Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #1 Skrevet 29. august 2012 Sønnen min (3 1/2 år) og jeg hadde følgende replikkveksling: Han: Jeg synes hr Salomonsen (figur i noddy) er så ekkel i ansiketet sitt Jeg: Hva mener du? Han: Han er så ekkel og rød i ansiktet sitt Jeg: Ekkel og rød i ansiktet sitt? Han: Ja, akkurat sånn som jeg er Jeg: Du er vel ikke ekkel og rød i ansiktet ditt, du er jo bare fin du Han: Nei, jeg er ekkel og rød i ansiktet mitt, det sa "Henrik". Jeg: Har "Henrik" sagt det til deg? Han: Ja, han sa jeg var så ekkel og rød i ansiktet mitt Huff, jeg fikk så vondt i magen. Sønnen min virket ikke særlig lei seg da han sa det, men han ver veldig bestemt på at "henrik" hadde sagt dette. Jeg vet ikke hvem "henrik" er engang jeg, da han nylig har begynt i ny bhg. Men... hvordan ville dere reagert på dett? Er det sånt man bare må venne seg til?
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 29. august 2012 #2 Skrevet 29. august 2012 Huff så leit! Jeg har ingen råd, men jeg kommer aldri til å venne meg til at noen snakker stygt om/til barnet mitt. Det klarer jeg nok aldri, selvom jeg ikke alltid skal blande meg vil det stikke litt alltid! Spør om det skjer ofte? Og bare nevn det for ped. Leder så hun/han blir litt obs bare:))
<3Miinsiin<3 Skrevet 29. august 2012 #3 Skrevet 29. august 2012 Eg ville informert ped ledar om det, sånn at de kan vera bevisste på at "Henrik" kan vera av den typen! Angår e ikkje alltid bevisste på ka som ikkje er greit å sei, å då e det viktig at de voksne får mulighet til å rettleda dei på detta, men då må de bli bevisste på da!! Så gi beskjed, og sørg for at ikkje ped ledaren tar for lett på da! For mobbing starte ofte i bhg!!hilsen ei som sjøl e ped ledar og har sett og hørt litt forskjelligt!!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #4 Skrevet 29. august 2012 Flere som har tanker om dette? Samboeren min mener vi ikke skal lage noen sak ut av dette, men heller se det an. Dumt å komme trekkende med sånne ting siden han er ny i bhg mener han. Han mener videre at det å lære seg å håndtere negative meldinger fra andre barn er en del av utviklingen, og siden gutten ikke virket lei seg, så er det ingenting å ta på vei for. Han synes det er dumt å lage noen stor sak ut av det, fordi gutten da vil huske bedre at han ble kalt rød og ekkel Jeg mener at vi ikke kan vurdere dette utfra hvordan gutten virket - lei seg eller ikke, men at han tok det opp og tydelig hadde merket seg dette. Og, enda verre, at hant tok "henriks" ord for god fisk liksom. Siden han hadde sagt at han var rød og ekkel i ansiktet, ja, da var han rød og ekkel i ansiktet ifølge han selv også. Vi snakket lenge på sengekanten om at han ikke er verken rød eller ekkel i ansiktet, men at han har litt eksem noen ganger, og at det ikke var pent av "henrik" å kalle han ekkel, for det er han jo ikke.. Han er den fineste, vakreste osv .. ;-) Jeg sa også at hvis noen barn sa noe til han som han ble lei seg for kunne det være lurt å snakke med en voksen om det, sånn han hadde gjort når han kom hjem. og at han også bør snakke med de voksne i barnehagen om det hvis det skjer igjen. Tenker dere at dette er godt nok for nå eller ville dere gått videre med det?
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 29. august 2012 #6 Skrevet 29. august 2012 Det høres ut som at du har taklet dette veldig fint, HI Jeg ville likevel nevnt det for de ansatte i barnehagen, uten å lage noen stor sak ut av det. Bare sånn at de er obs, og kan ta tak i det dersom det skjer igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå