Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #1 Skrevet 29. august 2012 Han spiller driiiiit høy musikk med bass HELE dagen, fra ca klokken 12:00 om dagen (da lillemor dupper seg) til 3:00 tiden på natten.... jeg begynner å bli sprø jeg....finnes det ikke regler for slikt? det står ikke noe om det i utleier kontrakten.... Og de siste 3 helgene har han komet ned å ringt på til oss 1 time før han skal ha fest for å si ifra... det er sykt irriterende, for da har jeg ikke rukket å få noen til å passe jenta mi på 16 mndr...
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #2 Skrevet 29. august 2012 Det må vel informeres om fest i boligen 24 timer før festligheten, og senest klokka 23 skal det være stille i bygget.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #3 Skrevet 29. august 2012 Nabobråk er vel ikke lov etter klokka 12 eller noe slikt, men siden han er huseier kommer dere neppe langt med å klage. Du kan jo pent ta det opp med han at det er plagsomt for dere. Når naboen her spilte høy ,musikk ute var det slik at det ble utrolig slitsomt å være inne hos meg på grunn av hvordan våre hus ligger så treffer lyden slik at man ikke hører at det er musikk bare grusomt bråkete lyd. Så jeg inviterte han inn en gang mens musikken sto på og forklarte at det ble slitsomt å høre på i lengden. Noe han forsto veldig godt og etterpå har det ikke vært noe problem. Det kan være huseiern din ikke skjønner hvor mye bassen bråker hos dere. Det er ofte slik med bass at det overhode ikke høres likt ut der musikken faktisk spilles og derfor er det vanskelig å forstå at det kan være plagsomt for andre. Så snakk med han og forklar problemet be han sette på musikken slik den er normalt sett og komme inn hos dere og høre hvordan det lyder der. Om det fortsetter så er det nok bare å begynne å lete etter ny bolig
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #4 Skrevet 29. august 2012 Takk for svar! jeg har prøvd å sendt han meldinger osv, men har ikke fått noe svar.. jeg leter etter ny leilighet, men er i trondheim hvor jeg bor så er det utrolig vanskelig å finne seg en stor nok leilighet til overkommelig pris ..
Amygdala84 Skrevet 29. august 2012 #5 Skrevet 29. august 2012 Husleieloven: "§ 5-2. Ro og orden Er ikke annet avtalt, plikter utleieren i leietiden å opprettholde vanlig ro og orden i eiendommen."
Gjest blåklokkevalsen Skrevet 29. august 2012 #6 Skrevet 29. august 2012 Han spiller driiiiit høy musikk med bass HELE dagen, fra ca klokken 12:00 om dagen (da lillemor dupper seg) til 3:00 tiden på natten.... jeg begynner å bli sprø jeg....finnes det ikke regler for slikt? det står ikke noe om det i utleier kontrakten.... Og de siste 3 helgene har han komet ned å ringt på til oss 1 time før han skal ha fest for å si ifra... det er sykt irriterende, for da har jeg ikke rukket å få noen til å passe jenta mi på 16 mndr... De samme reglene gjelder for utleier som for leietaker Jeg driver med utleie og er er det sånn at det skal være ro etter kl 23 på hverdager og etter kl 24 i helgene. Selvfølgelig så kan man ha en fest, men da bør man gi beskjed om det på forhånd, slik at leietaker/utleier er klar over at lydnivået vil være deretter. Se paragraf § 5-2 i husleieloven (Ro og orden) http://www.lovdata.no/all/tl-19990326-017-005.html Du kan evt ta kontakt med juss buss. http://www.jussbuss.no/
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #7 Skrevet 29. august 2012 ååh, kjempefint! tusen takk! og siden jeg først er i gang med å spørre, så har jeg et annet spørsmål også, noen som vet hvordan det er med regler osv når det er mugg i leiligheten? må jeg følge kontrakten på 3 mnds oppsigelsestid eller kan jeg slippe unna det?
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #9 Skrevet 29. august 2012 Ta snuppa di ut og HUSK og sett ANLEGGET ditt på full guffe når du går. Men prøv fyst og snakk venligt med husverten før du gjør detta.
lille sprelle Skrevet 29. august 2012 #10 Skrevet 29. august 2012 Når det gjelder mugg - ta en prat med kommunelegen om det. OG sjekk om det er lovlig utleie samtidig (godkjent leilighet). Hvis ikke skal det være en hybel du har leid.
Amygdala84 Skrevet 29. august 2012 #11 Skrevet 29. august 2012 Når det gjelder mugg - ta en prat med kommunelegen om det. OG sjekk om det er lovlig utleie samtidig (godkjent leilighet). Hvis ikke skal det være en hybel du har leid. Nei, dette har ikke kommunelegen noe med. I tillegg er det minimal med sjanse for at boligen ikke er godkjent for utleie. Ville ikke brukt tid og krefter her. Du slipper ikke unna oppsigelsestiden selv om det er mugg i leiligheten. Da må du i så fall heve, og jeg tviler sterkt på at forholdet utgjør "vesentlig mislighold". Mener du muggen utgjør en mangel, får du heller fremme krav om avslag i leiesummen etter husleieloven 2-11
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #12 Skrevet 29. august 2012 Mugg er en vesentlig mangel. Kom dere ut og krev å ikke betal. Hilsen ei som har fått kronisk sykt barn på grunn av muggsopp!!!
Amygdala84 Skrevet 29. august 2012 #13 Skrevet 29. august 2012 Mugg er en vesentlig mangel. Kom dere ut og krev å ikke betal. Hilsen ei som har fått kronisk sykt barn på grunn av muggsopp!!! Mugg er ikke alltid en vesentlig mangel. Flytter du bare uten å betale, risikerer du et saftig erstatningskrav fra utleier. Nå kjenner jeg ikke til faktum her, men du bør i første omgang påpeke forholdet til utleier skriftlig og kreve retting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå