Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på mat i mnd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er to voksne og 1 barn på 2år.

Jeg har satt av ca 5000 hver mnd og mener d er mer enn nok. Mannen vil gjerne bruke mer men nei nei! Hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker ca 12.000,-

Egentlig bruker vi mer, for svigermor vil så gjerne bidra litt så hun kommer stadig med en pose mat til oss. Hun handler ting hun vet vi bruker som karbonadedeig, kyllingfileter, svinefileter, egg osv og gir oss så vi kan fylle fryseren litt. Snille svigermor :)

Vi er to voksne og fire barn hvor to er veldig aktive gutter på 8,5 og 11 år. De trener 3-4 ganger i uken og forbrenner uhyggelig mye mat på en dag...

Skrevet

2 voksne og 2 barn på 16 mnd og 3 1/2 år. bruker ca 4000-5000 kr.

Dette er da både mat og husholdningsartikler(vaskemidler og bleier)

Skrevet

Vi er to voksne, et barn og en baby + 2 tenåringer 50% og vi bruker mellom 8 og 9 tusen i måneden på mat og alt annet til husholdningen :)

Skrevet

Vi er to voksne og to barn, alle matglade.

Når vi holder oss til ukeshandlingen og planen vår, bruker vi ca 4000/mnd. Men så hender det at det sklir ut innimellom pg da, desverre, ;)

5000 burde være mer enn nok til en husholdning på tre, ja!

Skrevet

Vi bruker ca 5000,-. 2 voksne og et barn på 7 år.

Skrevet

vi bruker 9 tusen,2 voksne og 3 barn(8,10 og 13)

Skrevet

Vi er to voksne og 1 barn på 2år.

Jeg har satt av ca 5000 hver mnd og mener d er mer enn nok. Mannen vil gjerne bruke mer men nei nei! Hehe

Vi bruker ca 6000. 2 voksne og ei på 18 mnd

Skrevet

Vi er to voksne og to barn, 2 og 5 år.

Vi bruker ca 7000 i mnd på mat. Sunn mat koster!!!

Skrevet (endret)

4-5000, vi er bare to voksne. Mat og husholdningsartikler.

Noen flere som så den episoden av helstrøm rydder opp hjemme, der det var ei dame med tre unger (var kanskje fra 10-16 år??) som var så fortvila pga hun bare hadde 4000 pr mnd til mat/husholdningsartikler... Så hun hadde bare råd til pasta og frossenpizza. Han "lærte henne" å handle mat, og hun endte opp med å bruke like under 3000 pr mnd hvis jeg ikke husker helt feiø :) Alle vet jo at en big one pizza koster mer og metter mindre enn et sunnere alternativ. Tror mange bruker mer penger på mat enn de må, inkludert meg selv :)

Endret av håpefull<3
Skrevet

2 voksne, en 4-åring og en 12-åring annenhver helg. Jeg sparer alle kvitteringer hver måned og ser vi ligger på 7-7500,-.

Det inkluderer såpe, dopapir, vaskepulver osv.

Mannen min spiser for tre, og har selvfølgelig den forbrenningen ;p, så middag til oss tre i hverdagen kan være nok til 4-5 normaltspiste.:/

Skrevet

Vi bruker myyyye:-) vi er glade i god, variert mat.. +cøliaki i huset:-l

Tror vi ihvertfall bruker 9 tusen i mnd!:-)

Men da regner jeg også med f.eks.når vi har middagsbesøk, går jo endel til sånne anledninger i mnd. Også:-)

Vi er 3(/4), to voksne og en kar på 16 mnd. (+dagmamma til en på 16 mnd. Går jo litt barnemat:) ).

Skrevet

Vi er 2 voksne og 3 barn, og pleier å sitte barnevakt for 2 barn annehver helg. Og har middagsgjester ihvertfall en gang i uka.

Vi brukte 9000 kr i mnd. Det synes vi var mye, men ser her at det er kanskje ikke det. Vi har hvertfall nå laget et matbudsjett, der vi planlegger middagene for uka, og storhandler på mandagen.

Planen var å bruke 5000 kr i mnd. Vi begynnte for ikke så mange uker siden så vi får se hvordan det går ;)

Skrevet

Vi er 2 voksne og 2 barn (5 og 7 år). Her går det 6-7000 til vanlig i husholdning. Vil gjerne ligge på 5-6000 kr.

Skrevet

Her er en utgiftspost vi kunne kuttet ned på... Vi bruker langt over 10 000, og er i tillegg glade i å spise ute. Spiser igjennomsnitt to luncher med mannen hver uke, pluss 1-2 middager ute pr uke. Tør ikke regne på det engang, men vi har god økonomi, så merker det ikke. Skulle det en dag blitt trangt, er det her vi ville kuttet:)

Skrevet

sunn mat er ikke såååå dyrt ;) man må bare være lur! Som hun over her nevnte så har hellstrøm mange gode tips. Vi bruker sikkert 4-5000 i mnd på mat en normalmnd. Det er ca 2000 over der vi vil ligge. Vi tre (snart fireårig og foreldre) burde klare det fint - også på sunn og næringsrik mat!

For mange så gjetter jeg at det er "de raske" alternativene som drar opp budsjettet- det er det iallfall her. Skal man drive med hel og halvfabrikata så er det utrolig dyrt! Når jeg bare kommer meg fra den hersens hyperemesisen så skal vi planlegge litt igjen. Ett år klarte vi oss på 2500,- mnd da gikk det sport i å finne det billigste alternativet og å planlegge måltidene. I tillegg tok vi ut matpengene i kontanter slik at vi kun brukte disse på husholdning :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...