Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #1 Skrevet 29. august 2012 Litt nysgjerrig her bare. Hvor mye er dere sammen med mennene i løpet av en arbeidsuke? Med og uten barn, men at dere holder på med noe på samme sted til samme tid? Synes vårt samliv består av endeløse vaktskifter - jeg kommer hjem fra jobb, han går på jobb, han kommer hjem, jeg går på et møte, jeg kommer hjem, han går ut for å male/ha inn ved/snekre/fikse bil og traktor/ta opp potet eller jobbe igjen. Er muligens ikke så bra for parforholdet dette her. Jeg husker ikke sist vi gjorde noe sammen alene, eller bare satt i sofaen og så på TV sammen. Er vi inne samtidig, så har alltid den ene et eller annet å utrette (husarbeid, hjemmekontor, betale regninger etc etc).
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 29. august 2012 #2 Skrevet 29. august 2012 Så mye som mulig og er som regel sammen fra 16.30 (etter jobb) og til vi legger oss Skjer jo at en av oss er på besøk eller har ting å gjøre på kvelden, men som regel er vi sammen og nyter det Vi er et typisk par som har det bedre sammen jo mer tid vi tilbringer sammen. Merker vi kan bli fort sure hvis vi ikke får sett hverandre nok, he he.
LuksusLiv Skrevet 29. august 2012 #3 Skrevet 29. august 2012 Hverdagen er nok ganske hektisk for de fleste. Jeg syns jeg tilbringer mye tid med mannen min, men når jeg tenker meg om så er det jo en del dager vi knapt ser hverandre. Som når jeg har senvakt. Eller når han er bortreist med jobben. Eller når han er på trening. Eller når jeg er på trening. Allikevel syns jeg vi har mye tid sammen til å både prate, gjøre husarbeid sammen, se på tv besøke venner og familie og elske.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #4 Skrevet 29. august 2012 Vi er med hverandre fra han kommer hjem fra jobb i 3-4tiden, til vi lgger oss. unntaket er de kveldene han er på jakt eller trening. kanskje 2 kvelder i uka, men da er han hjemme til sønnen vår har lagt seg. Vi er jo i samme hus, men ofte så ser han tv, mens jeg er på nettet. Han jobber kanskje litt på kvelden, mens jeg gjør litt andre ting, men vi er jo med hverandre for det, og snakker sammen. Men begge liker å ha litt alenetid og.. Sånn som nå har jeg tvn og dataen for meg selv, mens han styrer med noe annet. Litt deilig det og.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #5 Skrevet 29. august 2012 Vi ser hverandre stort sett hver ettermiddag og kveld, spiser middag sammen og legger barn sammen, men er fryktelig dårlig til å gjøre ting sammen på kvelden.. Sitter med hver vår data f.eks Men i helgene bruker vi gjerne å se non filmer eller noe annet da, ikke værst bare det
Musemorbr / Skrevet 29. august 2012 #6 Skrevet 29. august 2012 Vi har egentlig kjempemye tid sammen, selv om mannen også bruker noen minutter her og der i løpet av dagen på prosjekter i uthus og kjeller. Jeg er hjemmeværende og han har lagt opp arbeidstiden så han ofte jobber kveld. Altså er jeg en del alene om kveldene etter guttens leggetid, og får dekket alenetiden min sånn. Fordelen med denne arbeidstiden er at vi har alle dager sammen til familieting. Det andre har kun lørdag og søndag, får vi hver dag. Frokost, lunsj og middag sammen, og en masse kos og lek i mellom. Aldri noe stress, og grei plass til å gjøre både husarbeid og andre prosjekter både sammen og hver for seg. Så drar han på jobb kort tid før kveldsmat og legging for sønnen vår, noe som jeg da naturligvis tar alene, før jeg sløver med tv og dib noen timer. Og så ringer han hjem og flørter litt, to tre ganger. Han har ringt midt i dette innlegget. Noen dager må han jobbe dag, og da blir det jo ikke det samme. De dagene pleier jeg og gutten bruke på å treffe andre med barn, dra på bibliotek og sånn. Så kommer mannen hjem til middag, og et par timer familiekos før legging av den lille. Da er jeg og han begge så sliten at vi stort sett flater ut på sofaen sammen og bare slumrer og prater litt. En veldig behagelig tilværelse, egentlig, med stor fokus på å bruke tid på hverandre.