Gå til innhold

planlegging av graviditet og veien videre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at de "fleste" nå til dags blir gravide uten så alt for mye planlegging i forveien, vel.. der er vel jeg antagelig unntaket.

Jeg og samboer har snakket om barn i over et halvt år. vi ville bare vente til siste bit var i boks, altså huskjøp. (vi har fast og god økonomi begge to)

Det er nå i boks, og vi regner med å flytte inn i huset rundt nyttårstider (litt oppussing osv som må i orden først.)

Vi har sopmsagt snakket om barn en stund og er like gira på dette begge to. Det vi har snakket om er å kaste alt som heter prevansjon på julaften og deretter ta tiden til hjelp.

Vi er begge i midten/slutten av 20 årene og føler det er på tide. Forholdet er godt å stabilt,og økonomi ikke et problem.

Vi har spart på egen konto til den dagen vi skal ha barn en god stund,og har vel omlag 15.000 der i dag.

Mitt store problem er forsåvidt to ting...

Nr 1...

Ossen i huleste klarer man å vente? altså jeg drømmer om tiden med barn om natten,tenker på det mer eller mindre hele dagene, planlegger barnerom osvosv...

Er det flere som har hatt det slik?

nr 2...

Utdanning. Vi er begge ferdigutdannet men ønsker å gå videre begge to. vi har begge mulighet til å gjøre dette på deltid over nett... noen som har erfaringer med det?

Phu, kan ikke bare tiden rase frem til jul....? :o

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er altså bare 4 mnd til jul, og et svangerskap er 9 mnd ;-) Hvrfor vente? Antakelig sitter den ikke på første forsøk allikevel ;-) Kjør på! Husk at det viktigste dere gir barnet er kjærlighet og omsorg. Ikke enebolig og etterutdannelse ;-)

Skrevet

Hei du:) Vi er i samme situasjon som deg, planlegger alt før vi blir gravide, samt prøver å få barn innen 1.sept sånn at vi får barnehageplass. Er slik som deg, alt jeg tenker på for tiden er babyer, er bare inne på gravidblogger osv. Jeg planlegger graviditet i okt/nov.. :) Vanskelig å vente synes jeg.

Skrevet

Hvorfor i alle dager skal dere vente til nyttår da, er det i hele tatt noen grunn til det?

Vi har også gjort alt i riktig rekkefølge så vi hadde fast jobb, eide hus og var gift da vi ble gravide, så dere er ikke de eneste som planlegger svangerskapet ;)

Jeg ville kjørt på nå, da er sannsynligheten stor for at dere blir gravide før jul og har krav på barnehageplass det året ungen blir 1 år.

Skrevet

Hei, dere er ikke alene om planlegging. Her sjekket jeg i forhold til skole og jobb(er fulltidstudent på siste året), lagde budsjett, diskutert fordeler/ulemper med barn i studietid og har kjøpt leilighet. Var som deg og leste her inne og mammablogger. Vanskelig å vente, og var kjempeglad da vi bestemte oss for å prøve! Vi startet når vi følte det passet, og ville ikke stresse(men ble litt stress da jeg bestemte meg for at siste sjangse var mars/april barn i forhold til skole, eller vente noen år :P), var heldige og venter mars-barn nå :)

Skrevet

Dere burde virkelig kjøre på Nå! Det kan jo ta laaang tid før det klaffer, i verste fall flere år. Slik som du har forklart det nå ser jeg ingen grunn til å vente. Hva er vitsen med det? Om du blir gravid i desember rekker dere da ikke barnehagefristen? Den er jo innen 31.august..

Det tok 8 mnd før spiren satt hos oss første gang. Nå har jeg så inderlig lyst på en liten en til, det passer på alle måter å få barn nå. Men vi har prøvd i over et år nå.. Ingen tegn på graviditet enda.

Derfor burde dere ta en prat og bare kjøre på! Det er jo bare å slutte med pillen og se hva som skjer.

Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...