Gå til innhold

Hvor tidlig.....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

....fikk dere symptomer på at dere var gravide?

Jeg hadde sex med mannen bare for 2 dager siden, hadde eggløsning, og muligens gravid....? Puppene er ømme og jeg føler meg oppblåst. Hatt litt stikking nederst i magen..... Kanskje dette bare er psykologisk? Kan ikke huske at jeg kjente det så tidlig på mine andre to, men de var heller ikke så planlagte....

Hva tror dere? Er det mulig å kjenne symptomer etter bare to dager etter muligens befruktning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke mulig. Grunnen til at det ikke er mulig er at egget normalt blir befruktet enten i egglederen, eller på vei ut av denne. Vanligvis bruker så egget ca en uke på å feste seg i livmoren, men det kan også feste seg så tidlig som etter 2-3 døgn (men sjelden/aldri tidligere enn dette). Først når egget har festet seg begynner hcg-nivået i kroppen å doble seg, og det er hcg som gjør at man kan få symptomer som ømme bryster, kvalme osv. Men det må være et visst nivå før kroppen reagerer. Det er med andre ord komplett umulig for deg å ha symptomer på graviditet allerede to dager etter eggløsning. Om du er 100% sikker på at det var da du hadde eggløsning, så er det bare psyken som spiller deg et puss nå med symptomene du kjenner.

Derimot kan du ha hatt eggløsning tidligere enn du tror slik at det du har faktisk er symptomer på graviditet, men at du da ble gravid før du trodde.

Skrevet

Nei jeg tror ikke det går an.

Jeg kjente symptomer et par dager før ventet mens.

Skrevet

Jeg fikk første symptomene ca en uke etter eggløsning, da kom kvalmen.

Men jeg er ekstremt følsom for disse forandringene i kroppen da og spydde hele svangerskapet.

Skrevet

Jeg merket at jeg var gravid over en uke før mens/testedagen hvor jeg fikk det bekreftet. Altså gikk det ikke veldig mange dager fra egget festet seg og jeg fikk tunge, vonde bryster. Siden vi kun hadde sex en gang hele den måneden, vet jeg det var da. Er det mulig du kan ha hatt eggløsning tidligere enn du tror og blitt befruktet forrige gangen dere hadde sex?

Skrevet

Hehe, det var nok det jeg trodde. Merklig denne psyken, altså. Tror ikke jeg er gravid, for vi har nettopp kuttet ut kondomen. Ja,ja. Det kan jo være jeg er gravid, men jeg kan vel ikke stole på disse symptomene da....

Takker for svar :)

Skrevet

Jeg mente: "......Tror ikke jeg er gravid fra før av".....

HI :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...