Gå til innhold

Hva i all verden er dette? Burde jeg dra til legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har slitt over lengre tid med kortpusthet og smerter i brystet ved aktivitet. I tillegg er jeg konstant trøtt, jeg vil bare sove hele tiden og blir så sliten at jeg gråter om kveldene av ingenting.

Jeg svetter fortere og mer enn før, dvs med en gang jeg bøyer meg ned for å plukke noe opp fra gulvet, så piper svetten fra pannen.

Jeg sliter mye med nakkesmerter og hodepine. Mye smerter fra livmor/eggstokk området uten forklaring på det.

Blir plutselig svimmel uten forvarsel, noe jeg syns er skummelt i tilfelle jeg er alene med barna og jeg plutselig en dag besvimer. Nå har jeg også blitt plaget med nummenhet i leppe/munn og i høyre arm. Det føles ut som disse delene "sover av". Skikkelig ekkelt!

Jeg er klar over at ingen av dere er leger som kan diagnostere over nett, men jeg aner ikke hva det kan være.. Vurderer å ringe legen med en gang i morgen, men er usikker på om det ikke er noe farlig. Noen som har opplevd det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MS??

Jeg hadde gått til legen...

Skrevet

Jeg vil ikke prøve å diagnostisere deg, men du bør absolutt dra til legen med dette. Ring i morgen du. :)

God bedring!

Skrevet

Jeg synes du skal kontakte lege i morgen tidlig. Det var jo mange forskjellige symptomer og det er jo viktig å finne ut hva det er selv om det ikke nødvendigvis er noe farlig.

Skrevet

Det KAN være tegn på at det er noe galt med hjerte.. er selvfølgelig ikke sikkert at det er det, men noen av symptomene er de samme.. jenter har jo også gjerne andre symptomer på sånt enn menn.

Jeg har også slitt med pusten og brystsmerter, men da når jeg er i ro og det gir seg når jeg beveger meg, derfor sa legen at det neppe var hjertet mitt, for da skal det bli værre i aktivitet.

Uansett så burde du dra til lege ja.. Lykke til.

Skrevet

Hei!

Jeg har også vært nummen i halve kroppen til og fra over en periode på 3/4 år. Altså noe av de samme symptomene som deg med unntak av brystsmerter.

Bestill deg time hos legen, få tatt blodprøver og få henvisning til MR. MR er den beste undersøkelsen for å finne ut om det er noe galt i hjernen.

Min MR var normal, blodprøvene var fine, og konklusjonen ble at det var en stressreaksjon. Så det trenger absolutt ikke å være noe alvorlig galt.

Jeg var veldig redd mens det sto på som værst, og jeg råder deg til å ikke google så mye symptomer. Det er som regel det mest alvorlige som kommer opp som treff, og det trenger du ikke å lese. Blir bare mere stressa av det.

Lykke til og god bedring!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...