^**jente79+knøttet**^ Skrevet 28. august 2012 #1 Skrevet 28. august 2012 Når en går til legen måler han symfysemål eller hva d nå heter. men når kan en kjenne denne "kanten" de måler til. Jeg kjenner den ikke enda (er ikke så langt på vei) men er så oppblåst i magen og spiser konstant pga kvalme så det ser ut som jeg er langt på vei.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #2 Skrevet 28. august 2012 Når en går til legen måler han symfysemål eller hva d nå heter. men når kan en kjenne denne "kanten" de måler til. Jeg kjenner den ikke enda (er ikke så langt på vei) men er så oppblåst i magen og spiser konstant pga kvalme så det ser ut som jeg er langt på vei. Vet ikke helt når det er vanlig, men jeg var til kontroll i uke 13+4 og da var jordmor veldig overrasket over at hun kjente den kanten rett under navlen. Men jeg er tredjegangsfødende da. Hun mente at det ikke alltid er mulig å kjenne kanten på livmor så tidlig, men fra uke 12 begynte de å kjenne etter.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #3 Skrevet 28. august 2012 Symfysemålet er fra skambenet til toppen av livmoren. Livmoren vokser over skambenet rundt uke 12(som førstegangs) og før dette måles ikke symfysen. å kjenne kanten på livmoren er ikke alltid så lett, jeg kjente den aldri selv i første svangerskap, men i andre gjorde jeg det, da kom den over skambenet allerede i uke 9. Jeg tror ikke mitt har blitt målt før uke 20 i noen av svangerskapene, men så har jeg hatt sjeldne kontroller i første halvdel.
^**jente79+knøttet**^ Skrevet 28. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 28. august 2012 Takk takk. Er 8 uker på vei så jeg får vente litt til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå