Gå til innhold

Har dere hytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte bruker dere den?

Har dere den på fjellet, i skogen eller ved sjøen?

Arvet eller kjøpt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Så ofte vi kan.

På fjellet.

Kjøpt.

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Ofte

Skogen

Arvet (og har fått 10 års utsettelse av boplikten)

Skrevet

Foreldre på begge sider har.

Fjellet *2

Ganske ofte; men litt lang vei å kjøre (3 t) for å gidde å dra hver mnd.

Skrevet

Jepp, det har vi:) vi bruker den ofte, aller mest om vinteren. Den ligger på fjellet og vi har bygd den selv.

Skrevet

Vi har familiehytte i kragerøskjærgården. Ligger idyllisk til rett i vannkanten og helt alene. Dessverre har den i det siste blitt lite brukt av oss. Mamma og tante bruker den endel - det er de som eier nå. Jeg kommer til å arve sammen med eldste fetter. Mammas onkel bygget hytta på 60-tallet :) det beste er at vi ikke kommer til å få naboer siden vi eier ca 20 mål tomt rundt hytta :)

Skrevet

2 stk

1 på fjellet, bygget selv

1 i en liten bygd (hus) , kjøpt

Brukes masse begge to

Skrevet

Ofte, men mest i vinterhalvåret.

Fjellet.

Selvbygg.

Skrevet

Vi får låne hytte av besteforeldre når vi vil.

Den ligger på fjellet og vi kommer til å arve den ganske snart.

Dessverre har vi hittil bare vært der ett par ganger i året, men det skal det bli forandringer på! ;)

Skrevet

På fjellet, kjøpt. Brukes mye, men helt klart mest i vinter halvåret.

Skrevet

Har hytte, eller egentlig mer et hus. Ligger i innlandet, men ved en innskjø, har kjøpt den og vi er der ca hver helg hele året

Skrevet

Vi ønsker oss hytte, men er litt redd for at den ikke skal bli brukt nok, det er jo litt av en investering. Innen 2 timers kjøring kan vi få kjøpt hytte enten på fjellet nær skianlegg, ved sjøen eller i skogen.

Dersom man kjøper en hytte til rundt 2 millioner kr så bør den vel brukes minst en helg i måneden hele året, for at man skal få noe igjen for pengene, tenker jeg.

hi

Skrevet

Vi har snakket om det,- men jeg tenker hvor mange ferieturere man får får de hundretusener vi evt må ta opp i lån....

Dessuten. Nå går eldste i 4. og yngste begynner skolen neste år. De har begynt på aktiviteter begge to, og det er skirenn, håndball-/fotballkamper, bursdager og ja,- et eller annet nesten hver helg. Vi ville ikke hatt tid til og dra på hytta. Jeg er nemmelig litt mot det at "vi skal på hytta" er unnskyldning for ikke stille opp på dugnad, ikke hjelpe til på kamp, at barna ikke kommer/får være med på bursdager eller kamper eller oppvisninger....Hvis man sier man ikke kan hjelpe ti på fotballkampen ei helg, fordi man skal i begravelse, så får man nesten spørsmål om det er noen nære,- fordi det er jo så viktig at alle stiller opp, så ikke alle "dødsfall" blir godkjent. Likeså om man er bedt i bryllup, dåp, eller konfirmasjon,- man blir nesten spurt om det er noen veldig nære...For å forsikre at man ikke "Lurer" seg unna fellesansvar. Men skal man på hytta,- da er det liksom greit....Og jeg har opplevd at lag ble trukket fra overnattingscup pga tre familie rsom "Måtte på hytta"....Var bestem halv år i forveien..GJett om barna ble lei seg..... :(

Dagens utblåsning. Som egentlig IKKE hører til her, så beklager litt den altså....Men har nettopp hatt et "Hyttetilfelle" igjen......

Skrevet

jeg går å har lyst på hytte. men det blir ikke før om flere år. vi kommer da til å kjøpe hytte ved vannet. slik at mannnen kan få seg båt.

vi kommer ikke til å kjøpe hytte om vi må ta opp lån.

vi er ganske unge enda og tenker at vi har nok av tid til å kjøpe hytte siden.

nå er det barna og huset som gjelder.

Skrevet

Snart hytte på fjellet, kommer til å brukes veldig mye. Ikke bygd enda, i ferd med å starte byggeprosess, nøkkelferdig. Kanskje ferdig til påske.

Småbruk på landet, svært lite brukt.

Hytte: Kjøpt

Småbruk: Arvet

Skrevet

Hytte som fulgte med gården ved overtakelse. Bruker den kanskje et par ganger i året.

Skrevet

Vi har tilgang til to familiehytter på fjellet - brukes lite..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...