Gå til innhold

Flere som må til med barberhøvel overalt ca annenhver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestandig slitt med MYE hårvekst over hele kroppen. Har mørke hår på armer, bein, bikinilinjen, pupper (!), noe på halsen og litt på kinnene (lyst hår). Og det er så voldsom hårvekst at jeg må barbere leggene, bikinilinja osv ca annenhver dag ellers blir det buskas. Er også irritert og lei meg for at jeg har hår på lårene og armene, som det ikke funker å barbere vekk, og at jeg må barbere rundt brystvortene flere ganger i uka. Føler meg lite kvinnelig, og ekkel. Samboer liker ikke hår på damer, så jeg orker ikke la det gro heller.

Er forresten sikker på at jeg ikke har PCOS, siden jeg verken har menssmerter, problemer med å bli gravid (lettere sagt fruktbar som ei katte) eller andre symptomer på det.

Flere med lignende problem eller er jeg den eneste freaken her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke samme problem, men håret (spesielt på leggene) vokser noe sykt fort, så helst burde jeg barbere meg hver dag for å holde det glatt. (Holder seg ikke glatt en dag engang).

Og så "tåler" jeg ikke barbering heller da, så hver gang jeg tar bort hår under armene eller i bikinilinja, så får jeg sånne kuler som er rød og kan bli store og betente :S

Men skjønner veldig godt at det må være frustrerende for deg!

Skrevet
Har bestandig slitt med MYE hårvekst over hele kroppen. Har mørke hår på armer, bein, bikinilinjen, pupper (!), noe på halsen og litt på kinnene (lyst hår). Og det er så voldsom hårvekst at jeg må barbere leggene, bikinilinja osv ca annenhver dag ellers blir det buskas. Er også irritert og lei meg for at jeg har hår på lårene og armene, som det ikke funker å barbere vekk, og at jeg må barbere rundt brystvortene flere ganger i uka. Føler meg lite kvinnelig, og ekkel. Samboer liker ikke hår på damer, så jeg orker ikke la det gro heller. Er forresten sikker på at jeg ikke har PCOS, siden jeg verken har menssmerter, problemer med å bli gravid (lettere sagt fruktbar som ei katte) eller andre symptomer på det. Flere med lignende problem eller er jeg den eneste freaken her?

Hva med å gå fast hos en hudpleiesalong å vokse bort håret? Da kommer det mindre og mindre hår når det vokser ut igjen og du slipper også å tenke på å barbere deg:-)

Etterhvert som du har mindre hår og blir mer vant til voksing så er det sikkert ingen problem å vokse seg selv heller slik at det blir billigere.

Skrevet
Har bestandig slitt med MYE hårvekst over hele kroppen. Har mørke hår på armer, bein, bikinilinjen, pupper (!), noe på halsen og litt på kinnene (lyst hår). Og det er så voldsom hårvekst at jeg må barbere leggene, bikinilinja osv ca annenhver dag ellers blir det buskas. Er også irritert og lei meg for at jeg har hår på lårene og armene, som det ikke funker å barbere vekk, og at jeg må barbere rundt brystvortene flere ganger i uka. Føler meg lite kvinnelig, og ekkel. Samboer liker ikke hår på damer, så jeg orker ikke la det gro heller. Er forresten sikker på at jeg ikke har PCOS, siden jeg verken har menssmerter, problemer med å bli gravid (lettere sagt fruktbar som ei katte) eller andre symptomer på det. Flere med lignende problem eller er jeg den eneste freaken her?
Hva med å gå fast hos en hudpleiesalong å vokse bort håret? Da kommer det mindre og mindre hår når det vokser ut igjen og du slipper også å tenke på å barbere deg:-) Etterhvert som du har mindre hår og blir mer vant til voksing så er det sikkert ingen problem å vokse seg selv heller slik at det blir billigere.

Det har jeg dessverre ikke råd til for tiden... Alle salonger jeg har sjekket har helt sinnssyke priser, og hvis man skal vokse så å si hele kroppen så blir det ganske så store beløp hver måned.

HI

Skrevet

Hva med å spørre legen, og høre om du evt kan få dekket laserfjerning av dette? Jeg mener, hvis det er såpass voldsomt og plager deg så mye..

Skrevet
Hva med å spørre legen, og høre om du evt kan få dekket laserfjerning av dette? Jeg mener, hvis det er såpass voldsomt og plager deg så mye..

Har prøvd og fått beskjed om at jeg kunne gjerne gjøre det, men da måtte dekke det selv. Siden det funket å barbere noe vekk, slik at man ikke så ut som en mann...

HI

Skrevet
Hva med å gå fast hos en hudpleiesalong å vokse bort håret? Da kommer det mindre og mindre hår når det vokser ut igjen og du slipper også å tenke på å barbere deg:-) Etterhvert som du har mindre hår og blir mer vant til voksing så er det sikkert ingen problem å vokse seg selv heller slik at det blir billigere.

Det med mindre og mindre hår stemmer ikke for alle. Jeg har akkurat samme problem som HI, og har nappet og vokset i ansiktet i flere år. (Klarer ikke noe annet sted på kroppen fordi hårveksten er for kraftig, og sitter for godt. Blodet renner hvis jeg prøver.) Likevel er det fremdeles like mye, like mørkt og stivt som før. Og det vokser like fort.

Jeg har for øvrig PCOS, og jeg har heller ikke menssmerter. Har problemer med å bli gravid, men man Må ikke ha det heller for å ha PCOS. Men man kan jo ha overvekt av mannlige hormoner uten PCOC også. Jeg fikk noen tabletter som skulle hjelpe mot mye mannlige hormoner en gang, Spirix, de dempet hårveksten litt. (Problemet var fortsatt stort, men LITT mindre.) Men det er forskjellig fra person til person hvor mye de hjelper. Det kunne kanskje være noe å spørre legen om?

Når det gjelder samboeren din, så kan det jo hende han venner seg til det etterhvert? Vet jo ikke hvor lenge dere har vært sammen, men min mann hadde også litt problemer med det i starten hvis jeg ikke var barbert hele tiden. Så var det ikke et tema i noen år, men etter vi fikk barn (etter 11 år sammen), så fikk jeg ikke lenger tid til å barbere like ofte. (Full kroppsbarbering tar jo sin tid, spesielt når man må over samme område flere ganger pga gjenstridige hår...) Jeg uttrykte bekymring til mannen om dette, for jeg var redd han skulle synes jeg var stygg... men han var bare overrasket over at jeg fortsatt tenkte på dette, for han la ikke merke til eller tenkte over det lenger sa han. :)

Skrevet

Jeg bruker epilator på beina. Gjør sinnsykt vondt første ganga. Men om du tar den kjapt over beina, med bare noen dagers mellomrom videre så gjør det jo ikke vondt. For da er det jo bare noen få hårstrå om ganga som man får tatt :) Da har man aldri de stive stubbene som vokser ut. Deilig!

Man kan bruke den under armene og bikinilinja, men det har jeg ikke turd, og kommer nok aldri til å tørre heller :P

Skrevet

Dersom du har hårvekst i ansiktet kan behandling for dette dekkes gjennom folketrygden. Men det gjelder så vidt jeg vet kun ansikt.

Skrevet
Dersom du har hårvekst i ansiktet kan behandling for dette dekkes gjennom folketrygden. Men det gjelder så vidt jeg vet kun ansikt.

Sist jeg sjekket fikk man kun dekket en liten andel av kostnadene, og kun elektrolyse (som fungerer best på lyse hår på mørk hud) og ikke laser (som fungerer best på mørke hår på lys hud). Er dette endret? Det gjorde det i allefall lite aktuelt for min del... Da betaler jeg heller behandling med laser selv.

Skrevet

Er bra hårete, ja. Armhårene er flere cm og jeg har (heldigvis lys) dunbart og leggpels. Jeg fjerner legg- og armhulehår om jeg skal gå med klær som eksponerer området, ellers gir jeg beng i hår..

Skrevet
Sist jeg sjekket fikk man kun dekket en liten andel av kostnadene, og kun elektrolyse (som fungerer best på lyse hår på mørk hud) og ikke laser (som fungerer best på mørke hår på lys hud). Er dette endret? Det gjorde det i allefall lite aktuelt for min del... Da betaler jeg heller behandling med laser selv.

Du får kun dekket elektrolyse. Det virker best på MøRKE hår:)

Skrevet

Jeg skriver under pa epilatoren nevnt over her! Har ikke samme problemene som du, men har kraftig harvekst pa beina. Har brukt epilator siden jul og merker ekstremt stor forskjell. Na kan det faktisk ga to uker mellom hver gang jeg bruker den. Om jeg skal noe spesielt sa jeg trenger helt glatte bein i mellomtiden, sa er det bare a ga kjapt over. Anbefales!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...