Gå til innhold

Ånei, ånei, ånei...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg egentlig litt i sjokk jeg!

Jeg er ei jente på 19 år som akkurat har funnet ut at jeg er gravid. Jeg vet IKKE hvem faren er, for det er 2 mulige. Jeg har alltid gått på p-piller og fått gutten til å bruke kondom, men nå har jeg neimen meg fått bolle i ovnen :(

Dette er FLAUT, FLAUT, FLAUT!

Lurer på om jeg skal ta abort, men samtidig er jeg imot det. Hadde aldri trodd jeg skulle stå i denne situasjonen, men nå er jeg ikke sikker på hva som er rett. Jeg kommer IKKE til å fortelle dette til noen venner eller familie før jeg har bestemt meg, og det er 110% sikkert på at jeg kommer til å bli alene.

Jeg har akkurat begynt på høyere utdanning, og vil gjerne fullføre før jeg setter barn til verden. Jeg vil at barna mine skal ha det stabilt og jeg vil ha økonomi til å gi dem det de trenger.

Ikke døm meg, er dere snill!

Kan noen komme med noen gode råd til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Troll :). Du avslører deg ved måten du skriver på.

Skrevet

vil råde deg til å snakke med noen.en abort er noe du kommer til å ha med deg resten av livet. vist du ikke har en i familien eller en god venn å snakke me så har du amatea du kan kontakte.

vist de begge brukte kondom, var det en den sprakk hos? med tanke på hvem av de det kan være.

Skrevet

Troll?

Du får overse det om du ikke tror meg!

Skrevet
vil råde deg til å snakke med noen.en abort er noe du kommer til å ha med deg resten av livet. vist du ikke har en i familien eller en god venn å snakke me så har du amatea du kan kontakte. vist de begge brukte kondom, var det en den sprakk hos? med tanke på hvem av de det kan være.

Må innrømme at jeg var ganske full, så er faktisk usikker på hvem dem har sprukket hos... :(

Men skal ta kontakt med amatea! Tusen takk!

Skrevet

Ta kontakt med Amathea, der får du noen å snakke med som har taushetsplikt. De kan informere deg om evt støtteordninger, hvordan prosessen er om du velger abort, hva du kan forvente og forlange om du beholder osv.

Jeg ville beholdt om jeg var deg, det er ikke ille å få barn i studietiden, både lånekassen og nav vil støtte deg økonomisk. Det kan også være fint for et barn å ha mamma som er student, det gir fleksibilitet første årene i barnehage.

Men dette må du føle på selv, det trenger ikke være noen tragedie å ta abort heller og jeg skjønner at du ønsker bli eldre og vente til du har et stabilt forhold og fast inntekt. Jeg har en venninne som tok abort da hun var på din alder, hun er i dag gift og har to barn med mannen sin, hun har aldri angret et sekund og vet det var riktig avgjørelse den gangen. Men jeg kjenner også ei som alltid har angret på sin abort, alltid følt at det mangler et barn, aldri glemt termindatoen, ser veldig nøye på andre barn som ville vært på samme alder osv.

Du får tenke nøye gjennom det.

Skrevet
Nå er jeg egentlig litt i sjokk jeg! Jeg er ei jente på 19 år som akkurat har funnet ut at jeg er gravid. Jeg vet IKKE hvem faren er, for det er 2 mulige. Jeg har alltid gått på p-piller og fått gutten til å bruke kondom, men nå har jeg neimen meg fått bolle i ovnen :( Dette er FLAUT, FLAUT, FLAUT! Lurer på om jeg skal ta abort, men samtidig er jeg imot det. Hadde aldri trodd jeg skulle stå i denne situasjonen, men nå er jeg ikke sikker på hva som er rett. Jeg kommer IKKE til å fortelle dette til noen venner eller familie før jeg har bestemt meg, og det er 110% sikkert på at jeg kommer til å bli alene. Jeg har akkurat begynt på høyere utdanning, og vil gjerne fullføre før jeg setter barn til verden. Jeg vil at barna mine skal ha det stabilt og jeg vil ha økonomi til å gi dem det de trenger. Ikke døm meg, er dere snill! Kan noen komme med noen gode råd til meg?

Hei!

Du er nå i samme situasjon som jeg var for veldig snart 3 år siden. To mulige fedre, alene og ung (jeg var 17).

Skammen man føler er utrolig tung. Det beste du kan gjøre for å lette på din situasjon er å innse realiteten, legge kortene på bordet for dine nærmeste samt begge mulige fedre.

Det gjorde ikke jeg. Jeg fortalte til min daværende kjæreste (hadde vært slutt mens jeg var med en annen) at det var en mulighet for at han ikke var faren til mitt barn. Han tok det greit, og sa at han ikke brydde seg om det. Han kom til å elske barnet høyt, mente han. Skammen min var for stor til å fortelle dette til familien min, kun en nær venn samt min kjæreste fikk vite dette.

Det endte med at jeg ikke gikk på kontroller. Jeg klarte ikke, for de spurte alltid om barnefar. Jeg var flau. Jeg fortalte det vel til min mor, men på ett eller annet merkelig vis prøvde hun vel å overse det, noe som kun forsterket min skam.

Dersom du ikke er noe troll slik som #2 sier, skriv gjerne til meg personlig! Dette kan være tungt, og jeg vil gjerne fortelle mer om min situasjon, og prøve å hjelpe deg!

Jeg tok forresten ikke abort, og har nå en flott jente på 2 år. Har nylig fått svar på farskapstest jeg tok med mulig far nummer 2, og den var positiv. Barnefar ønsker kontakt, men ettersom jeg ikke hadde opplyst han om dette når jeg ble gravid, så er det jo et stort sjokk å plutselig ha et barn.

Skrevet

Bruk kondom og ikke ligg rundt, kanskje?

Skrevet

Ta abort du. Vent til du er eldre, fått utdanning ,er i stabilt forhold og har bedre forutsetninger for å få barn.

Av og til er det bedre å vente. Det er skammelig å si det, ingen andre tør å si det. De fleste kommer til å si at du skal beholde fordi du klarer dette helt fint, det finnes støtteordninger osv. Men av og til, er det bedre å vente.

Det gjorde jeg. Gudskjelov! Jeg tok et valg om abort da jeg var 18.. Har ikke angret en dag.

ønsker ikke sitte med to mulige fedre, løpe på nav og hente ut penger, leve på sosialen i kommunal bolig og ikke gi barnet mitt et verdig liv.

Skrevet

Mor theresa: Tusen takk for godt svar!

Skal skrive til deg etterpå :)

Skrevet
vil råde deg til å snakke med noen.en abort er noe du kommer til å ha med deg resten av livet. vist du ikke har en i familien eller en god venn å snakke me så har du amatea du kan kontakte. vist de begge brukte kondom, var det en den sprakk hos? med tanke på hvem av de det kan være.
Må innrømme at jeg var ganske full, så er faktisk usikker på hvem dem har sprukket hos... :( Men skal ta kontakt med amatea! Tusen takk!

Du var full faktisk...

Skrevet

Jeg ville også utvilsomt tatt abort i den situasjonen der. 19 år, usikker på hvem som er faren etc.. Jeg ville ha fullført utdanningen, funnet en solid mann og Så vurdert å sette barn til verden.

Skrevet

Synes forøvrig det høres rart ut å bli gravid med p-piller og kondom. Det skurrer litt for meg.

Skrevet
Må innrømme at jeg var ganske full, så er faktisk usikker på hvem dem har sprukket hos... :( Men skal ta kontakt med amatea! Tusen takk!
Du var full faktisk...

Sjokkerer det deg at en 19 åring har vært full og gjort dumme ting? Jeg håper du får litt mer livserfaring til dine barn vokser til, ellers kan møte med den virkelige verden bli knallhard for deg!

Skrevet
Synes forøvrig det høres rart ut å bli gravid med p-piller og kondom. Det skurrer litt for meg.

Fullt mulig det, om mannen var like full, fiklet med kondomet så det ikke var helt og i tillegg dama var dritings, spydde opp en pille, hadde fyllemage så hun dreit ut også den neste pilla. Er ikke første gangen i historien noen har blitt gravide på den måten, jeg er tante til en faktisk ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...