Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #1 Skrevet 29. august 2012 Hvordan er kombinasjonen av chrons eller Ulcerøs colitt og svangerskap?? Vanskeligere å lykkes med disse sykdommene? =/
prinsesse stilig Skrevet 29. august 2012 #2 Skrevet 29. august 2012 Ingen problem for meg. Første ble til med bruk av prevensjon, andre tre måneder etter jeg fjernet spiral. Første svangerskap hadde jeg ingen plager, ble bedre. Andre helt jævlig.... :/ Har Chrons og hatt det i ca 10 år.
pung Skrevet 29. august 2012 #3 Skrevet 29. august 2012 Jeg har ulcerøs kolitt og det gikk helt fint! Under svangerskapet fikk jeg ekstra oppfølging av fastlege og sykehus, pga dårlig jernopptak (fikk intravenøst på sykehuset) i tillegg til vekstkontroll for å sjekke at babyen fikk nok næring. Han var over 4 kg ved fødselen.. Om du tar medisiner er det greit å forhøre seg litt ved et evt svangerskap, mtp fosteret/amming.
prinsesse stilig Skrevet 29. august 2012 #4 Skrevet 29. august 2012 Jeg og har hatt ekstra oppfølging med ul og for sykdommen. Ringte legen som jeg har på sykehuset med en gang jeg fant ut jeg var gravid begge gangene og fikk en plan i henhold til medisiner og kontroller med en gang.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2012 #5 Skrevet 30. august 2012 Tusen takk for svar! Godt å lese at det har gått så fint med dere! Er dere friske og raske, bortsett fra tarmsykdommen(e)? Er det ofte slik at man med innflammatorisk tarmsykdom har en økt forekomst av endometriose og pcos? -HI
pung Skrevet 30. august 2012 #6 Skrevet 30. august 2012 (endret) Har pcos, men det var lenge før jeg fikk påvist ulcerøs kolitt..har aldri hørt at det skal være noen sammenheng med disse to, men kan selvsagt ta feil Kan også legge til at jeg har lavt stoffskifte. Synes selv at jeg fungerer greit i hverdagen Endret 30. august 2012 av pung
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå