Gjest amandine Skrevet 29. august 2012 #1 Skrevet 29. august 2012 Vi har så mange lange bilturer(mellom 5-9 timer) for tiden. Vi liker å kjøre i ett, kun korte tissepauser når noen blir gule i øynene, derfor spiser vi alltid i bilen. Ofte har jeg laget pizza eller dobbeldekkere(doble skiver med ost,skinke, salat etc), vi har hatt pølser på termos og lasagne i porsjonsformer. Men nå er jeg så lei alt! Maten må ikke smule for mye, altså må egne seg for spising i farta for både sjåfør og passasjerer;-)
prekæs Skrevet 29. august 2012 #2 Skrevet 29. august 2012 Lomper/lefser med diverse pålegg inni. 6 åringen foretrekker kun ost og skinke, vi voksne tar gjerne i litt mer som avocado, tomater, sennep etc. Kan jo egentlig varieres i det uendelige. Renslig og greit hvis man ikke fyller opp for mye og lett å plassere i en vanlig matboks:)
☆☆☆ Skrevet 29. august 2012 #3 Skrevet 29. august 2012 Ta med kjølebag og fyll opp med div frukt i tillegg til matpakke.
Gjest amandine Skrevet 29. august 2012 #4 Skrevet 29. august 2012 Takk for svar! Frukt og grønt har vi alltid med, så den er klar;-) Og lomper og lefser med div fyll har vi også brukt en del. Men for ni timer på veien blir det litt lite med lomper.. Tror vi skal lage bagels og ha med oss en stor salat med litt godt i denne gangen. Kjente bare jeg har fått pizzaoverdose i sommer.. Bakeoverdose også, egt, ...
Gjest meg mamma? Skrevet 29. august 2012 #5 Skrevet 29. august 2012 (endret) - Horn fylt med f.eks ost og skinke før de stekes er veldig godt. Kan jo fylles med hva man vil egentlig. - Innbakte pølser. - Pakke ferdigstekte hamburger,kotelett,kjøttkake, fiskekake, kyllinglår osv inn i aluminiumsfolie. - Omelett - Pitabrød - Matmuffins - Sveler - Grove vafler Endret 29. august 2012 av meg mamma?
Reflexia Skrevet 29. august 2012 #6 Skrevet 29. august 2012 Pitabrød med kyllingsalat... Det slår an her Miniflutes med pålegg Matmuffins (med ost og skinkebiter) Knaskegulrøtter og sukkererter Innbakt pølse Lomper med krydderost, skinke, ost, agurk... Toast Kyllinglår
Sylteflesk Skrevet 29. august 2012 #7 Skrevet 29. august 2012 Quiche Brød med godt pålegg ... Spansk omelett med poteter i Quesadilla
Gjest Ziva Skrevet 30. august 2012 #8 Skrevet 30. august 2012 Matmuffins Lefser med snøfrisk og røkelaks Tortillalomper med salat og kyllingbiter, pakk de inn i matpapir nederst. Da samler smulene seg der Lefser med brunost Bagels med godt pålegg i og matpapir rundt Polarbrød med smørepålegg, skjær i to og lag klappisammen. Håpa er en favoritt i baksete her Hundeposer (dritaposer) og våtservietter er et must. Våtservietter til hender og det meste annet, hundeposer til søppel.
Gjest amandine Skrevet 30. august 2012 #9 Skrevet 30. august 2012 Bagels i ovnen, Ziva! Mentha style;-) Mmm gleder meg alt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå