Gå til innhold

Troll 3 i 1 eller Reima vinterdress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til 3 åringen vår. Klarer ikke å bestemme oss. Hva hadde dere valgt til en aktiv 3 åring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

REIMA!!!! Vi ble overtalt til å kjøpe troll ifjor. Eg var skeptisk da jeg alltid har brukt reisa. Troll dressen ble fort utslitt av vår meget aktive femåring... Det har aldri reimadressene blitt.

Skrevet

Troll, eneste dressen vi har hatt som varte en hel sesong:) Reima holder toppen et par mnd, og ja, det gjelder også tec+

Skrevet

Nå er det lenge siden jeg hadde vinterdresser til ungene, men husker jeg hadde reima da de var veldig små men ble anbefalt troll da de ble litt større. Den eneste som har overlevd to aktive barn er troll, og den henger nå på hytta klar som reservedress til nr 3 om noen år.

Skrevet

Ikke Troll iallfall da løst for er noe skikkelig herk.

Så av de hadde det blitt Reima som jeg selv har vært fornøyd med i flere år. Men ifjor oppdaget jeg Kax fra KappAhl som er helt overlegen. Mye billigere, holder seg bedre, og er mye finere.

Skrevet

Har hatt flere dresser av begge merker, og har sluttet å kjøpe Reimatec +.

Utslitte etter kort tid og hull i Reimatec + dressene, mens Troll dressene ser nærmest ubrukt ut og kan brukes av nr.2 og nr.3. Har aktive barn i naturbarnehage + skole, med påkjenninger av alle værtyper. Trolldressen er den eneste som har holdt de både varme og tørre.

Skrevet

Har hatt både reima og troll dresser.

Troll er etter min erfaring mer slitesterk og er en utrolig bra dress,så jeg ville absolutt gått for den:-)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg ville valgt Troll :-) Jobber selv i barnehage, og ser at de barna som har vinterdress fra Troll holder seg varme og tørre. Uttagbart ullfor er helt suverent! Jeg har kjøpt Troll dress til lillegutt hos en ny nettbutikk som heter www.maxdeal.no. Der solgte de (når jeg kjøpte ihvertfall) årets modeller til redusert pris og portofritt :-)

Skrevet

De trolldressene er så kjipe i bruk. Skikkelig tunge å få av og på.

Skrevet

Troll er supert når det kommer til slitestyrke, men et herk å få på.

Til 4 åringen vår har vi derfro valgt Reima tec + for tredje år på rad. Den forrige brukte han i to sesonger, og likevel kunne jeg selge den for 400 kr etterpå. Like hel og pen :-)

Og den er lett å ta på, noe jeg synes er viktig når ungene skal kle på seg selv i bhg.

Skrevet

Troll er suveren. Ullforet trenger ikke å festes i, men tas på separat. Da er det overhodet ikke noe stress. Liker fasongen mye bedre enn reima, og den er mer slitesterk.

Skrevet

Hvilke butikker/kjeder selger troll?

Skrevet

Ikke Troll! Det er nesten håpløst for ungene å få på dressen selv med det løse ullforet.

Skrevet

I år blir det Reima tec her.Han er 5 år.Vi har alltid brukt Troll , men i fjor så ble det hull i dressen med en gang.

Da han var 3 så var vi fornøyde med Troll , men nå som han er mer aktiv , så syns jeg denne blir for posete og fortere slitt Og siden de kler på seg selv i bhg så er Reimaen lettere å få på .

Så er spent på hvordan Reimadressen holder seg gjennom en vinter.De er mye ute i bhg.

Skrevet
Ikke Troll! Det er nesten håpløst for ungene å få på dressen selv med det løse ullforet.

Jepp.Har merket det vi også!

Skrevet

Jobber i bhg og ser at det er ingen problem å få på troll dresser. Skjønner ikke hva dokke klager over! Man tar ut foret, legger ned på gulvet og forteller til ungen å ha beina i og å reise seg opp. Og det gjør dem selv! Og etter det er det bare å stige i utterdressen. Null problem og tørre, varme unger.

Det eneste jeg kan komme på som trekker bittelitte gran ned er børrelås nede bakom beina. Når det er snø, så klumper snøen seg der og da går det ikke an å lykke igjen.

Skrevet

Har ikke prøvd troll sin vinterdress så der har jeg ingen erfaring, men kjøpte i fjor reima tec sin vinterdress til begge ungene etter å lest her at de fleste anbefalte det. Og jeg angrer ikke ett sekund. Bedre vinterdress har ikke ungene hatt. De holder seg tørr og varm. Den er enkel å få på, dressen er lett i vekt, enkelte vinterdresser veier jo ett tonn. Den holder deg godt også og ser ut som ny enda. Er også slitesterk, har en datter som faller mye og ingen hull.

Så jeg anbefaler reima.

Skrevet

Gode dresser begge to. Reima enkelt å ta av og på. Troll er bedre i fasongen når den først er på. Kan strammes i livet og rundt ben og ermer med borrelås. Troll er penere å se på, enn reima, finere fasong og ikke stygge mønster.

Troll er mer slitesterk. Hadde to år gammel, mye brukt arvedress på jenta i barnehagen. Regntøyet var vått. Hun satt da i en sølepytt og himmelen hadde åpnet seg, i en gammel Troll dress.

Reima dressen er varmere om vinteren.

Hun var tørr!

Skrevet

Troll 3 i 1 uten tvil :)

Skrevet

hadde troll før, kjøpte reima i fjor. nå angrer jeg. troll dressen hadde vært super nå framover uten ullforet. nå må vi istede kjøpe en parkdress i tillegg, for remia dressen blir altfor varm på hvertfall to mnd.

Skrevet

er glad i troll dresser, men de 3 i 1 greiene syns jeg var håplæst!

Skal aldri mer kjøpe 3 i 1.

Foret hang seg fort opp, og var vanskligere for vesla å ta på.

Skrevet

Reima. Vi har Troll 3-i-1 også, og jeg synes det er en god dress, men vi bruker den som vår/høst-dress. Det er knotete med den ulldressen inni, de skriver til og med på lappen som følger med dressen at de anbefaler ikke å kneppe den på med knapper inni dressen, men ta den på barnet først, og så ta på ytterdressen etterpå. Da kan man like gjerne kjøpe en vår/høstdress, og ha en annen ulldress til. Jeg synes ulla i ulldressen er stiv og stikker, så den bruker vi ikke.

Siden alternativet da fort blir Troll + to ulldresser inni, velger jeg heller Reima. Har vært knallfornøyd med Reima-dressene våre. Men Troll er altså super som vårdress.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...