Gå til innhold

3 år gammel gutt savnet!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor på andre kanten av landet, og kan ikke bidra med noe, men så grusomt! Og så skummelt at han forsvant i nærheten av vann!

Stakkars lille gutt, stakkars foreldre og stakkars barnehage. Krysser alt for at de finner han snart.

Skrevet

Får helt vondt inni meg!

Stakkars liten og stakkars foreldre!

Håper de finner ham i god behold!

Skrevet
Jeg bor på andre kanten av landet, og kan ikke bidra med noe, men så grusomt! Og så skummelt at han forsvant i nærheten av vann! Stakkars lille gutt, stakkars foreldre og stakkars barnehage. Krysser alt for at de finner han snart.

Huff,ja..heldigvis tror politiet han "bare" har gått seg bort, men i disse tider er det viktig å være føre var..

Skrevet

Fy fa..!! Skulle ikke gått ant!! Hvor er egentlig barnehagedamene?!

Du setter din fulle tillit på personer som skal beskytte og passe på barnet ditt når du er på jobb/skole osv...

Reagerer fordi dette skjedde med meg forrigie uke. Min 2!!!år gamle sønn og en annen gutt på avdelingen som ikke er blitt 2 enda gikk bort fra gruppen, trafikkert område! Men de hadde funnet dem igjen etter 7 min, men likevel! Mye som kan skje på 7laaaaaange minutter!!!

Skrevet
Fy fa..!! Skulle ikke gått ant!! Hvor er egentlig barnehagedamene?! Du setter din fulle tillit på personer som skal beskytte og passe på barnet ditt når du er på jobb/skole osv... Reagerer fordi dette skjedde med meg forrigie uke. Min 2!!!år gamle sønn og en annen gutt på avdelingen som ikke er blitt 2 enda gikk bort fra gruppen, trafikkert område! Men de hadde funnet dem igjen etter 7 min, men likevel! Mye som kan skje på 7laaaaaange minutter!!!

Baaaare damer i barnehagen. Og skulle det være menn der, så er det sikkert ikke de som har vært uopperksomme.

Skrevet

huff... synes det er så mange barnehager som er sløv..

tørr jo ikke ha jenta mi i bhg når den tid kommer jeg..

Skrevet

Jeg må også innrømme at tanken slår meg. Hvordan kan de komme seg bort uten å bli sett?

Det er egentlig ikke kritikk, men jeg tenker at de drar vel ikke fra bhgens område med flere barn enn de har kontroll på.

Noen som har svar, uten å kjøre over meg om hvor lett dette kan være pga sånn og sånn. Er det så lett å komme seg bort fra bhg gruppen på tur? En kan jo høre og lese om slikt ganske ofte..

Skrevet

Sitter stk hjemme og hører helikopteret lete etter gutten. Helt forferdelig. Min første tanke når jeg forsto hva som skjer var å ta hunden min med og lete. Dessverre kom jeg ikke langt ut på stuegulvet før det gikk opp for meg at det fort kunne ende opp med at jeg også måtte reddes. Klarer knapt og gå pga et kne og har luftveisinfeksjon.

Tankene mine er hos gutten og foreldrene hans. Håper dem finner han snart.

Vær litt forsiktig med å kritisere barnehagepersonalet. Dette skal IKKE skje. De har det nok helt forferdelig.

Skrevet

Å neeeeeeeei. NÅ kommer jeg til Å følge med pÅ vg helt til de finner han! Jeg hater nÅr slike ting skjer. FÅr sÅ vondt i hjertet. Stakkar gutt. Har vært borte i noen timer nÅ, og kan tenke meg det ikke er greit for en 3Åring alene i skogen. HÅper de finner han!!!

Skrevet
Jeg må også innrømme at tanken slår meg. Hvordan kan de komme seg bort uten å bli sett? Det er egentlig ikke kritikk, men jeg tenker at de drar vel ikke fra bhgens område med flere barn enn de har kontroll på. Noen som har svar, uten å kjøre over meg om hvor lett dette kan være pga sånn og sånn. Er det så lett å komme seg bort fra bhg gruppen på tur? En kan jo høre og lese om slikt ganske ofte..

Det er klart at det kan skje. Det skal ikke skje, men selvsagt kan det skje uten at noen har vært spesielt sløve.

Eksempel: tre voksne er med 15 barn på tur. Den ene voksne tar med seg fem barn for å finne tørre kvister til bålet de skal lage. Et av de andre barna faller ned fra et tre og slår seg, en voksen er opptatt med å finne ut skadeomfanget. To barn begynner å sloss, den tredje voksne iler til for å skille dem. Og akkurat da benytter barnet sjansen og løper. Man skal ikke løpe mange meterne i skogen før man ikke lenger kan sees, særlig når man er liten.

Skrevet

Gutten kan ha gjemt seg, og synes at alt støyet fra letingen og all ropingen virker farlig. Da håper jeg de søker med dyktige hunder, så vi ikke får en reprise av det som skjedde i danmark sist år, da en skremt liten gutt overnattet på gjemmestedet sitt i skogen. Jeg håper de finner han fort.

Skrevet

Ahh, blir så irritert over dere snærpete drittdamer som skylder på sløve bhg. tanter!!

Gjest Mammantil2prinser
Skrevet

Godt de fant ham! :) gråt da jeg leste det! Tenk de stakkars foreldrene oppi dette! 3 jævla timer i uvisshet :(

Skrevet
Jeg må også innrømme at tanken slår meg. Hvordan kan de komme seg bort uten å bli sett? Det er egentlig ikke kritikk, men jeg tenker at de drar vel ikke fra bhgens område med flere barn enn de har kontroll på. Noen som har svar, uten å kjøre over meg om hvor lett dette kan være pga sånn og sånn. Er det så lett å komme seg bort fra bhg gruppen på tur? En kan jo høre og lese om slikt ganske ofte..

Sånt skal jo ikke skje, men det gjør det desverre av og til. Det strammes stadig inn på hvor mange barn på hver voksen. 2 voksne kan på tur ha med seg så mange som 14-15 unger i alderen 3-6 år. en trenger bare å snu ryggen til så er de over alle hauger. På 0 - 2 åringer kan en være 4 barn pr voksen. Desverre så er ikke barnehager veldig høyt prioritert. Dere foreldre burde sette høyere krav. Ikke til de ansatte som gjør så godt de kan, men til de som driver barnehagene.

Vær så snill å ikke tro at de ansatte er slappe og sløve barnehagetanter når dette skjer. Tenk dere den redselen og frykten de har. Tenk på hvilket ansvar de ansatte har.

Hilsen pedleder

Skrevet

Hurra! Gutten er funnet i god behold:-)!

Hehe, er vel på sånne turer det kan være greit å 'chipe' ungene med armbånd eller noe, det skal jo faktisk ingenting til før de forsvinner. Var en debatt om det for en tid siden herinne, tror det var bhg i Danmark som praktiserte dette?

Skrevet

heldigvis har gutten kommet til rette i god behold, og det gjør de jo takk og lov som oftest. Men jeg synes dette skjer med barnehagebarn på tur litt for ofte. Det betyr kanskje at det er for få ansatte til å ta hånd om barna på tur tenker jeg?. Hadde mitt barn blitt borte på tur så hadde......#¤%W#"!"¤"#!#¤!!!!!!!

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Hva hendte med gode gamle "alle barn på rekka" osv på tur? I de bhg jeg har jobbet i, så har de gått og leiet et langt tau med knuter på, så har de frilek/oppdaglese midt i turen, hvor de voksene teller opp barna gudene vite hvor mange ganger, før man griper tak i tauet og går tilbake igjen.

Er sjels glad for at bhg ungen vår er i, har slikt tau! Da går en voksen forran og en bak, og 1-2 midt på om de alle skal ut på noe..

Skrevet
Hva hendte med gode gamle "alle barn på rekka" osv på tur? I de bhg jeg har jobbet i, så har de gått og leiet et langt tau med knuter på, så har de frilek/oppdaglese midt i turen, hvor de voksene teller opp barna gudene vite hvor mange ganger, før man griper tak i tauet og går tilbake igjen. Er sjels glad for at bhg ungen vår er i, har slikt tau! Da går en voksen forran og en bak, og 1-2 midt på om de alle skal ut på noe..

Men hva når de kommer frem til bestemmelsesstedet, skal de da fremdeles stå og holde i tauet. De fleste har vel et mål med turen.

Skrevet
heldigvis har gutten kommet til rette i god behold, og det gjør de jo takk og lov som oftest. Men jeg synes dette skjer med barnehagebarn på tur litt for ofte. Det betyr kanskje at det er for få ansatte til å ta hånd om barna på tur tenker jeg?. Hadde mitt barn blitt borte på tur så hadde......#¤%W#"!"¤"#!#¤!!!!!!!

Men hvem hadde du blitt sint på. Jo, de ansatte som gjør så godt de kan. Og ikke eiere eller de som driver barnehagene og vedtar stadig nedbemanninger.

Skrevet

Hadde tatt det opp med styrer. Men de ansatte som er med på turen er jo faktisk de som er ansvarlige for barna på tur. Dessverre har jeg sett nok av eksempler på barnehager på tur hvor de ansatte ikke følger ordentlig med, står med ryggen til, går unna for å røyke eller står og snakker sammen eller snakker i mobil. Viktig å være seg bevisst det enorme ansvaret man påtar seg når man tar med seg andres barn på turer. En ting er å passe på dem i kjente omgivelser med gjerde rundt, men ute i den "store verden" kan man ikke snu ryggen til et eneste sekund. Er det sykdom blant personalet f.eks så får man heller avlyse turen enn å dra på tur med flere barn enn man kan håndtere osv. Jeg har jobbet i barnehage selv forresten....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...