Gå til innhold

Baby 8 mnd leke alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har vel godt av det? Kjenner jeg må ha et lite avbrekk noen ganger fra å sitte å leke på gulvet meg gutten vår, så jeg setter meg litt på pcen en stund mens han sitter og ligger å leker. Har han ellers med meg overalt i huset når jeg jeg dusjer, lager mat, rydder osv.. På tide med lekegrind, da han er kommer seg overalt på null tid :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja kjære vene, de tåler å leke og kose seg uten at du sitter rett ved siden av :) det går fint så lenge han ikke blir liggende å gråte etter deg ;) men lekegrind er jeg litt i mot da.. kan han ikke få lov å bevege seg litt rundt? så sikrer du bare trapper og skap han ikke skal inn i? vurderte lekegrind her, men synes det var ille å måtte sperre han inne på så liten plass.. så her bruker jeg vogna eller reisesenga om jeg absolutt må ha han til å holde seg en plass, under gulvvask o.l.

Skrevet

Godt å høre :) Jo når jeg tenker etter, så er det jo ikke så veldig mye plass oppe i en lekegrind. Må kjøpe ny tvbenk, for her er ALT av ledninger veldig tilgjengelig for han, å han skal bort på alt som er :) Han har en gåstol, så jeg plasserer han oppi der da, så jeg får gjort litt, men han eier jo ikke tålmodighet :) Når han leker på gulvet og jeg sitter å slapper av litt med dataen e.l så er vi i stua sammen, får bare litt dårlig samvittighet for at jeg ikke leker med han hele tida.. Men jeg er jo der å snakker med han hele tida da, så han vet jo at jeg er der.. :)

Skrevet

Min på 8mnd ligger på gulvet å leker selv, mens jeg sitter vedsiden av i sofaen å følger med. Kan gjerne slappe av med data, tv o.l, så lenge jeg har han i synet :) Han kommer seg overalt, så det blir jo en del springing. Lekegrinda putter jeg han bare oppi om jeg skal på do eller sette i oppvaskmaskinen osv. Ellers får han bevege seg så mye han vil :)

Husk at gåstol ikke er så bra for barn før de lærer seg å gå. Så ikke bruk den så mye.

Skrevet

Det går helt fint! Mine barn har ligget på gulvet og lekt siden de var 2 mnd. Aldri forstyrre en fornøyd baby, er mitt motto. Hvis det ser ut som om han har det bra, så har han det bra. Så lenge du svarer på signalene hans, så er alt i orden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...