er at de som kjenner hverandre fra før holder sammen så blir de "ukjente" sittende for seg selv.da er det ikke moro og kun pliktløp som gjør at enn går på sånne arrangement

Skrevet

Kjempekoselig å treffe de andre foreldrene i barnehagen vi går i nå! Vi har ikke foreldrekvelder, men skravla går på tilstelninger i barnehagen.

Nå har det blitt en del nye barn i år, og jeg savner å kjenne foreldrene litt. Det er noe i det at det blir mindre mobbing når foreldrene kjenner hverandre. Mobbing er vel litt sterkt å snakke om i vår barnehagesituasjon, men det veksler tydeligvis litt hvor sympatier og antipatier ligger hos barna. Jeg synes selv jeg blir bedre kjent med barna til de voksne jeg kjenner litt, og dermed automatisk mer oppmerksom på at mitt barn oppfører seg fint med alle.

Det er veldig hyggelige foreldre i barnehagen vår, mange forskjellige typer, arbeidsfelt og livssituasjoner, og det liker jeg. Jeg er sosial og synes det er hyggelig å snakke med folk, men uten å overdrive, skjønner jo at mange har det travelt, eller ikke er så glad i å slå av en prat. Men et hyggelig "hei" forventer jeg i grunn at folk klarer å si uansett ;-)

Skrevet

synes det høres pes ut. Vi har ikke slikt her, men jeg bor på en liten plass hvor vi alle møtes og er sammen i ulike settinger ellers. Forskjellige lag, styre, og felles feiring av st.hans, nyttårsaften osv.

Skrevet

På barnas forrige skole var det bare pes. På den nye skolen er alle foreldrene veldig inkluderende selvom de fleste kjenner hverandre fra før. Så der er det hyggelig selvom jeg er yngre, snart alene og ikke helt på samme sted som de andre.

Gjest Filifjonka
Skrevet

Jeg synes ærlig talt at det er litt rart å møtes uten barn. _Sosiale samvær med barna er bare hyggelig, og her har det (heldigvis) ikke vært arrangert noe mammatreff eller pappatreff eller noe slikt uten at barna har vært med.

For det første er det langt mer lettvint for alle å delta når man ikke trenger å skaffe barnevakt. For det andre letter det litt på stemningen når barna er med. For det tredje synes jeg det er fint for barna at de kan få treffe hverandre, leke sammen og se at foreldrene sitter og hygger seg sammen.

Så for mitt vedkommende er det ja til treff MED barn :) .

Skrevet
Jeg synes ærlig talt at det er litt rart å møtes uten barn. _Sosiale samvær med barna er bare hyggelig, og her har det (heldigvis) ikke vært arrangert noe mammatreff eller pappatreff eller noe slikt uten at barna har vært med. For det første er det langt mer lettvint for alle å delta når man ikke trenger å skaffe barnevakt. For det andre letter det litt på stemningen når barna er med. For det tredje synes jeg det er fint for barna at de kan få treffe hverandre, leke sammen og se at foreldrene sitter og hygger seg sammen. Så for mitt vedkommende er det ja til treff MED barn :) .

Hadde krepert av å være på mammatreff med bare kjerringer. Har total mangel på interesse for verken cupcakes, vasking, eller andre dameaktiviteter, og liker bedre å skru bil og motorsykkel. Så jeg tror jeg hadde passet bedre i pappagruppe :D Har forresten så å si bare kompiser og ingen venninner, selv om jeg er samboer - har rett og slett så å si ingen kvinnelige interesser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...