Anonym bruker Skrevet 30. august 2012 #1 Skrevet 30. august 2012 Det blir jo ikke bedre. Har siden han var liten baby trengt lite søvn og styrt masse, spesielt om natta. De siste par årene har han våknet i snitt ml 4-8 ganger om natta. Legges 1930/2000 og sover sjeldent lenger enn til 06. Verst er det faktisk når vi må sove på samme rom som han som f.eks. når vi er på ferie eller borte på besøk. Da holder han oss våken med urolig søvn og surking. Det går jo i selvfølgelig i perioder, og han har inni mellom "gode" perioder hvor han kanskje bare våkner et par ganger iløpet av natta. Inatt har det toppet seg, hvor han tredje natta på rad holder oss foreldre våken. Er borte på besøk hos svigers så sover alle på samme rom, + lillebror. Han holdt altså det gående fra ca 2145 til 0230. På slutten klikket det for meg og jeg ristet hardt i han samtidig som jeg kjeftet for å få han til å innse at nå må det soves. Ble stilt til 0600, ikke snakk om å sove mer etter det. Det verste er at vi har ferie, så vi kan sove så lenge vi vil. Normalt er det jo ikke en problemstilling at han stått tidlig opp siden vi skal på jobb. Vet ikke hvor dypt jeg skal gå inn på historien vår, føler jeg kunne skrevet en hel bok. I sommer har vi jobbet myr med motivasjon for å sove en hel natt. Et klistremerke for hver natt han sover hele natta, og når han har 5 klistremerker får han plukke ut en leke på lekebutikken til ca 100-150 kr. Har fungert sånn nogenlunde, han har til nå fått ca 15 klistremerker, men føler det mister sin intensjon etterhvert fordi han sklir fort ut i dårlig søvnmønster igjen. Ellers litt om han, som baby hadde han en mild form for kiss som påkrevde tre behandlinger. Vært til etterkontroll, og han ble friskmeldt. Sover på eget rom med stor seng, bruker nattlys og dør står på gløtt. Vi har fine rolige leggerutiner med stell, kvelds og bok. Er nå faktisk gravid med tredje, og rimelig sliten av fire år med sovetull. Skal nevnes at lillebror på 2 år er stikk motsatt. Har sovet natta gjennom siden han var baby, og har et skikkelig godt sovehjerte. Noen som har noen gode råd å komme med for å få gutten vår til å slutte med nattetull og gråt. Idag fikk han faktisk beskjed om ingen tv siden han ikke var flink å sove inatt. Spent på hvordan det fungerer, og om det motiverer til å være flink å sove inatt som kommet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå