Gå til innhold

Får jeg sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går tok jeg egenmelding og vurderer det samme i dag for å gå til legen og spørre om sykemelding.

Greia er den at jeg har gått igjennom et rent helvete fra jeg var 16 år. Aldri fått hjelp til å bearbeide dette i ettertid. Lege har tidligere gitt sykemelding for det.

Perioder i livet mitt er veldig tungt psykisk. Jeg kan bli tiltaksløs, og slutte å betale regninger og holde det normalt ryddig i huset. Det er varierende hvor intensiv denne perioden er, og hvor lenge den varer. Noen ganger er den ikke et problem engang.

Men nå er jeg altså så nedbrutt... Jeg er så sliten! Jeg har ikke hatt ferie siden i fjor (ikke opptjent feriepenger). Jeg klarer ikke tanken på å holde orden. Jeg er sliten av barnet mitt. Men det som gjør meg mest sliten er jobben....

Bør jeg ta en dag til med egenmelding, og hvor lenge tror dere jeg får sykemelding?

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Gå til legen og snakk med denne om hva du føler. At du er utmattet, deprimert osv, legg kortene på bordet. Be om hjelp, oppfølging, samtaler på Vop el. Du kan jo ikke gå og ha det sånn i årevis, bare fordi det blir bedre innimellom. Lykke til :)

Skrevet

Vært hos legen nå, hvor jeg brøt sammen i gråt. Han spurte om hvorfor jeg er utmattet, og da var løpet mitt kjørt.

Fikk sykemelding fra i dag til neste uke. Legen anbefalte å bestille ny time tidlig neste uke, for han tenkte jeg kom til å trenge lenger tid eller noen å prate med.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...