Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #1 Skrevet 28. august 2012 En gruppe mammaer har tatt initiativet til et sosialt arrangement for foreldrene. Det er positivt. Aktiviteten har jeg problemer med. Damene har invitert til sykkelritt. Jeg må innrømme at jeg lurer litt på om de la fra seg hjernen da de kom opp med dette?
Nikamo Skrevet 28. august 2012 #2 Skrevet 28. august 2012 Oh lord... Jeg skjønner deg, for å si det sånn! Hva er galt med en god gammeldags fest liksom...?!!
It's all about me Skrevet 28. august 2012 #3 Skrevet 28. august 2012 Dæven. Sosialt arrangement: Ja takk. Sykkelritt: Ikke en sjans i havet. Jeg har verdens dårligste kondis og ser ut som en zombie med rødsprengt ansikt og snappende etter pusten.
Plutselig_gravid Skrevet 28. august 2012 #4 Skrevet 28. august 2012 Ha ha Skjønner deg godt! Og hvordan få pratet og bli kjent med hverandre i et sykkelritt? For det er vel kanskje poenget med arrangementet eller?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #5 Skrevet 28. august 2012 Oi!! Jeg hadde nok meldt meg på, og så blitt "syk". No way om jeg er i form til noe sykkelritt...
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #6 Skrevet 28. august 2012 De som arrangere dette må jo være passe hjernedøde. Tanken er jo god, sosialt arrangement..MEN det burde da være noe som de fleste kunne like og faktisk ha lyst til.
Gjest splætt Skrevet 28. august 2012 #7 Skrevet 28. august 2012 Kanskje de tenkte å melde seg på likevel, og så invitere med de som har lyst til å ta utfordringen? Jo flere, jo bedre:) Har forøvrig syklet turritt, mange som gikk av sykkelen i bakkene, stoppet og pratet med tilskuerne osv. Så ambisjonene trenger ikke å være på topp.Men greit å ha herdet rumpa litt først da:) Om målet var å samle alle, er det nok skivebom ja;)
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #9 Skrevet 29. august 2012 Kanskje de tenkte å melde seg på likevel, og så invitere med de som har lyst til å ta utfordringen? Jo flere, jo bedre:) Har forøvrig syklet turritt, mange som gikk av sykkelen i bakkene, stoppet og pratet med tilskuerne osv. Så ambisjonene trenger ikke å være på topp.Men greit å ha herdet rumpa litt først da:) Om målet var å samle alle, er det nok skivebom ja;) Jeg kan ikke sykle noe som helst på grunn av luftveissykdom, så måtte da stå utenfor hvis jeg var invitert på et slik arrangement. Synes man bør arrangere noe alle kan være med på. Hva skjedde med kafetur, bowling osv? Synes heller ikke noe om fest med alkohol - ikke alle drikker eller liker å omgås fulle mennesker.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #10 Skrevet 29. august 2012 Syns det kommer litt an på hva slags sykkelritt de har lagt opp til jeg. Hvis det er for å ha en avslappa aktivitet med litt humor og lave skuldre kunne jeg alltid blitt med selv om jeg ikke har sykla siden ungdomsskolen.. :-) Ofte kan sånne treff bli ganske kjedelige, er ikke alle man kommer overens med selv om man tilfeldigvis har barn som går i samme klasse og det blir mye tørrprat. Men hvis man gjør en aktivitet kan det få opp stemningen og folk blir kjent på en annen måte.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #11 Skrevet 29. august 2012 Syns det kommer litt an på hva slags sykkelritt de har lagt opp til jeg. Hvis det er for å ha en avslappa aktivitet med litt humor og lave skuldre kunne jeg alltid blitt med selv om jeg ikke har sykla siden ungdomsskolen.. :-) Ofte kan sånne treff bli ganske kjedelige, er ikke alle man kommer overens med selv om man tilfeldigvis har barn som går i samme klasse og det blir mye tørrprat. Men hvis man gjør en aktivitet kan det få opp stemningen og folk blir kjent på en annen måte. men da utelater man de som er syke eller har svært dårlig kondis og ikke kan bli med...
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #12 Skrevet 29. august 2012 Syns det kommer litt an på hva slags sykkelritt de har lagt opp til jeg. Hvis det er for å ha en avslappa aktivitet med litt humor og lave skuldre kunne jeg alltid blitt med selv om jeg ikke har sykla siden ungdomsskolen.. :-) Ofte kan sånne treff bli ganske kjedelige, er ikke alle man kommer overens med selv om man tilfeldigvis har barn som går i samme klasse og det blir mye tørrprat. Men hvis man gjør en aktivitet kan det få opp stemningen og folk blir kjent på en annen måte. men da utelater man de som er syke eller har svært dårlig kondis og ikke kan bli med... Og de som ikke har sykkel! Jeg synes idéen er helt hårreisende dårlig. Den er faktisk svært ekskluderende.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #13 Skrevet 29. august 2012 Kanskje de bare vil bli kjent med de andre skikkelig spreke supermammaene som dem selv? Haha! Forævrig synes jeg sosialisering med de andre foreldrene er døllt. Jeg har andre venner. Men ser jo at det kan være nyttig for de som ikke har så stort nettverk.
Førstemann Skrevet 29. august 2012 #14 Skrevet 29. august 2012 Hahaha... jeg ler:) Må være et av de dårligste ideene jeg har hørt!
maimora Skrevet 29. august 2012 #15 Skrevet 29. august 2012 Hadde ikke blitt med jeg heller! De burde vel tenkt på "alle". Her har vi samling på den "lokale" cafeen, der vi spiser middag sammen, det er noe alle som vil kan være med på, uansett kondis eller andre ting som gjør at man ikke kan være med.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #16 Skrevet 29. august 2012 Vi har gjort noe liknende. Vi skulle uansett på telttur en helg forrige høst og inviterte da alle de andre familiene i barnets klasse med. Det var selvfølgelig ingen forventning om at alle hadde lyst til dette. Det var bare for å åpne for muligheten for dem som hadde lyst. Vi ble 5 familier og så hadde vi med oss noen ekstra barn. Regner ikke med at noen følte det ekskluderende. Tipper dette er noe av det samme. En åpning for å bli kjent med andre og gjøre noe sammen for dem som har lyst. Kan ikke du HI ta innitsiativ til et annet treff en annen dag som er mer i din gate? Alle trenger jo ikke være med på alt.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #17 Skrevet 29. august 2012 Hadde ikke blitt med jeg heller! De burde vel tenkt på "alle". Her har vi samling på den "lokale" cafeen, der vi spiser middag sammen, det er noe alle som vil kan være med på, uansett kondis eller andre ting som gjør at man ikke kan være med. Ikke sikkert alle kan være med på det heller. Det er ikke gratis å spise middag ute, noen mangler sikkert barnepass, har alergier eller går på dietter som gjør et slikt treff vansklig. Selvfølgelig et gort tiltak, men ikke nødvendigvis det som passer for alle det heller.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #18 Skrevet 29. august 2012 Syns det kommer litt an på hva slags sykkelritt de har lagt opp til jeg. Hvis det er for å ha en avslappa aktivitet med litt humor og lave skuldre kunne jeg alltid blitt med selv om jeg ikke har sykla siden ungdomsskolen.. :-) Ofte kan sånne treff bli ganske kjedelige, er ikke alle man kommer overens med selv om man tilfeldigvis har barn som går i samme klasse og det blir mye tørrprat. Men hvis man gjør en aktivitet kan det få opp stemningen og folk blir kjent på en annen måte. men da utelater man de som er syke eller har svært dårlig kondis og ikke kan bli med... Og de som ikke har sykkel! Jeg synes idéen er helt hårreisende dårlig. Den er faktisk svært ekskluderende. Syns det kommer litt an på hva slags sykkelritt de har lagt opp til jeg. Hvis det er for å ha en avslappa aktivitet med litt humor og lave skuldre kunne jeg alltid blitt med selv om jeg ikke har sykla siden ungdomsskolen.. :-) Ofte kan sånne treff bli ganske kjedelige, er ikke alle man kommer overens med selv om man tilfeldigvis har barn som går i samme klasse og det blir mye tørrprat. Men hvis man gjør en aktivitet kan det få opp stemningen og folk blir kjent på en annen måte. men da utelater man de som er syke eller har svært dårlig kondis og ikke kan bli med... Og de som ikke har sykkel! Jeg synes idéen er helt hårreisende dårlig. Den er faktisk svært ekskluderende. Jeg har ikke sykkel selv, men hadde sikkert fått lånt en eller kunne vært heiagjeng. Her er det også treff på den lokale puben. Kommer vel ca 10 % av de som kunne vært der så det er ikke spesielt populært det heller. Jeg syns personlig sånne treff kan bli ganske kjedelige sitte å tørrprate med folk man kanskje ikke har noe særlig til felles med.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #19 Skrevet 29. august 2012 Vi har et mammatreff i året og et pappatreff i året her (uten barn), men det er snakk om å spleise på noen pizzaer, alle tar med litt brus og et par stykker baker en kake. Har hatt det f.eks i kantina på skolen, i kjellerstua til en av mammaene, på låven til en av pappaene osv. Veldig koselig og det har faktisk bare vært et par stykker som ikke har kommet. Sykkelritt var litt spes synes jeg, da er det mange som ikke kommer altså...
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #20 Skrevet 29. august 2012 Vi har gjort noe liknende. Vi skulle uansett på telttur en helg forrige høst og inviterte da alle de andre familiene i barnets klasse med. Det var selvfølgelig ingen forventning om at alle hadde lyst til dette. Det var bare for å åpne for muligheten for dem som hadde lyst. Vi ble 5 familier og så hadde vi med oss noen ekstra barn. Regner ikke med at noen følte det ekskluderende. Tipper dette er noe av det samme. En åpning for å bli kjent med andre og gjøre noe sammen for dem som har lyst. Kan ikke du HI ta innitsiativ til et annet treff en annen dag som er mer i din gate? Alle trenger jo ikke være med på alt. Detter er ikke noe liknende. Her har de mange måneder i forveien bedt folk holde av en spesiell dato, oppnevnt en aktivitetskomite og kommet frem til at sykkelritt, det skal de arrangere. De har tenkt på de som ikke vil sykle også, de er velkomne til å lage mat hjemme for deretter å servere syklistene. Dette arrangementet er svært ekskluderende og svært lite klokt.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #21 Skrevet 29. august 2012 Vi har gjort noe liknende. Vi skulle uansett på telttur en helg forrige høst og inviterte da alle de andre familiene i barnets klasse med. Det var selvfølgelig ingen forventning om at alle hadde lyst til dette. Det var bare for å åpne for muligheten for dem som hadde lyst. Vi ble 5 familier og så hadde vi med oss noen ekstra barn. Regner ikke med at noen følte det ekskluderende. Tipper dette er noe av det samme. En åpning for å bli kjent med andre og gjøre noe sammen for dem som har lyst. Kan ikke du HI ta innitsiativ til et annet treff en annen dag som er mer i din gate? Alle trenger jo ikke være med på alt. Detter er ikke noe liknende. Her har de mange måneder i forveien bedt folk holde av en spesiell dato, oppnevnt en aktivitetskomite og kommet frem til at sykkelritt, det skal de arrangere. De har tenkt på de som ikke vil sykle også, de er velkomne til å lage mat hjemme for deretter å servere syklistene. Dette arrangementet er svært ekskluderende og svært lite klokt. Hvis de faktisk har tenkt på dem som ikke kan eller vil være med også synes jeg det var et morsomt påfunn. Jeg hadde gladlig meldt meg på hvis det ikke var for langt. Har syklet til sammen 300m de siste 20 årene. Klart det ville bli to grupper til å begynne med, men dere vil jo samles etterpå. Flott tiltak etter min mening med et tilbud som burde passe for de fleste. Både å sykle og å lage mat sammen hørtes hyggelig ut.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #22 Skrevet 29. august 2012 Vi har gjort noe liknende. Vi skulle uansett på telttur en helg forrige høst og inviterte da alle de andre familiene i barnets klasse med. Det var selvfølgelig ingen forventning om at alle hadde lyst til dette. Det var bare for å åpne for muligheten for dem som hadde lyst. Vi ble 5 familier og så hadde vi med oss noen ekstra barn. Regner ikke med at noen følte det ekskluderende. Tipper dette er noe av det samme. En åpning for å bli kjent med andre og gjøre noe sammen for dem som har lyst. Kan ikke du HI ta innitsiativ til et annet treff en annen dag som er mer i din gate? Alle trenger jo ikke være med på alt. Detter er ikke noe liknende. Her har de mange måneder i forveien bedt folk holde av en spesiell dato, oppnevnt en aktivitetskomite og kommet frem til at sykkelritt, det skal de arrangere. De har tenkt på de som ikke vil sykle også, de er velkomne til å lage mat hjemme for deretter å servere syklistene. Dette arrangementet er svært ekskluderende og svært lite klokt. Hvis