Mamma4livet Skrevet 29. august 2012 #1 Skrevet 29. august 2012 Det hadde vært gøy å høre hva det er som gjør enkelte foreldre til "perfekte samarbeidspartnere" til dere som jobber i bhg. Kanskje noen historier som beskriver "drømmeforeldre"? Jeg vet at dere ikke forventer at alle skal være slik, så jeg er ikke ute etter en liste over kravspesifikasjoner som ALLE foreldre bør følge. Hadde bare vært gøy å lese om koselige relasjoner mellom bhg og foreldre.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #2 Skrevet 29. august 2012 Foreldre som er litt chille! Som ikke er overhysteriske og som skjønner at vi er mennesker som jobber der og ikke roboter. JA ungen din kan komme hjem med feil bukse om buksene ikke er markerte med navn. Trenger ikke å lage storstyr av den grunn. Liker ikke foreldre som klager på en hver minste lille ting og jeg liker ikke foreldre som er hysteriske over altmulig rart!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #3 Skrevet 29. august 2012 Foreldre som merker alle klærne, har rett og nok utstyr i bhg og vil vite hva ungen deres har drevet med i bhg og tar seg tid til å hilse på de i bhg ved levering og henting. Ikke bare dytte ungen inn døra og gå.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #4 Skrevet 29. august 2012 Foreldre som forstår at vi ikke er ute etter å gjøre livet surt for dem, men at vi gjør det beste vi kan for barnet deres. Foreldre som kan si ifra når de både er fornøyde og misfornøyde. Foreldre som er konstruktive og konkrete i sin kritikk, så vi kan gjøre noe med det, som ikke klikker i vinkel og skjeller en ut hvis f.eks vi ikke finner skoene som ikker engang er merket. Foreldre som er oppriktig interessert i hva barnet deres har gjort og hvordan det har hatt det. Foreldre som ikke ser på barnehagen som en oppbevaringsplass og de ansatte som tjenere, men som forstår at vi har mange barn i barnehagen, ikke bare det ene. Foreldre som følger opp beskjeder, som stiller opp på foreldresamtaler og foreldremøter. Som merker tøy og passer på at barnet har det tøyet det trenger og har nok skiftetøy.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #5 Skrevet 29. august 2012 Jeg jobbet to år i bhg., og nå har jeg to barn i bhg. Så jeg vet litt om hva de ansatte forventer av og hvordan de håper at foreldre er. Derfor er det så hyggelig når de påpeker at vi har alt på stell med klær og informasjon etc. Vi får ofte tilbakemeldinger på at de er fornøyde med oss:) Måtte bare skryte litt!
Major HotLips Houlihan Skrevet 29. august 2012 #6 Skrevet 29. august 2012 Foreldre som har det på stell med klær og utstyr og som stiller krav til oss! Foreldre som forteller ting som skjedd som kan påvirke hverdagen til poden, da er det så mye lettere å forstå f.eks hvorfor han er sur og lei en dag.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #7 Skrevet 29. august 2012 Foreldre som er interessert i barnets hverdag i barnehagen og som følger med på hva som skjer, følger med på planer og gjerne slår av en prat når de leverer eller henter. Om de i tillegg har navn i alt tøy, klær til all slags vær og skiftetøy på plass, ikke går av skaftet om tøflene ikke er på,vottene er våte eller arvingen har sovet et kvarter for lenge, så er det flott. Er de på toppen av dette blide, omgjengelige og har humor så er det full score
verdens heldigste mamma Skrevet 29. august 2012 #8 Skrevet 29. august 2012 Ah, skal det virkelig så lite til for å klassifiseres som drømmeforeldre? Tror (i all beskjedenhet) at jeg får full score på det dere har listet opp. Men trodde da at dette bare var normal folkeskikk og oppfølging. Drømmemor er virkelig dagens kompliment :-) Men finnes det virkelig sånne foreldre som dere nevner?? Som "klikker i vinkel" på grunn av småting?! Utrolig!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #9 Skrevet 29. august 2012 Ah, skal det virkelig så lite til for å klassifiseres som drømmeforeldre? Tror (i all beskjedenhet) at jeg får full score på det dere har listet opp. Men trodde da at dette bare var normal folkeskikk og oppfølging. Drømmemor er virkelig dagens kompliment :-) Men finnes det virkelig sånne foreldre som dere nevner?? Som "klikker i vinkel" på grunn av småting?! Utrolig! Ja, de finnes desverre
Lady lovely locks Skrevet 29. august 2012 #10 Skrevet 29. august 2012 Foreldre som vil det beste for barna og som har tillit til oss. Blide folk som setter barna sine høyt uten å være hysteriske. Faktisk er de fleste foreldrene jeg har jobbet med ganske fantastiske.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #11 Skrevet 29. august 2012 Foreldre som er engasjert i barnets liv og hverdag i barnehagen, har humor og i allefall av og til tid til å komme inn og prate litt og se hva barnet har gjort/lekt/laget. At de merker tøyet og holder orden i barnets klær og utstyr (tar med vått og skittent hjem, bringer nok skiftetøy, husker på matpakke til turdag osv). Veldig fint med foreldre som kommer med tilbakemeldinger, både positive og negative.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2012 #12 Skrevet 30. august 2012 Det virker som om dere er ganske enige om hva som gjør enkelte til "drømmeforeldre". Lurer på hvordan barna til slike foreldre er? Jeg har jobbet som lærer i mange år og ser ofte en sammenheng.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2012 #13 Skrevet 30. august 2012 Det virker som om dere er ganske enige om hva som gjør enkelte til "drømmeforeldre". Lurer på hvordan barna til slike foreldre er? Jeg har jobbet som lærer i mange år og ser ofte en sammenheng. Min er faring er at barna til slike "drømmeforeldre" er som foreldrene sine. Blide, tilpasningsdyktige, gode på konfliktløsning og lette å ha med å gjøre. Foreldre som kjefter og smeller, fyrer seg opp for småting og mener seg urettferdig behandlet i annenhver sving, har unger som kjefter og smeller, er misfornøyde og kravstore. Veldig grovt generalisert, selvfølgelig, men jeg ser ofte at barna er et speilbilde av sitt opphav.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå