Tyra79 Skrevet 29. august 2012 #1 Skrevet 29. august 2012 Vi flyttet for et års tid siden til et helt nyttn boligfelt. Feltet ligger ca 3,9km fra skolen, noe som ikke gir rett på skoleskyss (grensa er 4km). Dette er forsåvidt greit nok, da de må sette grensen en plass. Likevel opplevde vi i vinter rekordmange stormer, fortauet ble ikke brøytet/strødd (ble veldig glatt, helt umulig for fotgjengere/syklister å komme seg frem) samt at gatelysene ikke ble slått på (helt mørkt den første km). Grunnet dette, valgte vi å kjøpe busskort til de to eldste. Nå har jeg imidlertidfått tips om at det noen steder praktiseres vinterskyss. Er det noen som kan noe om dette? Hva skal til for å få dette? Hvordan går vi frem for å søke om dette og hvem søker vi til? Kan jo samtidig spørre om hvem vi bør mld til når det feks ikke er brøytet på fortauet? I følge rektor er det ihvertfall ikke henne, men jeg trodde faktisk at hun var ansvarlig jeg!?
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #2 Skrevet 29. august 2012 Vi flyttet for et års tid siden til et helt nyttn boligfelt. Feltet ligger ca 3,9km fra skolen, noe som ikke gir rett på skoleskyss (grensa er 4km). Dette er forsåvidt greit nok, da de må sette grensen en plass. Likevel opplevde vi i vinter rekordmange stormer, fortauet ble ikke brøytet/strødd (ble veldig glatt, helt umulig for fotgjengere/syklister å komme seg frem) samt at gatelysene ikke ble slått på (helt mørkt den første km). Grunnet dette, valgte vi å kjøpe busskort til de to eldste. Nå har jeg imidlertidfått tips om at det noen steder praktiseres vinterskyss. Er det noen som kan noe om dette? Hva skal til for å få dette? Hvordan går vi frem for å søke om dette og hvem søker vi til? Kan jo samtidig spørre om hvem vi bør mld til når det feks ikke er brøytet på fortauet? I følge rektor er det ihvertfall ikke henne, men jeg trodde faktisk at hun var ansvarlig jeg!? Det er kommunen som er ansvarlig for brøyting ikke rektor.
Tyra79 Skrevet 29. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 29. august 2012 Vet at rektor ikke har hovedansvaret for brøyting, men skolen skal vel sørge for trygg skogkevei?! Har forstått det slik at vi skal mld sånn til skolen, sånn at de kan mld avvik på det videre, så da gir vi beskjed om det til skolen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå