Gå til innhold

Er dere redde for hvordan samfunnethar utviklet seg? Tenker

Anbefalte innlegg

Skrevet

På drap, vold, ran ett. Hvordan skal vi klare å beskytte barna våre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare for å betrygge deg litt, så har visstnok ikke verden vært så trygg som nå, samtidig som at ungene er fryktelig overbeskyttet!

Skrevet

Jeg tenker at jeg er så inderlig glad for at vi bor en plass hvor det "aldri" skjer noe.. og så skjønner jeg ikke at noen tørr å bo i f.eks Oslo.

Jeg hadde pissa på meg av bekymring hver gang ungene skulle ut :P

Nå vet jeg jo at det kan hende ungene selv velger å flytte eller dra til en plass med mye kriminalitet, men den angsten får jeg ta når det i såfall kommer, er heldigvis noen år til :P

Skrevet

Er mer redd for at barna som vokser opp i dag ikke skal klare å takle den verden de er født inn i, som alltid har vært grusom og full av menneskelig ondskap.

Skrevet

Tror ikke det er verre for oss enn for våre foreldre eller besteforeldre.

Men vi må lære barna at livet er vondt og urettferdig så de ikke får sjokk. Det gavner dem ikke å flytte hjemmefra med ei stor pute sydd fast i ræva

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet
På drap, vold, ran ett. Hvordan skal vi klare å beskytte barna våre?

Ja, for før i tiden i vikingtiden, på 50-talleg osv var det verken drap, ran, vold og så videre. Våkn opp.

Skrevet

Jeg ville ikke levd på middalader tiden, en fin.tid med.klær og sånt. Men tenk på hvordan det var? Huh...der var det ennå mer åpenlyst drap og blodigere. Tenke på sverd. Så halshugging offentlig hadde vært tøft for dagens barn å se? Skal ikke nevne steinalderen eller 1, 2 verdenskrig. Verden kommer alltid til å ha slemme og snille. Det er derfor vi har frivilje....for å velge hvordan VI altså oss selv hvordan vi vil være og hva vi kan gi samfunnet.

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Så glad jeg lever nå kontra før. Alltid vært vold, voldtekter, ran, rus..

Jeg tror bare vi må slutte å være curling foreldre og lære barna våre gode verdier, en liten klype mistillit til fremmede, en god dose tillit til de

Nærmeste så går det nok fint:)

Å gå rundt med innstillinger som å være dødsredde for Oslo by tror jeg ikke akkurat skaper trygghet rundt seg. Oslo er en sv verdens tryggeste byer. Man kan jo ikke gå rundt å være redd! Kritisk okei, men ikke redde

Skrevet

Det er sant som de over her sier, ting var verre før, jeg tror at en av grunnene til at verden virker mer gal nå er fordi informasjonen er så lett tilgjengelig. Før Internett visste vi jo ikke om alle ran, drap og voldtekter som skjedde i utlandet osv...

Skrevet

jeg tenker at barn vil iløpet av skolegangen sin faktisk lære om hvordan verden er. verden kan være et fint sted å leve. men kan også være et helvette. alt hva man velger selv.

men vi som foreldre må også forbrede barna på hva som er i vente her i livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...