Gå til innhold

Mener dere dette er delt eller felles økonomi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min tjener en del bedre enn meg siden jeg er student, men jeg jobber ved siden av så jeg får bidratt en del. Vi har leilighet som vi har tatt opp lån på sammen. Alt går inn på en konto og vi setter av penger på en regningskonto og legger av matpenger. Så setter vi av penger på en sparekonto og sparekontoen til barna. Resten fordeler vi mellom begge så vi har like mye å bruke på oss selv hver mnd.

Pluss at det står litt igjen til tingene som skal være til barnet, hvis vi skal ut å spise osv....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Felles selvfølgelig. Hvorfor spør du?

Skrevet

Helt klart felles.

Vi har hver sine kontoer, setter over like mye hver til regningskonto og matkonto hver. I tillegg har vi bufferkontoer.

Resten (det vi har igjen på egne kontoer) bruker vi som vi vil selv.

Jeg sparer litt til ungene og meg selv. I tillegg betaler jeg stud lånet mitt, buss kort, mat i kantina etc fra mine penger.

Likt med han.

Skrevet

Fordi han mener det er delt. Jeg får litt dårlig samvittighet siden det er hans som bruker mest på regninger, men han mener det bare er en selvfølge.

Han jobber offshore og er en del borte og jeg holder fortet hjemme.

HI

Gjest Morn du
Skrevet

Ser ikke helt hvordan han da mener en felles økonomi fungerer?

Skrevet

Hehehe.. Det kan man lure på ja :)

Skrevet

Kanskje det bare er begrepsforvirring? altså "delt" som i at dere deler økonomi?... kan ikke skjønne hva annet denne uenigheten kan skyldes;-) Dere har jo helt klart felles økonomi...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...