de faktisk har tenkt på dem som ikke kan eller vil være med også synes jeg det var et morsomt påfunn. Jeg hadde gladlig meldt meg på hvis det ikke var for langt. Har syklet til sammen 300m de siste 20 årene. Klart det ville bli to grupper til å begynne med, men dere vil jo samles etterpå. Flott tiltak etter min mening med et tilbud som burde passe for de fleste. Både å sykle og å lage mat sammen hørtes hyggelig ut. Lage mat sammen? Ingen skal lage mat sammen her. Man skal åpne hjemmet sitt for en gruppe syklister, gi dem mat i forbifarten før de drar videre. Hvordan kan dette arrangementet passe for de fleste? De to handicappede foreldrene kan ikke delta, det er tvilsomt om de to svært overvektige deltar, de som ikke har sykkel er det ikke sikkert deltar, de som ikke kan sykle, eller vil sykle, vil ikke kunne delta. Jeg har både sykkel og fysikk til å delta, men jeg vet om minst 8 som ikke vil delta på dette, og jeg synes det er svært talentløst å lage et "sosialt arrangement" som ikke er sosialt og samtidig ekskluderer flere helt fra begynnelsen av.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #23 Skrevet 29. august 2012 Vi har gjort noe liknende. Vi skulle uansett på telttur en helg forrige høst og inviterte da alle de andre familiene i barnets klasse med. Det var selvfølgelig ingen forventning om at alle hadde lyst til dette. Det var bare for å åpne for muligheten for dem som hadde lyst. Vi ble 5 familier og så hadde vi med oss noen ekstra barn. Regner ikke med at noen følte det ekskluderende. Tipper dette er noe av det samme. En åpning for å bli kjent med andre og gjøre noe sammen for dem som har lyst. Kan ikke du HI ta innitsiativ til et annet treff en annen dag som er mer i din gate? Alle trenger jo ikke være med på alt. Detter er ikke noe liknende. Her har de mange måneder i forveien bedt folk holde av en spesiell dato, oppnevnt en aktivitetskomite og kommet frem til at sykkelritt, det skal de arrangere. De har tenkt på de som ikke vil sykle også, de er velkomne til å lage mat hjemme for deretter å servere syklistene. Dette arrangementet er svært ekskluderende og svært lite klokt. Hvis de faktisk har tenkt på dem som ikke kan eller vil være med også synes jeg det var et morsomt påfunn. Jeg hadde gladlig meldt meg på hvis det ikke var for langt. Har syklet til sammen 300m de siste 20 årene. Klart det ville bli to grupper til å begynne med, men dere vil jo samles etterpå. Flott tiltak etter min mening med et tilbud som burde passe for de fleste. Både å sykle og å lage mat sammen hørtes hyggelig ut. Lage mat sammen? Ingen skal lage mat sammen her. Man skal åpne hjemmet sitt for en gruppe syklister, gi dem mat i forbifarten før de drar videre. Hvordan kan dette arrangementet passe for de fleste? De to handicappede foreldrene kan ikke delta, det er tvilsomt om de to svært overvektige deltar, de som ikke har sykkel er det ikke sikkert deltar, de som ikke kan sykle, eller vil sykle, vil ikke kunne delta. Jeg har både sykkel og fysikk til å delta, men jeg vet om minst 8 som ikke vil delta på dette, og jeg synes det er svært talentløst å lage et "sosialt arrangement" som ikke er sosialt og samtidig ekskluderer flere helt fra begynnelsen av. Det er selvfølgelig dummere. Jeg forsto det slik at de som ikke ville sykle samlet seg et sted, lagde mat sammen og så spiste både syklister og matlagere et felles måltid sammen etterpå. Slik du beskriver det nå synes jeg det høres morsomt ut for mange og derfor en fint ting å invitere til, men ikke noe man bør velge for å samle alle foreldrene i en klasse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå