Gå til innhold

Lus i barnehagen og personalet sjekker??

Anbefalte innlegg

Skrevet

I barnehagen til ungen er det oppdaget lus....det er jo ofte en gjenganger på høsten på skolen og. Vi har fått beskjed om å sjekke noe vi gjør men når jeg hentet henne her en dag hadde hun nye fletter i håret. Spurte henne hvem som hadde fikset henne på håret og da forteller hun at de har sjekket henne med lusekam. Ingen krise....men jeg syns de kan spørre om dette først. Fikk litt ekkel følelse etterpå at de tror jeg ikke sjekker selv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde bare vært glad for at barnehagen hadde tatt den jobben. Hadde overhodet ikke tenkt tanken at de trenger å spørre om noe slik.

Skrevet

Synes det er bra de sjekker når det er påvist lus i barnehagen, selv om man gjør det hjemme også. Ikke vært nødvendig å spørre meg først.

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Jeg hadde syntes det var rart om de spurte om noe sånt. Selvfølgelig kan de det. Da slipper jo jeg å gjøre det :D

Skrevet
I barnehagen til ungen er det oppdaget lus....det er jo ofte en gjenganger på høsten på skolen og. Vi har fått beskjed om å sjekke noe vi gjør men når jeg hentet henne her en dag hadde hun nye fletter i håret. Spurte henne hvem som hadde fikset henne på håret og da forteller hun at de har sjekket henne med lusekam. Ingen krise....men jeg syns de kan spørre om dette først. Fikk litt ekkel følelse etterpå at de tror jeg ikke sjekker selv...

Blir helt nervøs av sånne foreldre som deg jeg

Barnehageansatt

Skrevet

Jeg hadde satt pris på at de sjekket i barnehagen. Hadde ikke vært nødvendig å spørre meg før de gjorde det.

Og hvis de hadde klart å få jenta mi til å gå med fletter så hadde jeg vært kjempeglad for også, for det har ikke jeg klart enda ;)

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

NOEN sjekker ikke godt nok - det er en kjensgjerning og kanskje den største grunnen til at problemet med lus er vanskelig å bli kvitt.

Så da har barnehagen to muligheteter:

1. Plukke ut Leah og Tobias og sjekke dem fordi de ikke tror at de blir sjekket godt nok hjemme.

2. Ta hele gruppa, eller i alle fall en større gruppe og sjekke dem slik at Leah og Tobias slipper å føle at de blir uthengt... Og det er den måten de jeg kjenner til gjør det på i alle fall.

Det første er forresten en dårlig løsning av flere grunner, for om det ikke er de samme ungene som kommer igjen med lus stadig vekk, så vet man jo aldri hvor godt ungene blir sjekka hjemme.

Jeg har jobbet i barnehage noen år, og det ville ikke ha falt meg inn å ringe foreldrene for å spørre om vi fikk lov til å lusesjekke dem. Jeg har heller aldri fått noen telefon fra ungenes barnehager for å spørre om de kan få sjekke dem.

Skrevet

Bruker de samme kammen på alle barna? Eller har de kjøpt inn en til hver?

Hadde reagert på det jeg da. Har de egen kam til hvert barn er det helt greit.

Skrevet

Alt man henger seg opp i...

Skrevet

Her er barnehagen veldig flinke må jeg si, de sjekker en og en unge med kam når de har mistanke om lus. :)

Skrevet

Jobber selv i barnehage. Hvis noen har fått påvist lus så sjekker vi samtlige barn for lus og egg. Oppdager vi noen så sender vi de hjem.

Du må ikke ta det personlig. De sjekker nok alle sammen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...