Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #1 Skrevet 29. august 2012 Det heter ikke "dems", men "deres". Ikke "hannes", men "hans". Uansett om man sier det (og ingen sialekter er feil), så er det feil å skrive det. På bokmål kan man heller ikke lenger skrive "ho", det skrives "hun".
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #2 Skrevet 29. august 2012 Liten pirk til deg. Sialekter eller dialekter? hehe
lavendula Skrevet 29. august 2012 #3 Skrevet 29. august 2012 og det heter "kan ikke lengre," ikke kan ikke LENGER. Det er dialekt.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #4 Skrevet 29. august 2012 Liten pirk til deg. Sialekter eller dialekter? hehe Synes det er fint at noen skriver slike tråder jeg. Jeg har faktisk lært mye av det såkalte skrivepolitiet på dib. Synes ikke det er gøy å ha stavefeil, men vet jeg har noen. Hi var jo ikke ekkel eller hang ut enkeltpersoner. Jeg har skrevet dems til nå, men nå kommer jeg til å slutte med det. Takk hi!
Gjest Miryks Skrevet 29. august 2012 #5 Skrevet 29. august 2012 Skjønner at det kan snike seg inn litt dialekt her og der om en er i en diskusjon og det går litt fort for seg. Ser det her og der, og jeg gjør det selv til tider (o:
Von Hertelhofen Skrevet 29. august 2012 #6 Skrevet 29. august 2012 Det er greit nok at du pirker litt i stavefeil og skrivefeil, for det er det mye av her. Men jeg syns det er litt sjarmerende med dialekter og uformell skrivemåte her. Jeg prøver å skrive ordentlig bokmål, men av og til sniker det seg noe dialekt inn, og det gir jeg blaffen i. Men når det er irriterende feil som blir gjentatt svært ofte, så er det bra at du sier ifra.
Gjest Miryks Skrevet 29. august 2012 #7 Skrevet 29. august 2012 Det er greit nok at du pirker litt i stavefeil og skrivefeil, for det er det mye av her. Men jeg syns det er litt sjarmerende med dialekter og uformell skrivemåte her. Jeg prøver å skrive ordentlig bokmål, men av og til sniker det seg noe dialekt inn, og det gir jeg blaffen i. Men når det er irriterende feil som blir gjentatt svært ofte, så er det bra at du sier ifra. Enig der. Interresang er ikke dialekt. å kjønne seg på noe er ikke dialekt. Det er bare irriterende skrivefeil
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #8 Skrevet 29. august 2012 Enig i at det er fint at noen sier fra om sånne stavefeil som går mye igjen! Jeg vet at jeg gjør en del fei, og er ikke stolt av det. Helt ok med opplysning så lenge det ikke er mobbing og uthenging.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #9 Skrevet 29. august 2012 Det er greit nok at du pirker litt i stavefeil og skrivefeil, for det er det mye av her. Men jeg syns det er litt sjarmerende med dialekter og uformell skrivemåte her. Jeg prøver å skrive ordentlig bokmål, men av og til sniker det seg noe dialekt inn, og det gir jeg blaffen i. Men når det er irriterende feil som blir gjentatt svært ofte, så er det bra at du sier ifra. Enig der. Interresang er ikke dialekt. å kjønne seg på noe er ikke dialekt. Det er bare irriterende skrivefeil Og beskymret. Grøss og gru!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #10 Skrevet 29. august 2012 og det heter "kan ikke lengre," ikke kan ikke LENGER. Det er dialekt. Unnskyld meg, men her tar du feil. engre eller lenger? Lengre er adjektiv. Lær deg dette, og tenk at det ellers skal være «lenger». En lengre ishockeykølle. En lengre reise. Et lengre sykdomsleie. Ishockeykølla er lengre enn bandykølla. John Carew er lengre enn Kristofer Hæstad. I andre sammenhenger bruker du lenger: Det er ikke lenger trygt å gå ute om natten. (Komparativ av tidsadverbet lenge.) Du må stille deg lenger til venstre. Lenger bak. (Komparativ av stedsadverbet langt.) Alice bor ikke her lenger. (Komparativ av tidsadverbet lenge.) Det er ikke lenger siden enn i går at jeg traff henne. (Komparativ av tidsadverbet lenge.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå