Gå til innhold

Da har jeg tatt en test, og..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den var negativ. "ikke gravid" stod det. Jeg kjenner igjen denne følelsen, den er ikke god..:(

Men, jeg tok en slik tidligtest, som kan tas fire dager før forventet mens. Skal ha mens på lørdag. Er den mindre sikker? Grunnen til at jeg lurer, er at jeg sitter her med bekkenløsning. Har hatt det i over en uke nå, og skjønner virkelig ingen ting. Jeg kjenner godt igjen dette, da jeg slet veldig med det sist gang. Så, er det virkelig mulig å få bekkenløsning fordi man TROR man er gravid..? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les pakningsvedlegget. Der står det hvor mange prosent som tester positivt antall dager før forventet mens. Den er ikke sikker, nei, med mindre den er positiv.

Skrevet

Du mener at du har symptomer for graviditet ca ei uke etter eggløsning? Nei, her må du nok regne med at det er noe annet, for det er klin umulig. Embryo har jo såvidt festet seg i livmoren.

Skrevet

Sikkert svar kan du ikke få før etter forventet mens, når du tar testen fire dager for tidlig kan den være falsk negativ.

Ta en ny test på lørdag.

Selv testet jeg ikke positivt før 5 dager ETTER forventet mens, selv om jeg tok en slik clearblue-test jeg også. Er egentlig veldig regelmessig, får mensen hver fjerde torsdag, men akkurat denne måneden må jeg jo ha hatt eggeløsningen litt senere enn vanlig siden ikke testen ble positiv før.

Skrevet

Man kan ha bekkenløsning uten å være gravid også. Eller vondt i hoftene uten at det er bekkenløsning. Forresten, så oppdaget en jeg kjenner svangerskap nr 2 og 3 gjennom bekkenløsning før hun skulle hatt mensen, men hun hadde ekstrem bekkenløsning i svangerskap nr 1, satt i rullestol fra uke 11 eller noe.

Skrevet
Du mener at du har symptomer for graviditet ca ei uke etter eggløsning? Nei, her må du nok regne med at det er noe annet, for det er klin umulig. Embryo har jo såvidt festet seg i livmoren.

Selvfølgelig er det mulig.

Er faktisk ganske mange av oss som reagerer veldig kraftig på hormonforandringene som skjer i kroppen så fort disse cellene smelter sammen. Selv var jeg dødskvalm og uvel allerede en uke før forventet mens, og jammen var jeg gravid. Resulterte i ekstrem svangerskapskvalme og brekninger i 6 mnd så det er ikke å anbefale å ha en kropp som er så følsom for hormonforandringene, men det er fullt mulig.

Skrevet

Ja, da leste jeg i pakningsvedlegget at kun 50% får positivt svar, selv om de er gravide så lenge før mens. Da vet jeg det, skal ikke høre på de på apoteket igjen..!

Jeg var ordentlig plaget med bekkenløsning sist, var 100% sykemeldt fra uke 20, og brukte krykker før det også, så jeg vet at det kan komme tidlig.

Jeg har også tenkt at det kan henge igjen fra sist gang, men det er over tre år siden jeg fødte, og jeg har ikke hatt noe plager i det hele tatt, før nå!

Takk dere! Jeg tester igjen om en ukes tid jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...