Gå til innhold

Andreklassing med feber. Sende på skogstur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høhø, kanskje litt rar overskrift, men saken er den:

Hele skolen skal på skogstur i dag, hele dagen. Blaut og litt kaldt, men blir nok bedre utover dagen.

Snuppeline våknet i dag med 37,8 i temperatur. Ikke direkte feber, men høyere enn hun pleier. Litt småuggen i formen, men hadde ikke tenkt tanken på ta temperaturen på henne hvis hun ikke hadde sagt det selv at hun var litt varm.

Så, hva gjør dere erfarne småbarns/skolemødre? Sende henne avgårde eller holde henne hjemme?

Allmenntilstand altså relativt ok, men litt forhøyet temperatur. Får jo ikke hentet henne i løpet av dagen hvis det skulle trengs.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg sendt henne avgårde så lenge hun ikke har feber. Blir ofte bedre utover dagen og

Skrevet
Da hadde jeg sendt henne avgårde så lenge hun ikke har feber. Blir ofte bedre utover dagen og

Sikkert et fryktelig dumt spørsmål, men blir ikke 37,8 regnet som feber hos et såpass stort barn?

Skrevet

Nei. Er det 38 blir det regnet som feber og oppover teoretisk sett

Skrevet

Jeg hadde holdt barnet hjemme... Du skriver jo også at forma ikke er på topp. Ofte øker jo feberen utover dagen også (i alle fall på mine unger).

Skrevet

Hadde ikke tenkt så mye på feberen, men mer på formen ellers. Om formen er noenlunde sender jeg henne avgårde, ofte går det seg til utover dagen. Jeg bruker å avtale at jeg henter henne om hun blir dårligere.

Skrevet

Nei jeg hadde ikke sendt siden dette var morgenstemperatur, og 37,8 er å regne som forhøyet feber. Du sier at hun også føler seg uggen og varm. Kald og fuktig skogstur vil nok ikke hjelpe på den formen. For å ikke snakk hvor tussig dette vil bli hvis hun blir dårligere utover dagen.

Skrevet

Min har samme temp i dag og litt sutrete. Var derfor jeg målte. Hun er 1 1/2. Hun er hjemme idag :)

Skrevet

Hvordan har du målt feberen. Har du målt under armen, må du regne med at temperaturen er noe høyere. Har du målt i baken så vet du at riktig temp er 37,8. Og det regnes vel ikke som feber. Men hva sier jenta selv da? Føler hun seg i for til en hel dag i skogen?

Skrevet

Jeg hadde holdt henne hjemme, ingen vits å labbe rundt og bli mer syk hvis en begynner å brygge på noe.

Skrevet

Jeg hadde ikke sendt på skogstur...

Skrevet

Tusen takk for svar, alle sammen!

Måtte bare ta en sjefsavgjørelse, og da jeg målte sist, var den nede i 37,5. Litt opp og ned-form. Hun hadde ikke så voldtsomt lyst til å dra på skogstur, så "hun følte seg ikke så bra", men når hun liksom glemte den var humøret mer oppe.

Så jeg sendte henne avgårde, men forvissing om at lærer kan ringe mamma hvis det blir for ille, så kan jeg hente henne.

Hun fikk med seg sjokoladecookie oppi nista, så da var saken biff :-)!

Men tusen takk for svar, alle sammen!

HI

Skrevet

Målte du under armen skal du legge på ca 0,5 så da har hun 38 i feber. Syns det er en uting å sende et barn med forhøyet temp på tur. Spesielt når barnet selv sier hun ikke ville.

Neste gang du er syk og borte fra jobb håper jeg sjefen din kommer å henter deg og sier du må jobbe uansett. Og det med regn/turklær!

Skrevet

Feber stiger utover dagen som regel.

Gjest Morn du
Skrevet

Hvis mine unger våkner med over 37 i temp, er det et tegn på feber! Normaltempen på mange ligger på ca 36, og om morningen er den ofte lavere.

Skrevet

Da hadde det blitt hjemme her i gården. Sansynligheten er stor for at formen blir dårligere utover dagen.

Skrevet

Hvis dagsformen ikke er bra ville jeg ikke sendt henne.

Skrevet

Jeg hadde nok holdt mitt barn hjemme da.

Skrevet

Du lokket med sjokoladekjeks for å få ungen som ikke var i form, til å dra på skolen?!

Skrevet

Om hun ikke hadde så voldsomt lyst å dra på skogstur, og hun følte seg heller ikke bra, og i tillegg faktisk hadde litt feber. Hvorfor sendte du henne avgårde da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...