Gå til innhold

Inspirert - dere som av og til har med barna på jobb...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør barna når de er med dere?

Jeg spør fordi jeg har en kollega som stadig har med sin 8-åring hvis det er skolefri eller 8-åringen av andre grunner ikke er på skolen / SFO.

Så er det slik at denne ungen har lagt sin elsk på meg og renner ned døra til kontoret mitt, og sitter og babler her om alt og ingenting.

Veldig søt unge, som jeg fint kan slå av en prat med, men jeg synes det er merkelig at min kollega ikke enser at ungen forstyrrer andre så mye som hun gjør. (Hun kan fint sitte her 10-15 min hver time om ikke mer)

Jeg synes selv det er ubehagelig å avvise barnet, og vet ikke helt hva jeg skal si til kollegaen min for å få slutt på dette.

Jeg har en gang lukket døren min når barnet var her, og sa fra når hun åpnet at "når døren min er lukket er jeg opptatt". Men vi har en "open door policy" og jeg synes det er dumt å måtte lukke bare for å unngå å bli rent ned av dette barnet.

Jeg har aldri med barna selv, men ville da virkelig passet på at de ikke var til bry om jeg hadde dem med!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt med datteren min to ganger på jobb det siste året, men jeg er veldig nøye med at hun ikke forstyrrer kollegaene mine. Vi har også åpen dør policy, men det betyr ikke at hun kan gå inn og ut av kontorer som hun vil. Hvis noen ber henne komme inn for en prat, så er det greit, men hun får ikke gå inn til andre på eget initiativ. Hun er 5 år.

Kan du ikke ta det opp med kollegaen din? Si at det er ei søt og hyggelig jente, men at det er ganske forstyrrende at hun kommer inn på kontoret i tide og utide.

Egentlig synes jeg at kollegaen din burde se det selv...

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Sønnen min har vært med meg på jobb noen ganger. Da bruker jeg å ta med tegnesaker, leker og bøker, og noe godt å spise eller drikke, bare for å holde han opptatt. En tidligere kollega av meg brukte å sette på film i konferanserommet til datteren sin, de gangene hun var med han. Det er uting, det der med at andres unger forstyrrer i arbeidstiden, og definitivt noe du bør ta opp med kollegaen din. Eventuelt ta det opp med sjefen din, så han eller hun kan videreformidle beskjeden, uten at du blir den "store stygge ulven".

Skrevet

Vi har "kidsrom" på jobb. Det er et rom med leker, tv, playstation osv. Stor glassvegg og foreldrene sitter foran med pc'n og annet arbeidsverktøy. Rommet ligger litt avsides slik at det ikke er mye trafikk.

Det er ikke så greit for de minste barna da foreldre ikke kan leke med dem og de har problemer å skjønne det, men eldre barn kan jo fint leke for seg selv. Er det f.eks. planleggingsdag i skolen er det faktisk ganske greit for da er det ofte flere barn de kan leke med.

Jobber i staten, men her er det mange private bedrifter som kunne bidra for sine ansatte. Selv setter jeg stor pris på det.

Skrevet

Noen ganger har de vert med et par timer mens jeg fullfører papirarbeid (de er så små at taushetsplikten ikke er i fare). Den gangen hun ene måtte være med på jobb, fordi det var bemanningskrise så kikka hun på DVD sammen med sekretæren, som jeg på forhånd hadde spurt om kunne se til henne. Dette er minste jenta, som kan sitte i ro en stund, og ikke vår eldste propell. Etterpå var vi på kontoret mitt, hvor det til og fra sitter tre personer. Det ble litt youtube, litt turer på gangen og litt møter hos sjefen, litt tegning, noe juicedrikke. Hun var noe utålmodig på slutten, men jeg hadde henne med meg hele dagen. Det kunneikke falt meg inn å la andre passe henne.

Skrevet

Hmm, og vi har ikke lov å ta med oss barn på jobb i det hele tatt.

Skrevet

Jeg passer på at ungene ikke forstyrrer de andre. Selvsagt får de lov til å hilse på og sånne ting, men utover det får de holde seg på kontoret mitt, evt sitte i fellesområdet og spille DS eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...