Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #1 Skrevet 29. august 2012 Jeg vurderer å slutte å drikke, har hatt lengere opphold før (har ikke problemer med drikking altså) Hvordan er det for dere? Er det like gøy å være på fest/gå ut? Blir dere behandlet annerledes ? Føler dere at dere er like mye "med" ? På hvilken måte er det å ikke drikke positivt ? Og synes dere det er noe negativt med det? Hvorfor sluttet dere? (ikke begynte) ? Er mannen deres også avholds eller hva synes han om det? mange spm her, trenger ikke svare på alle
HerGårDetUnna!!! Skrevet 29. august 2012 #2 Skrevet 29. august 2012 Drikker ikke, savner det ikke Like gøy på fest og byen for det! Vet ikke hvorfor jeg sluttet, men har ikke savnet det et sekund (Nå er jeg gravid, men har ikke rørt alkohol på 5 år)
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #3 Skrevet 29. august 2012 Ja, har bestandig vært det. Liker ikke smaken av alkohol.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #4 Skrevet 29. august 2012 Jeg er så å si avholds. Kan fint drikke en drink, men drikker med måte. Liker ikke vin, øl og cider. Har ikke drukket på 4år. (kun gravid i 16mnd av dem) Det positive er at det er billig, jeg slipper fyllesjuke, og er alltid i fin form dagen derpå. Jeg kommer meg alltid hjem. Det negative er at jeg merker at jeg automatisk får mer ansvar, er det feks barn på festen så må jeg passe på dem, eller dem kommer til meg for å spørre om ting. (feks i selskaper), blir og spurt om å kjøre hit og dit. Må være flink til å si nei, og sette grenser. Jeg er nok like mye med på ting, men er sjeldent ute allikavel.. Bare om det er noe spes. Ser ikke helt vitsen med å henge på byen med bare fulle folk til 2-3tiden. Da trekker jeg meg heller tilbake litt tidligere mens kvelden enna er gøy. Jeg festet og drakk mye før (14-21år) var ute hver helg og ble tilslutt lei av det. Da var det kun fr å bli full at jeg drakk. Har enda ikke "lært" meg til å kosedrikke vin. Liker jo ikke smaken, så ser ikke vitsen. Mannen drikker vanlig. Altså, han tar seg en fest med jobb 1-3ganger i året, kan ta et glass i en bedre middag og kanskje en øl til fotballkampen. Han har vel ikke noe formenning om at jeg er avholds, han sns jo det er greit at en av oss kan kjøre, selv om han kunne ønske at vi kunne dele en iskald vin om sommeren da.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #5 Skrevet 29. august 2012 Jeg drikker ikke da jeg har epilepsi. Sykdommen og medikamentene går ikek så bra sammen med alkohol, så jeg droppet det. Er 10 år siden, jeg savner det ikke. Drikker et halv glas sjampis til nyttårsaften, men det var det. Alle vet hvorfor jeg ikke drikker, så det er ikke noe problem, er ikke utsatt for drikkepress. Har det gøy på fest, men må innrømme at jeg ikke orker rølpefyll.
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 29. august 2012 #6 Skrevet 29. august 2012 Jeg har ikke drukket på 15 år (uten noen spesiell grunn), og savner det heller ikke. Fikk mange spørsmål da jeg var yngre, men nå er alle vant til det. Går svært sjelden på byen for tiden, men hadde det like kult som de andre når jeg gjorde det. Og jeg husket alt Og nei, mannen min er veldig glad i øl, vin og whisky. Har til og med bygd seg vinkjeller *s*. Han synes forøvrig det er knall at han alltid har sjåfør når vi er noen steder.
Tauriel Skrevet 29. august 2012 #7 Skrevet 29. august 2012 Var avholds før, men det var pga smaken. Nå har jeg ært meg hva jeg liker og drikke, og hvordan jeg lager drinkene Jeg var like mye med som alle andre, og stort sett så trodde alle jeg var dritings... å jeg oppførte meg ikke som om jeg var full, var bare med og hadde det artig. Liker og lage liv uansett full eller edru Nå drikker jeg med måte, går ikke ut hvis jeg er mer en beruset (har delvis pga en psykopatisk X). Og er ungen hjemme så rører jeg ikke alkohol
Voilà Skrevet 29. august 2012 #8 Skrevet 29. august 2012 Som #15 drikker ikke jeg på grunn av medisiner. Det er jo ikke selvvalgt, men jeg har ingen problemer med det selv om jeg er 22 og vennene mine drikker ofte. Dessverre blir det til at jeg står for transport, opprydding og er den som har kontrollen uteover kveldene - som å løse konflikter, passe på eiendeler og fikse transport. Jeg merker fortsatt drikkepresset, og får ofte spørsmål om jeg er gravid, men dagen etter er jeg frisk og fin og får med meg en halv dag mer enn de andre:)
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #9 Skrevet 29. august 2012 Jeg er ikke totalt avholds, men så godt som:) Kanskje jeg tar ett glass vin eller to , maks ett par ganger i året. På fest går det helt fint, har ingen problemer med det. De andre ha med seg alkohol , jeg tar med meg cola:-) Vet ikke helt hva som fikk meg til å, mer eller mindre slutte, men tror jeg er blitt mer kresen på drikkevarer, og at behover for å være bakfull , ikke er fullt så attraktivt lenger:) Liker ikke lenger smaken av f.eks vodtka, uansett hvor utblandet den er, brunt brennevin har jeg aldri likt, rødvin gir meg ulidelig hodepine, av øl får jeg tett nese, likører gjør meg generelt kvalm. Eneste alkoholen gjorde for meg, som var "positivt", var at jeg ble mer modig,og da særlig på dansegulvet;-)
Tittil Skrevet 29. august 2012 #10 Skrevet 29. august 2012 Jeg drikker ikke liker ikke alkohol, følelsen den gir eller smaken.. Så jeg drikker ikke. har vært ute edru og synes det er bedre enn å være full! Har det gøy, husker alt og slipper bakrus winwin! eneste minuset er om folk er snydens fulle og innpåslitne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå