Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #1 Skrevet 29. august 2012 Vi har prøvd alt mulig fra panne til øre termometer, men er kommet frem til at rompe-termometerene er best. Så de få gangene vi måler tempen så er det i baken både hos liten og stor. Da kan vi stole på resultatet, ingen + eller - grader. De nye termometerene tar jo bare 10sek. Hvordan måler dere tempen på barna og dere selv?
L-8 Skrevet 29. august 2012 #3 Skrevet 29. august 2012 Jeg bruker rumperermometer på jr. Meg selv har jeg ikke tatt tempen på på årevis.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #4 Skrevet 29. august 2012 Stumpen. Har aldri prøvd noe annet heller..
2 hjertegull :) Skrevet 29. august 2012 #7 Skrevet 29. august 2012 Vi har både øre- og rumpetermometer.. Hvis barna er litt varme, sjekker jeg i øret. Er tempen høy der, kontrollsjekker jeg i stumpen. Det er veldig greit å lettvindt å stikke den i øret om natta når de sover, for å holde kontroll på tempen.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #8 Skrevet 29. august 2012 Hvor gamle er barna deres? Godtar de å bli målt i stumpen? Vi vil måle i stumpen, men det er ikke alltid barna vil, og da blir det under armen. Men som oftest klarer vi å overtale de, hvertfall viss resultatet under armen tilsier at vi vil vite nøyaktig temp.
klg,2 boys now:) Skrevet 29. august 2012 #9 Skrevet 29. august 2012 Alltid målt i øre eller munn.aldri i rompa synes det er helt grusomt for og være ærlig. Min eldste ble målt i rompa av en lege på legevakten da han var 3 år,kommer aldri til å glemme ansikt uttrykket hans,så ut som han virkelig følte det som ett overgrep.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #10 Skrevet 29. august 2012 Hvis det var første gang han ble målt i rompa så er det ikke rart han reagerte, men barn som har blitt målt siden de var små tror jeg ikke bryr seg serlig. Hvertfall ikke mine barn.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #11 Skrevet 29. august 2012 Jeg synes det blir litt drøyt å sammenligne det med overgrep. Mye som er ubehagelig hos legen som feks. å ta blodprøve. Overgrep er noe helt annet.
verdens heldigste mamma Skrevet 29. august 2012 #12 Skrevet 29. august 2012 Rektalt, selvsagt. All annen måling er altfor unøyaktig. Og dette er en typisk ting hvor vi ikke "forhandler". Sånt bestemmer de voksne. Gjør det forsiktig med litt salve på så er det ikke ubehagelig.
moota m storebror&lillebror Skrevet 29. august 2012 #14 Skrevet 29. august 2012 Vi har også bare rumpetermometer. Bruker også det på meg om jeg skal måle min temp. Tar litt krem på så er det ikke så ubehagelig
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #15 Skrevet 29. august 2012 Vi måler sjeldent, men om vi skal måle vil vi ha riktig resultat og da er det rumpa som gjelder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå