Gå til innhold

Vondt i halebeinet???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt fra i dag tidlig har jeg hatt vondt i halebeinet. Har ikke slått meg eller noe, det bare kom snikende og nå er det vondt å gå, reise seg og sette seg???? hjelpes........jeg prøver å holde meg i bevegelse stort sett hele dagen på jobb og hjemme, men føler meg litt som ei gammel dame som krøker seg ut av stolen ;) er i uke 29+2

Hva kan dette være da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg kjenner meg igjen i denne beskrivelsen din - jeg har også vondt i halebeinet. Jeg er i uke 28+5 og har hatt det slik en liten stund nå. Snakket med legen sist jeg var hos henne, og hun sa at det hadde sammenheng med hormonene og at det ikke var så mye å gjøre med annet enn å lytte til kroppens signaler, evt. benytte en slik sittering i skumgummi hvis det gjorde vondt når jeg satt. For min del er det mest vondt når jeg går. Allikevel så går det sånn noenlunde greit.

Jeg har forresten ikke hatt det slik i mine 3 foregående svangerskap.

Skrevet

Ta deg en tur til kiropraktor :) Det kan være begynnelsen på en bekkenlåsning. Har hatt bekkenlåsning i snart 3 år. Så vet hva jeg snakker om!

Skrevet

Puh....etter en "god" natt med søvn så er det jammen blitt bedre. eneste stillingen som ikke var vond, var jo å ligge så da skled det vel over. Håper det ikke kommer snikende tilbake hehe ;)

Har murringer rundt i hele bekkenet så det kan jo være en start på noe......

Skrevet

Jeg har det også sånn, hadde også vondt i halebeinet forrige sv. Spesielt når jeg sitter på hard stol. Jeg hadde bekkenlåsning forrige sv, så det er mulig det har en sammenheng. Jeg kjøpte meg en pute hos det enkle liv, eller hva det heter. Ergonomisk som skal avlaste halebein og ryggrad. Det virker som den hjelper:)

Skrevet

Jeg har hatt bekkenløsning i hele dette svangerskapet hvor smertene har vært mest i symfysen og nedover venstre fot. Den siste uka har jeg også derimot fått veldig smerter i korsryggen og halebeinet, og dette minner veldig om bekkenlåsning-.noe jeg hadde i første svangerskapet.

Skrevet

Jammen kom den snikende tilbake i dag gitt.......men nå er det verkinger i hel området rundt rygg og symfysen. Det sprenger i underlivet på grunn av mye blod, og kjenner at det begynner å bli vanskelig å gjøre 100% ytelse på arbeid. Har bestilt meg time hos legen for å høre om en 40% sykemelding kunne vært noe. kanskje litt fysio også- Men jeg har ikke penger til å betale i dyre dommer med behandling nå, så jeg får se. Er jo bare i uke 29+3

å jobbe annenhver dag hadde vært greit, for da får man jo hentet seg litt inn......

Skrevet

Høres ut som bekkenløsning. Begynte med slike smerter for meg, og spredte seg etter hvert til hele bekkenet. Men begynte med bekkenbelte og da ble det gradvis mye bedre:) Gjorde også øvelser på en sånn gym-ball for å stabilisere bekkenet. Inbiller meg at det også hjalp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...