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. august 2012 #7 Skrevet 29. august 2012 Fra jeg er hjemme fra jobb kl 17 til vi legger oss, samt i helgene. Med visse unntak, selvsagt, hender han drar på gutteklubb, jeg i forening, jeg trener, en av oss besøker venner, familie, drar på fest etc, men sånn rent hverdagsmessig er det slik.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #8 Skrevet 29. august 2012 Litt nysgjerrig her bare. Hvor mye er dere sammen med mennene i løpet av en arbeidsuke? Med og uten barn, men at dere holder på med noe på samme sted til samme tid? Synes vårt samliv består av endeløse vaktskifter - jeg kommer hjem fra jobb, han går på jobb, han kommer hjem, jeg går på et møte, jeg kommer hjem, han går ut for å male/ha inn ved/snekre/fikse bil og traktor/ta opp potet eller jobbe igjen. Er muligens ikke så bra for parforholdet dette her. Jeg husker ikke sist vi gjorde noe sammen alene, eller bare satt i sofaen og så på TV sammen. Er vi inne samtidig, så har alltid den ene et eller annet å utrette (husarbeid, hjemmekontor, betale regninger etc etc). Noen dager i uka, kanskje to eller tre, har vi en times tid med TV-titting eller noe sammen. Og vi spiser jo middag sammen når ingen av oss er på jobb. Ellers pleier vi ofte å reise bort sammen når jeg har frihelg, og da får jo hele familien tid sammen. Er vi hjemme i helga, blir det lett slik at vi driver med vårt og får lite familietid. Men jeg synes egentlig at jeg ser ham nok. Eneste er at jeg synes synd på ham som ser så lite til ungene, og det synes han også. Han jobber ofte til sent på kveld.
*Yuna* Skrevet 29. august 2012 #9 Skrevet 29. august 2012 Max to timer om dagen mandag-torsdag. Gleder oss til helgene
Mamma med to trollunger Skrevet 29. august 2012 #10 Skrevet 29. august 2012 To til tre ettermiddager i uka. Mannen jobber enten tidlig (7-15) eller seint (15 til 23). Stortsett tre seinvakten i uka. Så da sees vi ikke hele dagen, har lagt meg når han kommer hjem og han reiser på jobb igjen før jeg står opp. Jobber ofte seint-tidlig. Jeg jobber bare dagtid og er stortsett ikke ferdig på jobb før han har reist(når han har seinvakt). Merker det sliter på familieforholdet at han jobber så mye seint. Er mye aleine med to åringen i tillegg til at jeg nå er høygravid. Ikke optimalt. I tillegg jobber han annenhver helg, noen ganger mer. Så i løpet av en 6 ukers periode ser vi hverandre max 2 helger. Han blir sliten av det, og jeg blir sliten av det. Og toåringen savner pappaen sin. Håper på jobbskifte i nærmeste framtid.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #11 Skrevet 29. august 2012 Han kommer hjem fra jobb litt før 17 og da er det som oftest tiden sammen som familie eller oss frem til vi legger oss.... =) Det er sjeldent noen av oss er ute og flyr så blir mye tid sammen =) For nå er ikke jeg i jobb hehe. Men når jeg begynner å jobbe igjen.. Så vil det blir noen dager hvor jeg er ferdig før han, så da har vi den samme tiden hjemme eller så vil jeg være ferdig på jobb 21 =D så da har vi et par timer der.. Også helger er jo familietid og=D Barna legger seg jo tja..19-20, så har god tid etter det=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå